Hirdetés

Amikor pár évvel ezelőtt arról lehetett hallani, hogy több mint 23 ezer féle mobiltelefon van forgalomban, kicsit elgondolkodott az ember, talán mégsem ő a tudatlan, hogy nem képes mindegyiket felsorolni. Jönnek-mennek a kisebb nagyobb gyártók, az utóbbi időben tűntek már el a süllyesztőben nagy nevek, de hatalmas sikereket értek el olyanok is, amelyek évekkel ezelőtt még arra sem gondoltak, hogy a mobiliparba belevágnak.

Az Archos más, ők már elég régóta szereplők és több fronton harcban álltak, méghozzá innovatív eszközöket fabrikálva, személy szerint én is nem egyszer álltam meg a standjuknál az eddigi Mobile World Congress kiállításokon. A cég három pilléren áll: innováció, szórakoztatás, korszerűsítés. Néhány érdekes adat: az első, adattárolóval felvértezett MP3 lejátszójukat 2000-ben, az első androidos táblagépüket 2009-ben, az első okosotthonos rendszerüket 2014-ben, az első, 200 euró alatti okostelefonjukat pedig 2015-ben mutatták be.

Az Archos foglalkozik okostelefonokkal, tabletekkel, PC-kel, rollerekkel, drónokkal, egymással összeköttetésben lévő kütyükkel, BtoB (business to business) rendszerekkel. Mivel egy francia vállalatról beszélünk, nem meglepő, hogy a bevétel 43%-a hazai földről érkezik, 19% Angliából, 15% más nyugat-európai, míg 7% pedig a kelet-európai országokból.

A gyártó adatai, és az elmúlt 17 év tapasztalatai alapján, óránként 340 Archos terméket adnak el, 10 millió aktív felhasználóval rendelkeznek, 80 munkatárs dolgozik nap mint nap a sikerekért és 20 országban vannak összesen jelen. Szerencsére a cégnél nincsenek irreális elvárások, hiszen tudják, hogy ők nem a Samsunggal, a Sonyval vagy az Apple-lel, hanem inkább a Wikóval, a Blúval, vagy éppen a Prestigióval versengenek, ami nem véletlen, hiszen az Achos az ötödik legnagyobb táblagép és a hetedik legnagyobb mobiltelefon gyártó Nyugat-Európában.

A 155 millió eurós éves forgalom (2016) persze mutatja is, hogy azért nem egy A-brandről beszélünk, de tisztességesnek mondható a bevétel még így is. A cél nem lehet más, mint erősíteni a márkajelenlétet az országokban, a felhasználókban bizalmat ébreszteni, valamint megfelelő minőségű termékeket gyártani. Ezek azért már javarészt megvannak. És hogy mi a helyzet a mobiltelefonokkal? Elképesztő sok modellt dobtak már piacra az okostelefonoktól kezdve a strapaeszközökön át egészen a hagyományos készülékekig, és ez a jövőben sem lesz másképpen.

A következő hetekben mi is kicsit többet foglalkozunk majd a gyártó termékeivel, hiszen az itteni képviselővel beszélgetve arra jutottunk, hogy bizony Magyarországon is szeretnének komoly, megfontolandó alternatívát nyújtani a vásárlóknak, a termékek kaphatóak lesznek többek között olyan hivatalos forrásokból, mint a Media Markt, az Euronics vagy éppen a Tesco. Mi pedig mindig szívesen segítünk, ha látunk potenciált valakiben, hiszen a versenyből igazából csak mi, felhasználók profitálunk a legtöbbet.

Hirdetés
Tamás Zsolt
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt