A streaming szolgáltatások régóta léteznek, a hagyományos tévézést azonban egészen idáig nem gyűrték le. Most viszont átvette a vezetést a streaming, új korszak kezdődhet.
A trend egyértelmű, a folyamat sebessége volt igazán a kérdés. Úgy tűnik, átvette a vezetést a streaming, de egyelőre a hagyományos tévézés is tartja magát.
A Nielsen piackutató cég felmérése szerint többen használnak valamilyen streaming szolgáltatást, mint a hagyományos kábeltévét.
A felméréssel kapcsolatosan fontos megjegyezni, hogy a tévékészülékeket mérték, így a mobilos vagy számítógépes megtekintések nem számítanak bele az eredménybe, de ha beleszámítanának, bizonyára még inkább a streaming javára billenne a mérleg nyelve.
A tavalyi évhez képest 12%-os növekedést produkáltak a streaming szolgáltatások, ami sokban köszönhető az új platformok megjelenésének, illetve a folyamatos tartalomszolgáltatásnak.
A streaming platformokon szinte mindig van új tartalom, és muszáj is, hogy legyen, hiszen sokan lemondanák az előfizetést, ha nem találnának kedvükre való filmeket, sorozatokat.
A hagyományos tévézés ezzel a tartalomgyártási sebességgel nem tudja felvenni a versenyt, így ők ezen a téren alulmaradnak.
A Nielsen azt is megállapította, hogy összességében az emberek ugyanannyit ülnek a tévé előtt, mint korábban, csak a képernyőidő eloszlása változott meg.
A streaming szolgáltatók közti megoszlást is mérte a piackutató, amiből kiderült: a Netflix vezet 8%-os aránnyal, a második a YouTube 7.3%-kal, majd a Hulu következik 3.6%-kal, az Amazon 3%-kal, a Disney+ 1,8%-kal és a HBO Max 1%-kal, végül a meg nem nevezett többi 10,2%-kal zárja a sort.
Ti is több streaming tartalmat néztek, mint hagyományos tévét? Meglepődtetek, hogy átvette a vezetést a streaming, vagy már épp ideje volt?
A kiemelt képet Mollie Sivaram készítette, forrása: Unsplash