Úgy tűnik, kezdi magát összeszedni a Sony mobilos üzletága, legalábbis a most kiadott jelentésből kedvező fordulat jelei látszanak. 2017 második negyedévében a japánok 3,4 millió Xperia okostelefont értékesítettek, ez pedig nagyjából 10%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. Azért van még hova fejlődni, hiszen például 2015-ben még közel kétszer ennyi, 7,2 millió Sony telefon kelt el a piacon.
Ám a növekedés már némi bizakodásra adhat okot a cégnél, akik az elmúlt kb. két évben alaposan megszenvedték a kínai gyártók előretörését, pedig régen a top5 legnagyobb gyártó között is ott voltak. A mobilos üzletág nyeresége most ugyan csökkent, viszont nőtt a bevétel, és a Sony igyekszik visszafogni a működési és kutatás-fejlesztési költségeit. Összességében a Sony teljes nyeresége 15%-kal magasabb, mint az előző év azonos időszakában, a bevételek pedig megháromszorozódtak. A vállalat erre az évre összesen 16,5 millió okostelefon értékesítését tervezi (összehasonlításnak a Huawei 100 millió fölé várható).