Olvasóink számára biztosan ismerős a Gorilla Glass márkanév, azt viszont már kevesebben tudják, hogy ez a Corning nevű cég terméke. Az edzett üveg borítást ma már számtalan mobilgyártó alkalmazza, sokszor nem csak az elő- hanem a hátlapon is találkozhatunk vele.   Egyik legrégebbi partnerük az Apple, akik 10 éve, az első iPhone megjelenése óta használják a Gorilla Glass üveget a telefonjaikon. Most ezt az együttműködést még szorosabbra fűzik, melynek egyik lépéseként a cupertinói vállalat potom 200 millió dollárt (kb. 56 milliárd forint!) fektet be a Corningba, illetve az általuk gyártott Gorilla Glass üvegek fejlesztésébe. Ezt az óriási összeget a kutatás és fejlesztés, a feltőkésítés és a legmodernebb üveggyártás területei között osztják majd el.

Az Apple pénzügyi igazgatója, Jeff Williams azt nyilatkozta: “A Corning kiváló példája egy olyan cégnek, amely folyamatosan innovációra törekszik, ráadásul az Apple egyik legrégebbi beszállítója. Aki ma iPhone-t vagy Ipadet vásárol, az minden érintésnél a Gorilla Glass üveget használja. Nagyon büszkék vagyunk erre az együttműködésre és a Corninggal közösen fektetünk be innovatív gyártási technológiákba.” Ez a komoly pénzköltés nem felelőtlenség, hanem az Apple új Fejlesztési Alapjának részeként történik. Néhány hónapja Tim Cook jelentette be azt a kezdeményezést, amely szerint legalább 1 milliárd dollár összegben szeretnének befektetni különböző amerikai illetőségű cégeknél. Ezt amúgy könnyen megtehetik, hiszen az Apple-nek csak a készpénz állománya már 250 milliárd dollárnál jár, ami olyan nagy összeg, hogy bőven kifizethetnék belőle Magyarország teljes államadósságát is.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSGSMArena
MEGOSZTÁS
Rusi

Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)