Megérkezett a Samsung Galaxy Tab A11+ Kids Edition – strapabíró tok, színes világ, barátságos ár

A Samsung tovább bővíti családbarát tabletjeinek kínálatát, ezúttal egy kifejezetten gyerekeknek szánt, pénztárcabarát modellel. A Galaxy Tab A11+ Kids Edition színes, játékos külsőt, megerősített tokot és olyan szülői felügyeleti funkciókat kapott, amelyek ideális társává teszik a kisebb korosztálynak.

A készülék a korábbi Tab A9+ Kids Edition közvetlen utódja, és tovább viszi annak hangulatát. A dobozban egy élénk színű védőtok, egy kék érintőceruza, egy rögzítőzsinór és egy Crocro–karakteres kulcstartó is lapul. A gyerekek matricákat is kapnak, amelyek a Samsung Kids világát és a Choo Choo vonatot idézik.

A tablet természetesen a Samsung Kids módot is tartalmazza, ahol a kicsik Crocro, Cookie, Lisa és a többi karakter társaságában fedezhetik fel a játékos tanulást. A burkolat alatt a jól ismert Tab A11+ hardvere dolgozik 11 hüvelykes WUXGA kijelzővel és 90 Hz-es frissítéssel, MediaTek Dimensity 7300 lapkával, akár 8 GB RAM-mal és 256 GB tárhellyel, amely microSD-kártyával akár 2 TB-ig bővíthető.

A 7 040 mAh-s akkumulátor 25 W-os gyorstöltést támogat, a multimédiát pedig Dolby Atmos hangszórók, 3,5 mm-es jack és Bluetooth 5.3 egészíti ki. A kamerák egyszerűek, de a korcsoport számára bőven elegendők: 8 MP hátul és 5 MP elöl. A Galaxy Tab A11+ Kids Edition elsőként Ausztráliában jelent, és várhatóan hamarosan más piacokon is elérhető lesz.

Blood: Refreshed Supply teszt

Mindössze 5 év után kapott újabb remastert a kultikus Blood. A Refreshed Supply friss tartalmakkal jelent meg, története során először konzolokon is.

1997-ben szinte úszni lehetett a jobbnál jobb FPS-ekben, hisz jóformán minden egyes hónapban volt közülük legalább egy olyan példány, amelyre a műfaj rajongói különös figyelemmel tekinthettek. Példának okán az említett esztendőben jelent meg a GoldenEye 007, a Shadow Warrior, a Turok: Dinosaur Hunter és a Quake II is, de – az idén februárban szomorú sorsra jutott – Monolith Productions révén színesítette a felhozatalt a groteszk humorral megspékelt Blood is. A sztorijáról keveset lehet tudni és ennek apropóján igazából maga az akciólövölde sem árul el túl sok információt. Mindenesetre a legelső küldetés úgy kezdődik, hogy az általunk irányítható Caleb nevű ember holtából felébredve egy temetőben találja magát, hogy elinduljon megkeresni a fogságba esett szerelmét. Innentől fogva pedig nincs megállás és olyan vérfürdőt rendezhetünk, amilyenre videojátékban kevésszer van lehetőségünk.

Az alternatív múltban játszódó játék egészen sokrétegű, mivel kreativitásában lényegesen izgalmasabb lett, mint a legtöbb konkurens cím, ami mondjuk ugyanabban az évben, előtte vagy utána kiadásra került. Fegyvereink tárháza egészen egyedinek bizonyult: a „szokásos” puska/gépfegyver duó mellett találunk közöttük detonátort, vasvillát és voodoo babát is, szóval a felhozatal kifejezetten változatos és ezen megállapítás az ellenségeinkre is bátra megállapítható. Nemeziseink nem csak külsőleg, hanem képességük szempontjából is eltérnek egymástól és a gördülékeny előrehaladásunk érdekében az sem teljesen mindegy, hogy milyen eszközt vetünk be ellenük.

