Amikor a Peugeot bemutatta az új 508-ast, már világossá tette, hogy nem csak a klasszikus benzin és dízelmotorok közül választhatnak a vevők. Most már teljesen biztos, hogy az idén ősszel piacra kerülő (és jövő év elejétől kombi karosszériával is kapható) újdonság nemsokára plug-in hibrid kivitelt is kap.

A típus egyik fő érdekessége az lesz, hogy a gyártó úgy oldotta meg az akkumulátor, az elektromotor és a többi plusz alkatrész elhelyezését, hogy az sem az utastérből, sem pedig a csomagtérből nem vesz el helyet. Ez pedig komoly előny lehet a többiekkel szemben, hiszen általában valamilyen kompromisszumot kell kötni az ilyen kombinált meghajtásnál. A 2019-ben érkező plug-in változatnál a hajtás alapja az 1,6 literes, négyhengeres turbós benzines motor lesz, mégpedig 200 lóerős teljesítménnyel. Ehhez adódik hozzá a hátsó kerekeket hajtó, 100 lóerős elektromotor, mely így összkerék-hajtást is biztosít.

A rendszer harmadik eleme természetesen a lítium-ion akkumulátor, ennek kapacitása jelenleg nem ismert, de annyi biztos, hogy legalább 50 km-t képes lesz teljesen elektromos módban megtenni az autó (és ezzel a jelenlegi hazai szabályok alapján jogosult lesz a zöld rendszámra). Mindezek mellett pletykálnak arról is, hogy készül egy GTi verzió is az igen dekoratívra sikerült 508-ból, de ez még a távolabbi jövő zenéje. A plug-in változat akár már októberben bemutatkozhat a Párizs Auto Show kiállításon, megvásárolni viszont csak 2019 folyamán lehet majd.

Hirdetés
FORRÁSCarscoops
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.