A Square Enix újra megpróbálja a lehetetlent és egy klasszikus JRPG-vel bombázza le a gamer társadalmat, de vajon bejön a számításuk az Octopath Traveler II kapcsán?
Valahogy az élet úgy hozta, hogy bár nagyon szerettem volna a 2018-as Octopath Travelerrel játszani, mindig elmaradt, mindig más volt terítéken és egyszerűen nem jutottam oda, hogy osztatlan figyelemmel nekiülhessek egy ilyen nagyszabású kalandnak. Nemrég, amikor felsejlett a folytatás tesztelésének lehetősége, gyorsan le is csaptam az első részre, hogy ismét csak a polcon szemezzek vele és hallomásból ismerjem csak az erényeit. Ennek ellenére a szükséges kutatómunkát elvégeztem és azt gondolom kellően felkészülten ültem le a második rész tesztelése elé, bár valószínűleg nagy meglepetést nem fogok okozni, mert az alapkoncepció olyan jó, hogy már az simán elviszi a hátán a második részt is.
A történet szerint ismét 8 különböző karakter összefüggő, ám mégis egyedi élményeit meséli el az Octoapth Traveler II, cirka 60-70 órában, na persze ez kalandozással szinte meg is duplázható, persze vérmérséklettől függően. Nem kell aggódni, aki hozzám hasonlóan az első rész végigjátszása nélkül indul erre az utazásra, az sem fog spoilerekbe futni, ugyanis 8 teljesen új főszereplőt és egy teljesen új világot kapunk. Első lépésként azonban egy darab főkaraktert kell választanunk, aki a játék elejétől végéig velünk lesz, ezt követően indulhatunk meg a térkép felfedezésére. Fontos megjegyezni, hogy részben kötött az útvonalunk, de kezdhetünk egyből csapatunk verbuválásába is, hogy ezzel megkönnyítsük a dolgunkat. Azt is kiemelném, hogy érződik, hogy bizonyos karaktereknek nagyobb szerepet szántak összességében, de ezt egyáltalán nem mondanám zavarónak, sőt talán egy kis változatossággal kecsegtet az előremenetelben.
Az Octopath Traveler II egyik legfontosabb eleme a kalandozás és ezt szinte bármerre megtehetjük a térképen, akár már a játék elején, de nem árt odafigyelni az adott helyszínek veszélyességi szintjére, mert kellemetlen meglepetésekben lehet részünk. Így nem árt olyan helyekre merészkedni amik nem sokkal vannak a karaktereink fejlettségi szintje felett. Az új helyszínek és karakterek mellett ötletes újdonságként jelentkeznek a Crossed Paths küldetések is, melyekben két meghatározott karakterünk vesz részt, ezek a csapatunk morálját hivatottak erősíteni. Ötletesen kivitelezett, rövidke mellékküldetések ezek, amik tovább gördítik előre az amúgy is kellemes ütemben haladó cselekményt.
Az Octopath Traveler II egy tradicionális JRPG, körökre osztott harccal (végre). Fűszerként van egy remek Boost rendszer, melynek segítségével a bekapott találatokért megduplázhatjuk, megtriplázhatjuk vagy megnégyszerezhetjük a használandó képességünket, amikor ránk kerül a sor. Ezt leszámítva szinte minden a szokásos, körökre osztott szerepjátékokra jellemző módon zajlik. Azonban egy fontos különbség mégis akad, ez pedig nem más mint az úgynevezett Path action, ugye, ahogy ez lenni szokott karaktereink különböző “foglalkozásokat” űznek és ez határozza meg harci stílusukat és az általuk birtokolt képességeket, tulajdonságokat. A Path actionnek hála azonban plusz két, csak a karakterünkre jellemző extra képességgel is gazdálkodhatunk. A csavar viszont az, hogy ezek a napszakok változásával együtt cserélődnek. Példának okáért a kereskedő Partitio nappal remek üzleteket köt, éjszaka viszont vele tudunk NPC-ket bérelni a későbbi harcokra. Külön öröm, hogy a napszakok változását nem csak az idő játékbeli múlása, de egyszerű gombnyomás is előidézheti, így ebből is számtalan előnyt kovácsolhatunk a csapatunknak.
Az Octopath Traveler II a Square Enix által életre hívott HD-2D grafikai stílusban pompázik. Az egésznek az a lényege, hogy 2 dimenziós sprite-ok keverednek HD minőségű, poligon alapú textúrákkal, mindez valósnak tűnő fénnyel megvilágítva. A keverék egy nagyon egyedi és pazar látványt tár a szemünk elé. A klasszikusokat idéző, ámde mégis modern látvány pedig a teszt alatt hibátlanul futott PlayStation 4 és PlayStation 5 konzolokon is, tehát ilyen téren sem lehet aggályunk. Audio szempontjából is elégedett vagyok, szépek a muzsikák, jól szólnak az effektek és emellett volt erőforrás japán és angol szinkron készítésére is, ami külön piros pont. Technikailag is nagyon elégedett vagyok a játék által nyújtott teljesítménnyel.
Összességében azt kell mondjam az Octopath Traveler II egy igazán jó játék, lenyűgözően néz ki, hibátlanul fut, remek a történet és kellően sok a tartalom is. A stílus rajongóinak kötelező darab, míg az újonnan belépőknek, vagy az eddig a JRPG-ket kerülőknek is ideális kapudrog lehet a zsánerbe, tehát bátran vágjatok bele. Halkan megjegyzem, ha minden fő- és mellékküldetés készen van, feloldódik egy plusz fejezet, ami a történet valódi befejezését adja, tehát kalandra fel!
Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Acquire
Kiadó: Square Enix
Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch