Hirdetés

Szamurájnak lenni még mindig izgalmas, főleg, ha a Team Ninja húzza a talpalávalót. Teszteltük a Rise of Ronint

Mostanában annyit csalódtam a nyílt világú játékokban, hogy egyre erősebb fenntartásokkal vágok bele a gyakran minden mást lebíró, óriási elkötelezettséget kívánó végigjátszásuktól, pláne ha még némi souls fűszer is keveredik az elegybe. Ennek ellenére a bejelentés óta árgus szemekkel figyelem a Rise of the Roninnal kapcsolatos híreket, faltam a legapróbb morzsát is, mert a témaválasztás és a megalkotott világ, annak látványa azonnal magával ragadott és az első komolyabb pofonig nem is eresztett. És bár nagyon élénken él még a kezemben a Ghost of Tsushima, azért jól esett egy sötétebb, kevésbé nemes, rónin bőrébe bújni, mit sem törődve az erkölcsi normákkal és végigkaszabolni az edo-kori Japánt.

A Rise of the Ronin a 19. század közepi Japánban játszódik, a Boshin háború idején, amely a Tokugawa sógunátus végét jelentette Japán kényszerített újranyitása után. Ebben a történelmi környezetben követjük egy fiatal ikerpár, fiktív történetét, akik túlélték falujuk mészárlását a sógunátus erői által, majd gyilkosokként nevelkedtek. Innen is a rónin felemelkedése cím, ugyanis egy szamuráj négyféleképpen válhatott kitaszítottá: a hűbérura meghalt vagy klánja megsemmisült. Ebben az esetben az összes életben maradt szamuráj, aki az elhalálozott urat szolgálta, kegyvesztett lett. Második eset, ha a szamurájt a ura elbocsátotta szolgálatából. A törvények értelmében sem alkalmazhatott más hűbérúr által elbocsátott szamurájt. Harmadik, ha a szamuráj engedély nélkül elhagyta a szolgálati helyét. Vagy negyedik és utolsó forgatókönyvként, ha róninnak született, egy rónin fiaként. Ezekből a helyzetekből, ebben a korban meg már csak felfelé törhetünk. A történet során találkozunk valós történelmi személyekkel, csatlakozunk a sógunátus melletti vagy ellene szerveződő frakcióhoz, és komoly, sorsfordító döntéseket hozhatunk, amelyek formálják Japán jövőjét ezen a rendkívül érdekes történelmi korszakban.

A Rise of the Ronin egy vérbeli akciójáték, soulslike és RPG elemekkel gazdagon tűzdelve. Harcrendszere, azonban kiemelkedik a többi hasonszőrű alkotás közül, mert a szokásos nehézséget ugyan nem hozza, de mégis élvezetesen adja át a stílusban rejlő kihívásokat és a mámort, amit a leküzdött ellenfelek nyújtanak. Van itt is egy állóképességet reprezentáló skála, azonban azt ezúttal “ki”-nek hívják és ennek “mentén” tudunk harcolni, védekezni és kitérni, valamint ellenfeleink “ki” skáláját is tudjuk fogyasztani, amit ha kimerítünk egy többnyire fatális, de legalábbis jóval nagyobbat sebző csapást vihetünk be. A kaland során számos küldetést teljesíthetünk, amelyek során az akció mellett a felfedezés is nagy szerepet kap és ez a felfedezés nagyon élvezetes, magával ragadó, szinte a teljes végigjátszás során. A küldetések során a világtérképen találkozhatunk ellenségekkel, vagy önálló küldetéseket is teljesíthetünk, ahol olyan célokat kell elérnünk, mint például egy barát kiszabadítása a börtönből vagy egy kormánytisztviselő meggyilkolása. Bár eleinte ezek egészen élvezetesek, azért hosszú távon nem ártott volna még egy kis változatosság.

A technikai minőség sajnos messze nem kiemelkedő. A PS5 konzolon exkluzív Rise of the Roninban választhatunk a grafikai mód, a sugárkövetési mód és a képkockasebesség-prioritású mód között. A grafikai mód dinamikusan skálázódó 1440p felbontást kínál, míg a sugárkövetési mód 1080p felbontást biztosít, ray tracinggel. A képkockasebesség-prioritású mód a grafikai móddal azonos felbontást kínál, de nélkülözi a sugárkövetést. Minden mód 4K felbontású felhasználói felületet kínál, és a játék minden módban 4K felbontásra skálázódik. Legalábbis ez áll a hivatalos közlésben, ennek ellenére, bár a játék nem mondható csúnyának, azért a széptől is messze van. Számomra csak a képfrissítést előtérbe helyező mód volt játszható, tekintettel a játékstílusra, de azt gondolom, hogy a nyújtott grafikai élmény, amúgy sem éri meg, hogy feláldozzuk a látvány folyamatosságát.

Összefoglalva a Rise of the Ronin egy remek alkotás, amely izgalmas történettel, kiváló játszhatóságával várja a játékosokat minden szintről. Lehet, hogy látványban nem a legerősebb és könnyezni sem fognak tőle a Dark Souls-on edződött játékosok, de ennek ellenére remek szórakozást  nyújt a cirka 30 órás kampánnyal és mire mindent felfedezünk, bőven bele szalad ennek az időnek a duplája is. Elő a pengéket és irány az edo-kori Japán!

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Team Ninja
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Platform: PlayStation 5

Hirdetés
Fonyódi Dávid
Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, emellett igyekszem a munkahelyemen is megállni a helyem, de altatás után előveszem a kontrollerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam. Klasszikus geek vagyok, tehát jöhet minden, legyen az videójáték, film, sorozat, könyv vagy képregény. A főbb műfajok, amiket előszeretettel fogyasztok: sci-fi, horror, anime, jrpg és autós cuccok.