Hirdetés

A szimuláció és az arcade közötti egyensúlyra törekszik a NASCAR 25.

Nagyon komálom az autós cuccokat, de valahogy a NASCAR sosem tudott igazán behúzni. Lehet a körítés, vagy maga a körözős versenyzés nem az én világom, de ahogy a F1-ről, úgy erről is mindig lepattantam, hát most adtam neki egy esélyt, lássuk is milyen lett az idei etap. 

A karrier mód az egyik kiemelkedő eleme a NASCAR 25-nek. Játékosként az ARCA Menards Series-ből indulva küzdhetjük fel magunkat a NASCAR Cup Series-ig, miközben kezelnünk kell a szponzori célokat, autóalkatrészek vásárlását és fejlesztését, valamint a csapattagok felvételét.​ A karriermódban Dale Earnhardt Jr. és a Dale Jr. Download csapata kísér végig a minket a karrierje fordulópontjain. Ezek a pillanatok kibontakoztatják a karriered fontos eseményeit, mind pozitív, mind negatív irányban. A versenyek után a közösségi média-feedben valódi NASCAR újságírók, mint Jeff Gluck, Kelly Crandall és NASCARCASM értékelik a teljesítményed.​ A karriermódban lehetőség van több bajnokságban is indulni egyszerre, a valódi NASCAR-hoz hasonlóan, így két vagy több bajnoki címért is küzdhetsz ugyanazon a hétvégén. Tisztában kell lennünk azzal, hogy a nehézségi szint és a versenyeken töltött idő nem befolyásolja a jutalmakat, így bátran kísérletezhetünk a beállításokkal.​

Az online többjátékos mód visszatér a NASCAR 25-ben, bár meglehetősen alapvető formában. A játék szerverbrowsert használ a matchmaking helyett, ami korlátozza a játékosok lehetőségét, hogy megtalálják a számukra megfelelő versenyt. Bár a szerver böngésző megjeleníti az összes lényeges információt, nincs lehetőség a szerverek szűrésére sorozat szerint (Cup, Xfinity stb.).​ Az online teljesítményt értékelő rendszer az utolsó öt rajt átlaga alapján számolódik. A heti élő esemény kiemelt pályát kínál, ahol magasabb játékbeli értékelést lehet szerezni. Az online módban csak előre meghatározott festések használhatók az egyéni autókhoz, bár az iRacing jelezte, hogy egyéni formák később hozzáadhatók, függően a Sony és Microsoft jóváhagyásától.​ A netcode erős és stabil kapcsolatot biztosít, azonban a játék nem bünteti megfelelően a sportszerűtlen viselkedést, ami kaotikus online versenyekhez vezet.

A NASCAR 25 több mint 25 pályát tartalmaz a négy fő NASCAR sorozatból: Cup Series, Xfinity Series, Craftsman Truck Series és ARCA Menards Series. A játék tartalmazza az ikonikus pályákat, mint a Daytona International Speedway, Talladega Superspeedway, Bristol Motor Speedway, Martinsville Speedway és sok más legendás helyszínt.​ A Cup Series 27 pályával rendelkezik, míg a Xfinity Series 25-tel, a Truck Series körülbelül 20-szal, az ARCA pedig 16 helyszínnel büszkélkedhet. Néhány valós pálya azonban hiányzik a játékból, beleértve az Autódromo Hermanos Rodríguez-t (Mexikó), a Bowman Gray Stadiumot és a Portland International Raceway-t.​ A pályák lézerszkennelt változatai ugyanazok, amelyeket az iRacing fő szimulátorjában használnak, így a legfrissebb és legrészletesebb pályamodelleket kínálják.​ A játék technikailag rendben van, egészen jól is néz ki és a licenszelt zenék is sokat hozzátesznek a gázpedál tövig taposásához.

Az egyik legnagyobb erősség a részletes beállítási lehetőségek tág köre. A játék öt előre beállított nehézségi szintet kínál (Casual, Normal, Skilled, Expert és Advanced), amelyek mindegyike módosítja az alapvető beállításokat.​ A vezetési segédeszközök között megtalálható a Driving Assist, amely segít a játékosoknak megtanulni az autó viselkedését; a Stability Help, amely segít elkerülni a kipörgést; és a Wall Avoidance, amely pufferként működik, ha a játékos a falnak tart. Ezek a segédek 0-100-as skálán állíthatók, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő egyensúlyt.​ Az AI-tuning rendkívül részletes, lehetővé téve a játékosok számára, hogy az ellenfelek nehézségi szintjét állítsák, ezen belül az AI Skill Range-t, amely meghatározza, hogy a többi sofőr mennyire ügyes a besorolásuk alapján, valamint a Consistency-t, amely következetesebbé teszi őket a sebességükben és köridőikben. Még az AI gumiabroncs-kopását és üzemanyag-fogyasztását is külön lehet állítani, ezzel is mélyítve a testreszabhatóságot.​

A NASCAR 25 szilárd alapot teremt a jövő számára, még ha nem is tökéletes. Ez nem a következő NASCAR Thunder 2004, és nem is az iRacing konzolra való átültetése, de kezdőpontként végre olyan játékot kínál a rajongóknak, amire építeni lehet, tehát valódi alapot kínál a franchise jövőjéhez.​ Remek a vizuális megjelenés, kielégítő kezelés, mély karrier mód és rengeteg beállítási lehetőség. Az arcade és szimulátor közötti egyensúly kellemes élményt nyújt azoknak, akik nem akarnak teljes mértékben belemerülni a hardcore szimulátorba, de valami autentikusabbat keresnek, mint egy egyszerű arcade versenyjáték.​ Jó szívvel ajánlom azoknak a NASCAR rajongóknak, akik évek óta várnak egy új játékra, alanyunk megéri a figyelmet. Bár vannak “recés élek” és hiányzó részletek, amelyek távol tartják a nagyságtól, mégis örömteli és izgalmas versenyzési élményt kínál, ami a sport szellemét hűen tükrözi.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő:  iRacing Studios
Kiadó: iRacing Studios
Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X

Hirdetés
Fonyódi Dávid
Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, emellett igyekszem a munkahelyemen is megállni a helyem, de altatás után előveszem a kontrollerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam. Klasszikus geek vagyok, tehát jöhet minden, legyen az videójáték, film, sorozat, könyv vagy képregény. A főbb műfajok, amiket előszeretettel fogyasztok: sci-fi, horror, anime, jrpg és autós cuccok.