A pályák kidolgozottsága egyszerűen lehengerlő, a horrorfilmes vagy az ezzel járó popkulturális utalásokról nem is beszélve, de a legerősebb inspirációt nyilvánvalóan Lovecraft regényei jelentették. A kultistákat változatos zónákban apríthatjuk és a Refreshed Supply nem riad vissza az erős túlzásoktól, úgymint tengernyi paradicsomlétől vagy a leszakadó végtagokról. A látványvilágot hajdanán a Build motorral (Duke Nukem 3D, William Shatner’s TekWar) zongorázták össze, ám a vadiúj Bloodot már a jóval sokrétűbb KEX (System Shock: Enhanced Edition, The Thing: Remastered) alatt bütykölték.

A Blood: Refreshed Supply keretében ezúttal helyet kapott két remek küldetés, amiket két rendkívül népszerű modder áldozatos munkájának köszönhetünk – érdekességképpen, az egyikük tanácsadóként közreműködött a néhány éve debütált Cultic c. játékon is. Az új engine-ben végre kijavították az eredeti változat hibáit is, melyek közül az egyik legemlékezetesebb az volt, hogy guggolás közben sérthetetlenné válunk, de a játék mesterséges intelligenciája is sokkal okosabb lett. 4 helyett most már 8-an játszhatunk multiplayerben és nem csak deathmatch módban, hanem újdonságként kooperatívban is mészárolhatunk. És most, hogy a játék az aktuális konzol tulajdonosok számára is elérhetővé vált, természetesen az opcionálisan kiválasztható crossplay funkció is adott vagy akár osztottképernyőn is csapatot alkothatunk.

Igazából grafikailag nem (vagyis ezúttal sem) birizgálták a Blood: Refreshed Suppyt, leszámítva persze azt, hogy a látványt immáron akár 4K-ban is élvezhetjük, de talán jobb is, hogy valamilyen szinten minden maradt eredeti formájában. Szemmel látható megújulást egyedül az átvezető animációkban találunk, azokat ugyanis teljes egészében remasterelték.  Igény esetén még a régi DOS-os verzió is elérhető, szóval találunk friss tartalmat bőségesen, holott az előző változat alig 6 éve jelent meg – való igaz, többjátékos opció nélkül. Ugyanakkor, ha jobban belegondolunk, talán kicsivel elegánsabb lett volna a Fresh Supply-t napjaink körülményeihez igazítani, esetleg egy ingyenes frissítéssel, elvégre alapvetően a Nightdive Studios bábáskodott mindkét kiadás felett (a Bethesda ebben messze élen jár).

Értékelés: 9/10
Fejlesztő:
Nightdive Studios, Monolith Productions
Kiadó:
Warner Bros. Games, Atari, Nightdive Studios
Platform: PC, PS4|5, Xbox One|Series

Kirby Air Riders Teszt

Házon belül indított a Nintendo kihívót a Mario Kart Worldnek, de vajon a Kirby Air Riders beelőzi az utolsó kanyarban?

A Kirby Air Riders a GameCube-kultklasszikus Kirby Air Ride szellemi örököse és egyben modern újragondolása Nintendo Switch 2-re, amely a régi rajongókat célozza, de egyben az online multiplayer korszakhoz is igazítja a koncepciót. A végeredmény egy különc, fizikaközpontú árkád verseny, amely egyszerre frusztrálóan szeszélyes és elképesztően addiktív, ha becsülettel beleáll az ember a tanulási görbébe.​

A játék továbbra is a „mindig előre” filozófiára épít: a gépek maguktól gyorsítanak, a játékos fő feladata a kanyarodás, a drift és a speciális manőverek időzítése, illetve a megfelelő jármű és power-up kombináció kiválasztása. Ez papíron egyszerű, gyakorlatban viszont sokkal inkább kontroll-menedzsment és pozíciójáték, mint klasszikus gáz/fék adagolós versenyzés. A Switch 2-höz igazított irányítás precízebb rezgést és finomabb analóg visszajelzést ad, ami sokat segít a driftek és a spin attack időzítésében.​ A vizuális világ egy cukormázas, de meglepően részletgazdag álomvilág, amelyet a Nintendo a mai elvárásokhoz mérten fényekkel, részecske effektekkel és finom animációkkal tuningolt fel. A pályák és városrészek tele vannak ikonikus Kirby elemekkel, miközben a design megőrzi azt az átláthatóságot, ami egy ilyen tempójú árkád versenyhez szükséges.​

