A Huawei nemrégiben bejelentett GPU Turbo funkciójával optimalizálható a grafikus gyorsító, a gyártó hatékonyabb működést, kevesebb fogyasztást és kisebb melegedést ígér. Ennek kipróbálására a Honor Magyarországtól visszakaptuk a Honor 10-et és most megnézzük, hogy tényleg jobb lesz-e a játékélmény és hogy tényleg hasznos-e a GPU Turbo.
Noha magáról a GPU Turbóról nem sok részletet osztott meg a Huawei, a hivatalos infók alapján akár 60%-kal hatékonyabban működik a GPU és ráadásul 30%-kal kevesebbet is fogyaszt. Ha nagyon bele akarunk menni, hogy mit is csinál a GPU Turbo, akkor a V-Sync-nél vagyis a vertikális szinkronnál kell keresni a választ.
Alapból ez állandóan aktív, így a rendszer mindig próbálja szinkronizálni a megjelenő új képkockákat a kijelző frekvenciájához. Ez azért jó, mert így a képtörés – mint olyan – elkerülhető, de ha ez a szinkronizáció nem tökéletes, akkor akadást láthatunk. Nos a GPU Turbo ezt próbálja szabályozni, amikor nincs szükség a vertikális szinkronra, akkor kikapcsolja.
Benchmark tesztek:
Frissítés előtt
GPU Turbóval
AnTuTu Benchmark
200.000 (73.266 GPU)
196.767 (70.903 GPU)
3D Mark (Sling shot extreme)
OpenGL – 2881
Vulkan – 3108
OpenGL – 2820
Vulkan – 3014
Benchmarkok tekintetében aki több pontot várt, az csalódni fog, de nem is a nagyobb teljesítményről szól a GPU Turbo. Az előnye a játékoknál fog megjelenni. 10 percen át játszottam a PUBG-vel frissítés előtt és után is és mindkét alkalommal külső programmal (Gamebench) mértem az adatokat.
PUBG teszt
Frissítés előtt
GPU Turbóval
Átlagos képkockaszám
25 FPS
32 FPS
FPS stabilitás
48%
99%
GPU Turbóval már a játék elején érezhető volt, hogy sokkal kevesebb a megakadás, fluidabb a játékélmény. A Gamebench mérése alapján mindössze egyszer esett le a képkockaszám 18 FPS-re, de a telefon nagyon határozottan tartotta a 32 FPS-t, az FPS stabilitás ugye frissítés előtt 48% volt, most viszont 99% lett (ez a mérőszám azt mutatja, hogy az FPS milyen gyakran volt +-20%-kal közelebb az átlaghoz. Minél nagyobb, annál jobb, kevesebb a megakadás.)
Két aspektust kell még vizsgálnunk, a hőmérsékletet és a fogyasztást. A frissítés és a 10 perc játék letelte után az AnTuTu Benchmark hasonló értékeket mutatott, az akku hőmérséklete 43, a CPU-é pedig 42 Celsius volt.
Fogyasztás szempontjából kipróbáltam, hogy játék előtt mindkét esetben feltöltöttem 100%-ra a mobilt és a GPU Turbóval 10 perc játék után közepes fényerőn 5%-ot merült, nélküle viszont 8%-kal csökkent a kapacitás, tehát az új funkcióval energiát is spórolunk.
Miért jó a GPU Turbo?
Az elnevezést nem biztos, hogy megfelelően választották, hisz a turbóról a nagyobb teljesítmény jut eszünkbe, azonban itt inkább csak optimalizációról és hatékonyságnövelésről van szó. Benchmarkokban nem fog nagyobb pontszámokat hozni, azonban a játékok sokkal gördülékenyebbek lesznek. Frissítés előtt PUBG-ben 25 FPS-ünk volt átlagban és sok, jelentős akadást tapasztaltam, GPU Turbóval viszont stabilan tartotta a 32 FPS-t.
Ugyanolyan beállítások mellett kevesebbet merül a mobil, azonban őmérsékletben nem tapasztaltam változást. A funkción van még mit fejleszteni, illetve a versenytársak is vélhetően nyitnak ebbe az irányba, játékélmény szempontjából mindenképp előnyös ez az újdonság.