Hirdetés

Már csak pár nap van szeptember 21-éig, a hivatalos bemutató napjáig, ám idő előtt lebukott a svédek legújabb és egyben eddigi legkisebb szabadidőautójuk, az XC40. Ráadásul nem is akárhogy és nem is akárhol, mivel a Volvo Magyarország követte el azt a hibát, hogy véletlenül egy rendes promóciós videót tett fel a honlapjára az újdonságról.

Ezt néhány perc után el is távolították, de az interneten ennyi idő már bőven elég arra, hogy örökre megmaradjon az utókor számára. Az új XC40-est a Volvo többek között az Audi A2 és a BMW X1 konkurenciájának szánja, és folytatja a már piacon lévő nagyobb testvérei, az XC60 és XC90 által kitaposott utat.

Igaz ez a dizájnra is, így számos részlet ismerős lehet, például a jellegzetes formájú első és hátsó lámpák. Ugyanakkor kicsit lazábbra is vették a kiállást, a hátsó ajtónál meredeken felhúzott övvonal, a szokatlanul vastag C oszlop (nesze neked kilátás) és a kétszínű fényezés is erre utal.

Az utastér ugyancsak követi a mostanában látott Volvo dizájnt. Középen hatalmas érintőképernyő, látványos légbeömlők és szinte gombok nélküli, minimalista középkonzol. Ám érdemes megfigyelni a fa helyett pöttyös dekorbetétet, valamint a fekete bőrbelsőhöz párosított vörös szőnyegezést. Az újdonság a kínai tulajdonos Geely kompakt moduláris padlólemezére épül, a motorok viszont a Volvótól jönnek.

Az alapverzióban 1,5 literes, háromhengeres és persze turbós benzinest találunk majd, de a korábban kifejlesztett Drive-E család 2 literes, négyhengeres egységei is megtalálhatóak lesznek benne, ezen felül nem maradhat el a plug-in hibrid változat sem. Utóbbi mindenképp hétfokozatú automatával jön, de lesznek kéziváltós kivitelek is. Aki minden részletre kíváncsi, annak sem kell sokáig várnia, hiszen szeptember 21-én hivatalosan is leleplezik az autót, és mindent megtudhatunk róla.

Hirdetés
FORRÁSCarscoops
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.