A Kirby Air Riders négy fő játékmódot kínál: Air Ride, Top Ride, City Trial és az új Road Trip, mindegyik saját ritmussal és fókusszal. Az Air Ride a „Mario Kart-szerű” körversenyek terepe, hagyományos pályákkal, időmérővel és Free Run opcióval az optimális ívek gyakorlásához. A Top Ride visszahozza a felülnézeti, egyképernyős őrületet, ahol a kanyarok és akadályok leküzdése fontosabb, mint az egyéni jármű-fizika, cserébe zsigeri party-élményt ad.​ A show igazi sztárja viszont továbbra is a City Trial, amely nyitott városi játéktérben engedi szabadjára a játékosokat, hogy az idő limiten belül power-upokat gyűjtsenek, gépet váltsanak és random eseményekhez igazodjanak. A végén egy véletlenszerűen kiválasztott Stadium-feladatban kell bizonyítani, lehet ez verseny, aréna-jellegű csata vagy trükkös kihívás, így minden kör teljesen más dinamikát kap. Az új Road Trip mód több pályára felfűzött mini-kampány, amely strukturáltabban, progressziós rendszerrel vezeti be a mechanikákat és jutalmazza a különböző gépek kipróbálását.​

Az Air Riders továbbviszi a „gépek maguktól mennek” alapkoncepciót, jelentősen kibővíti a járműparkot és azok egyedi tulajdonságait. Vannak extrém lassú, de óriási gyorsulási potenciállal bíró masinák, kontrollálhatatlanul gyors szörnyetegek, és technikás, driftre kihegyezett ride-ok, amelyek szinte külön „karakterosztályokként” viselkednek. A gépek közti különbség ráadásul nem csak sebesség- és kanyarodási értékekben, hanem a levegőben viselkedésükben és támadási lehetőségeikben is jelentkezik.​

A GameCube-éra LAN-extrájához képest a Switch 2-változat végre teljes online infrastruktúrát kínál rangsorolt és baráti lobbi opciókkal, különösen a City Trial és az Air Ride módra kihegyezve. A fejlesztők gondoltak a lokális party-élményre is: osztott képernyős és több Switch-es vezeték nélküli játék is elérhető, ami tökéletesen passzol a kaotikus, pick-up-and-play jelleghez.​ A tartalmi oldal első ránézésre visszafogottabbnak tűnhet egy Mario Kart-hoz képest, de a checklist rendszer, a rejtett gépek, pályaváltozatok és Stadium-kihívások szépen lassan tárulnak fel, ha valaki hajlandó grindolni. 

A Kirby Air Riders a Nintendo Switch 2 exkluzív mezőnyében stabil teljesítményt hoz, látványos effektekkel és folyamatos képfrissítéssel, még kaotikus, sokjátékos helyzetekben is. A pályadizájn tisztán kommunikálja a veszélyzónákat és shortcutokat, miközben megőrzi a Dream Land-világ meseszerű identitását, ami jól illeszkedik Kirby könnyed karakteréhez.​Aki pusztán egy újabb, könnyen emészthető kart játékot keres, azt a meredek tanulási görbe és a módok közötti egyenetlenség elriaszthatja, de a mélységet és kísérletezést kedvelő játékosok számára a Kirby Air Riders az év egyik legizgalmasabb arcade élménye lehet.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Bandai Namco Studios, Sora Ltd.
Kiadó: Nintendo
Platform: Nintendo Switch 2

Az iPhone 17 Pro kamerái is beszállnak az MLS-döntő közvetítésébe

Az Apple és az MLS együttműködése már jó néhány éve tart, nemrég pedig bejelentették, hogy új szintre emelik a partnerséget. A Miami–Vancouver döntő közvetítésében ugyanis nemcsak profi broadcast kamerák dolgoznak majd, hanem négy darab iPhone 17 Pro is, amelyek a kapuk mögül és a nézők közül közvetítik az eseményeket.

A közvetítés során minden alkalommal, amikor az élőkép egy iPhone-ra vált, a képernyőn megjelenik a jól ismert „Shot on iPhone” jelzés. A ligánál hónapok óta tesztelték, hogyan illeszthető be az iPhone 17 Pro a professzionális műsorgyártási rendszerbe. A mérnökök külön vizsgálták az eszközök késleltetését, hőkezelését, vezeték nélküli stabilitását és szinkronját, és nagyon úgy tűnik, minden területen elég megbízhatónak bizonyult a döntőhöz.

Bár a telefon nyilván nem helyettesíti a több tízezer dolláros broadcast kamerákat, az integrált ProRes workflow nagyban megkönnyíti a képek színhelyes illesztését az élő adáshoz. Az Apple számára ez óriási marketingérték, hiszen a felhasználók általában szeretik látni, mire képes egy modern okostelefon a profi felszerelések mellett. Az MLS pedig jól jár egy költséghatékony, rugalmasan mozgatható kiegészítő kamerával és persze az Apple több millió dolláros támogatásával.

Motorola bemutatta a Swarovski-kristályos Edge 70 különkiadását

A Motorola új életet lehelt az októberben debütált Edge 70-be, hiszen a mobil most egy különleges, limitált kiadásban tér vissza, amely a Pantone 2026-os Év Színét, a Cloud Dancer árnyalatot ünnepli.

A gyártó szerint ez a légies, tiszta fehér tónus a „rendetlenség feletti tisztaságot” és a „finom jelenlétet” hivatott közvetíteni, de ha a különleges színárnyalat nem lenne elég, akkor a hátlapot díszítő Swarovski kristályok már egészen biztosan elérik a hatást. A Motorola hivatalos közleményében odáig megy, hogy a kristályok „földöntúli érintést adnak, amely hagyja lélegezni a kreativitást és mélyíti a fókuszt, békét hozva a zsebünkbe és a digitális életünkbe”.

A különkiadás technikailag az alap Edge 70-re épül, de látványos megjelenésével egyértelműen azoknak szól, akik az okostelefonjukat divatkiegészítőként is szeretnék viselni. A Cloud Dancer Edition ugyan globálisan, de csak válogatott piacokon lesz kapható. A Motorola egyelőre nem árulta el a megjelenés pontos dátumát vagy az árazást, de a prémium kivitel miatt várhatóan a normál Edge 70 fölé pozicionálják majd.

MSI Modern 15 F1MG – egy megbízható ultrabook

A mai trendek szerint a produktivitásra fókuszáló laptopok általában kompakt méretűek, ami bizonyos kompromisszumokkal jár más területeken. Ugyanakkor sok felhasználó számára a hordozhatóság nem elsődleges szempont — sokan használják a laptopjukat asztali gép helyett irodai környezetben. Ennek megfelelően a 15 hüvelykes kategória továbbra is népszerű, és az MSI egy remek opciót kínál ezzel a modellel: a Modern 15 F1MG-vel.

Kialakítás

Ez a laptop nem a megjelenésével hódít — nincs rajta semmi különleges, ami kiemelné a tömegből. Két színben, ezüstben és feketében érkezik, mindkettőn az MSI logóval a fedlapon. Belül viszonylag vastag kijelzőkeretet találunk, ami miatt a mérete nem különösebben kompakt (35,89 × 23,59 × 1,99 cm, 1,7 kg). A billentyűzet körüli felület a választott színben készült.

A csatlakozók terén bőséges a kínálat: három USB Type-A 3.2 Gen1, egy USB Type-C 3.2 Gen2 (DisplayPort és PowerDelivery 3.0 támogatással), HDMI, RJ45 Gigabit LAN, 3,5 mm-es kombinált audioport, microSD kártyaolvasó és Kensington zár. Az ujjlenyomat-olvasó opcionális. A vezeték nélküli kapcsolatok közé tartozik a Wi-Fi 6E és a Bluetooth 5.3.

Felszereltség

A rendszer a produktivitásra összpontosít, és ennek megfelelően a hardver is ehhez igazodik. Legfeljebb Intel Core 7 150U processzorral (10 mag, 2 P-mag és 8 E-mag) szerelhető. Bár nem kifejezetten nagy teljesítményű, a mindennapi multitasking és irodai feladatok során jól teljesít. Akár 64 GB DDR4 RAM-mal (3200 MHz) és NVMe PCIe Gen4 SSD-vel is konfigurálható.

A tesztelt modell Intel Core i7 150U CPU-val, 16 GB RAM-mal és 512 GB SSD-vel érkezett. Irodai környezetben gond nélkül teljesített: több böngészőfül, Spotify, e-mailek és táblázatok párhuzamos futtatása sem okozott gondot. Természetesen nem grafikai vagy videószerkesztési feladatokra készült.

A 15,6 hüvelykes, 16:9 arányú, 1920 × 1080-as IPS kijelző „teszi a dolgát” – semmi több. A színek pontossága, fényereje és kontrasztja átlagos, így nem ajánlott grafikai munkákhoz. Jó lett volna, ha az MSI szemkímélő tanúsítással is ellátja, tekintve, hogy hosszú használatra szánták.

A kijelző felett HD webkamera található fizikai fedéllel, ami üdvözlendő újdonság az előző generációhoz képest.

Teljesítmény és használati élmény

Irodai körülmények között a Modern 15 F1MG jól helytáll. Bár a kijelzője nem kiemelkedő, külső monitorral kombinálva (akár kettővel is, HDMI és USB-C portokon keresztül) remekül használható. A háttérvilágításos billentyűzet numerikus paddal is rendelkezik, és bár a gombok kissé keskenyek, kényelmes a gépelés.

A touchpad nagy méretű, de a jobb oldalig terjed, így eleinte előfordulhat véletlen kattintás. A numerikus pad miatt a billentyűzet nincs pontosan középen, ezért a touchpad sem a szóköz alatt van. Néhány nap után azonban ehhez könnyű hozzászokni.

Bár a processzor nem rendelkezik NPU-val, és a rendszer nem Copilot+ minősítésű, a billentyűzeten található Copilot gomb lehetővé teszi az AI funkciók online elérését. Az MSI AI Engine automatikusan állítja a színtónusokat, a ventilátorok sebességét és az energiahasználatot.

A gamerek számára ez talán kevésbé hasznos, de irodai használatban időt takarít meg. Az MSI Center szoftver természetesen továbbra is elérhető. A rendszer Windows 11-et futtat, minimális előre telepített alkalmazással.

Multimédiás téren a laptop nem kiemelkedő, de 1080p streaminghez és zenehallgatáshoz bőven elegendő. Két 2 W-os hangszórója Hi-Res Audio (24bit/192kHz) támogatást kínál. Az akkumulátor-üzemidő 9 óra körüli, ami egy teljes munkanapot lefed töltés nélkül. A 65 W-os USB-C töltő 0–100%-ra kb. 90 perc alatt tölti fel az akkumulátort.

Összegzés

Az MSI Modern 15 F1MG egy 15,6 hüvelykes laptop, amely produktivitásra és megbízhatóságra fókuszál. Kiváló választás irodai környezetbe vagy otthoni munkához, és 999 eurós kezdőárával kifejezetten jó ár-érték arányt kínál. Bár nem vetekszik a 13 hüvelykes ultrabookokkal hordozhatóságban, a teljesítménye és sokoldalúsága miatt remek mindennapi munkaeszköz.

Már a GSMA adatbázisában is felbukkant a Xiaomi első trifold mobilja

A hajlítható kijelzős verseny újabb nagy szereplőt kaphat, ugyanis a GSMA tanúsítványi adatbázisában váratlanul megjelent a Xiaomi első háromrészes, trifold okostelefonja. A bejegyzés nem árul el részletes specifikációkat, de megerősíti a készülék létezését és a 2608BPX34C modellszámot, ami a korábbi pletykákkal cseng össze.

A Xiaomi készülékéről már hónapok óta keringenek hírek, egy szabadalmi dokumentum és több renderelt kép már korábban megmutatta a készülék lehetséges dizájnját. A jelek szerint a vállalat a Huawei Mate XT-hez hasonló, befelé hajló, hárompaneles kialakítást választ, amely az eddigi legnagyobb kijelzőfelületet kínálhatja egy Xiaomi mobilon.

A bennfentesek szerint az eszköz akár Mix Trifold néven kerülhet piacra, és a jelenlegi ütemezés alapján 2026 harmadik negyedévében debütálhat. A belsejében felsőkategóriás, 8-szériás Snapdragon chipset dolgozhat, a hátlapon pedig egy tripla kamerás rendszer kap helyet. Minden jel arra utal, hogy nem egy olcsóbb alternatívát kívánnak felmutatni a Samsung és a Huawei mellé, hanem egy igazi kihívón dolgoznak. Bár a mostani tanúsítvány még nem ad teljes képet, egyre biztosabbnak tűnik, hogy 2026 lesz az év, amikor a trifold formátum valóban mainstream trendre válik.

Nagy kijelzőkkel és friss MediaTek chipkészlettel érkezik a Nubia Flip3

A ZTE-hez tartozó nubia bemutatta legújabb kagylóformátumú hajtogatható telefonját, a nubia Flip3-at, amely Japánban debütált, de a tényleges értékesítésre csak 2026 januárjának közepén kerül sor. A modell a márka első könyvszerű megoldásával, a nubia Folddal együtt érkezett, de a Flip3 inkább a megfizethetőbb, stílusos kategóriát célozza meg.

A készülék központi eleme a MediaTek Dimensity 7400X, amelyet 6 GB RAM és 256 GB tárhely egészít ki. Belül egy 6.9 hüvelykes, 120 Hz-es, Full HD+ rugalmas kijelző, kívül pedig egy meglepően nagy, 4 hüvelykes AMOLED borítókijelző található, ami ebben az árkategóriában ritkaság. A külső panel így nemcsak értesítésekre, hanem tartalmak megtekintésére, kamerahasználatra és minialkalmazásokra is alkalmas.

A kamera terén a Flip3 egy 50 megapixeles főkamerát és egy 12 megapixeles ultraszéles egységet kínál, míg az előlapi 32 MP-es kamera a külső vagy a belső kijelző segítségével is használható. A telefon 4610 mAh-s akkumulátorral rendelkezik, mindemellett pedig oldalsó ujjlenyomat-olvasót, NFC-t, Bluetooth 6.0-t és egy könnyed, mindössze 187 grammos kialakítást is fel tud mutatni. A készülék IP54-es fröccsenés elleni védelemmel érkezik, és Android 15-tel indul.

A nubia Flip3 fekete és fehér színekben lesz elérhető, a hivatalos árakat pedig várhatóan a januári japán rajt előtt jelentik be.


Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett az Apple régóta pletykált hajtogatható iPhone-ja

A legfrissebb beszámolók szerint a cupertinói csapat lezárta a két legkritikusabb mérnöki fejlesztést, a gyűrődésmentes kijelzőt és a hőmenedzsmentet. Utóbbihoz az Apple állítólag ugyanazt a vapor chamber hűtést választotta, amelyet az iPhone 17 Pro modellekben is alkalmazott.

A hajtogatható készülék fejlesztésének eddigi legnagyobb akadálya állítólag a kijelző volt. Az Apple több tucat prototípust vetett el az elmúlt években, mert nem volt hajlandó kompromisszumot kötni a gyűrődésmentes megjelenésben, ami egy olyan probléma, amellyel az androidos gyártók máig csak részben tudtak megbirkózni. Most viszont úgy tűnik, a végleges panel- és zsanérkialakítás elkészült, a projekt pedig belépett az előgyártási szakaszba. Ezzel párhuzamosan a beszállítói lánc is felkészült. A kijelző-, zsanér- és összeszerelő partnerek között olyan óriások szerepelnek, mint a Samsung, a Foxconn és a TSMC, akik már csak az Apple végső jóváhagyására várnak.

Izgalmas fejlemény, hogy a hajtogatható iPhone is megkapja azt a vapor chamber hűtést, amely a Pro-modellekben a játék, intenzív multitasking és AI-feldolgozás alatti hőtermelést csökkenti. Ez különösen fontos egy olyan formátumnál, ahol a keskenyebb ház és az összetett zsanérrendszer miatt a hőleadás eleve nehezebb. A vállalat állítólag kifejezetten optimista, így az első évre 7–9 millió darabos szállítási célt határoztak meg, ami jóval magasabb a legtöbb Androidos foldable első éves terveinél. A készülék bemutatkozása az Apple első 2 nm-es A20 Pro chipjével tovább növelheti az érdeklődést, de ezt a lapkát az iPhone 18 család is megkapja majd.

A hajtogatható iPhone az Apple legambiciózusabb projektje lehet a Vision Pro óta. A cég ugyan későn lép a piacra, de ha valóban sikerül gyűrődésmentes kijelzőt, masszív felépítést és kiemelkedő teljesítményt kínálnia, az könnyen új irányt szabhat a foldable kategóriának, és akár újabb tömegeket terelhet az iOS-ökoszisztémába.

Monument Valley 3 – The Garden of Life teszt

Ingyenesen bővült a Monument Valley 3, ráadásul a The Garden of Life nem is egy apró, futottak még bővítmény, hanem kifejezetten ötletes és fifikás kaland.

Augusztus elején ott tartottunk, hogy megjelent a Monument Valley 3 végre a mobilos platformokon kívül is, ami örömteli vala, hiszen végre “kiszabadult” a játék az exkluzivitás fogságából. Nem mintha baj volna a mobilokkal, vagy tabletekkel, sőt ez a játék igazából érintőképernyőkön ideális az irányítás miatt, de azért a szabad választás joga, meg a nagy képernyő azért sokaknak vonzó lehet. Hogy miért vesszük elő újra? Hát mert (ahogy arról szóltunk is előre) érkezett egy kiegészítő, ráadásul ingyen.

Persze az alapjátékot birtokolni kell, de a The Garden of Life onnantól már nem kerül plusz pénzbe. Az meg talán evidens, de a kampányt előbb végig kell játszani és utána kerül elő az a bizonyos XI-es fejezet. Mely ugyanazt az élményt nyújtja, továbbra is bájos grafikával megáldott, de furfangos fejtörőket kínáló pályákat kapunk M. C. Escher munkásságát kiaknázva. Csakhogy ez azért nem egy “még több ugyanabból” tartalom (pedig azzal sem volna baj), hanem a készítők picikét csavartak a felálláson, hogy izgalmasabb legyen a dolog.

Az új etap tulajdonképpen egy rakás rövidebb sztori gyűjteménye. Több NPC-vel is találkozhatunk és mindenkinek van egy vagy két képernyőnyi egyedi helyszíne, rendszerint külön ötletekkel felruházva. A pályák egy bizonyos feladatra vannak felfűzve, de mégis ez a megoldás így a változatosságot nagyon megdobja a pozitív irányba. Van egy kötelező része is a bővítménynek, amelyet letudva tulajdonképpen mondhatjuk is, hogy végigjátszottuk (a stáblista is legördül), de a DLC java része inkább opcionális, ránk van bízva végigmegyünk-e rajta. A legfurfangosabb  feladvány pedig pont a végső (mikor egy földgömb szerűséget kell össze-vissza forgatnunk – aki szereti a kihívásokat, mindenképpen keresse meg az összes NPS-t, mert ekkor adja be a játék ezt a szintet.

A The Garden of Life tehát tulajdonképpen csak egy kiegészítő, mégis majdnem annyi tartalom szorult bele, mintha külön játék volna. A készítők pedig az árvizek veszélyeire hívják fel a munkájukkal a figyelmet, ha pedig valaki játszott a játékkal, már tulajdonképpen segített is, hiszen a bevétel egy része az ilyen problémák segítésére van felhasználva. Segíteni amúgy is sokszor öröm, de most kivételesen tehát tényleg úgy tehetünk valamiért, hogy közben maximálisan jól érezzük magunkat. Az pedig evidens, hogy továbbra is nagyon szívesen látunk bármit, ami Monument Valley.

Értékelés: 8/10
Fejlesztő, Kiadó: ustwo games
Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, iOS, Android

Itt is megtalálsz

41,088RajongókTetszik
63,385KövetőKövetés
151,800KövetőKövetés
3,827KövetőKövetés
327,000FeliratkozóFeliratkozás

Hirdetés