Magyarország legnagyobb forgalmú online áruháza, az Extreme Digital felmérést végzett a magyar felhasználók elektronikus vásárlási preferenciáiról. A kutatásból kiderül, hogy a budapestiek inkább személyesen veszik át a vásárolt termékeket, még a vidékiek az otthoni kiszállítást, vagy a csomagautomatán keresztül veszik át a vásárolt termékeiket. Ezen kívül rengeteg adatot tudhatunk meg a vásárlási szokásokról.
Nézzük bővebben mit is sikerült a cégnek felmérnie.
Új okostelefonra vágynak a férfiak és a nők is
A felmérések szerint a női elektronikus vásárlók többsége, azaz 61,6%-a könyvet rendelnek, míg a férfiak kisebb háztartási elektronikai eszközöket (55,5%) rendel az internetről. A nők 55,6%-a ugyancsak vásárol elektronikai eszközöket, okostelefonokat 34,5%-ban, illetve gyerekjátékokat 32,7%-ban.
A férfi vásárlók 48%-ban vásárolnak okostelefonokat, könyveket 38,6%-ban, illetve számítógépeket 31,1%-ban.
Ha összevetjük a két fél vásárlási adatait első helyen az elektronikai gépek és elektronikai eszközök állnak (55,5%), majd a könyvek (44,9%) és végül az okostelefonok (44,3%).
Továbbá népszerűek még a számítógépek 26%-ban, a táblagépek 25,2%-ban, a gyerekjátékok 24,1%-ban, a tévék és monitorok 25,8%-ban, valamint a fényképezőgépek és fotós felszerelések 23,8%-ban.
Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit az internetről, háromnegyedük szerint az interneten sokkal egyszerűbb válogatni és vásárolni, mint személyesen a boltokban.
A vásárlók 75,3%-a szerint azért jobb interneten rendelni, mert egy online áruházban sokkal könnyebben és gyorsabban megtaláljuk az adott terméket, amit vásárolni szeretnénk, illetve rengeteg időt takaríthatunk meg az internetes vásárlással. Például nem kell elmennünk az adott üzletbe, csak várnunk kell otthon a futárszolgálatot.
Van, amit még félnek az internetről rendelni a vásárlók
A férfiak jelentős része klímaberendezést (28,4%) fél látatlanban vásárolni, még a nők többsége (37,2%) hűtőgépet, mosógépet, illetve más háztartási gépet fél online felületen vásárolni. Az utóbbi termékeket a férfiak jelentős része (27,6%) szívesen megrendeli az internetről. Emellett még a nők a tévé és monitor online rendelésétől is tartózkodnak.
Az Extreme Digital eladási statisztikái azt mutatják, hogy a mosógépek eladása jelentősen megnövekedett az ingyenes kiszállítás miatt a cégnél.
A budapestiek inkább az üzletben vásárolnak, a vidékiek pedig a házhozszállítást választják
Az Extreme Digital kutatásából kiderül az is, hogy a fővárosban élők jelentős része (39,2%) sokkal inkább besétál egy üzletbe és úgy vásárol. A vidéken élők mindössze 11,2%-a vásárol személyesen a boltban, 31,4%-a viszont inkább otthon várják a vásárolt terméküket.
A csomagátvevő automaták is sokkal jobban népszerűbbek a vidéken élőknél (17,5%), mint a budapestieknél (9,8%).
A budapesti internetezők 22%-a a munkahelyére rendeli a csomagját, míg a vidéken élőknek csak a 16,1%-a teszi ezt.
Akkor rendelünk online, amikor csak kedvünk tartja
Az internetes vásárlók nagy része (93,1%) azt nyilatkozta, hogy akkor rendelnek az internetről, amikor épp szükségük van valamire, nincs adott nap vagy napszak az online vásárlás lebonyolítására.
Ennek ellenére az Extreme Digital felmérte azt is, hogy melyik napok a legnépszerűbbek az online rendelésnél. A szombat vezet 1,9%-al, a vasárnap 1,5%, és a péntek 1,3%. Napszakra bontva a többség (17,8%) este rendel, illetve késő délután (9,7%).
Az online vásárlók 55%-a számítógépen szeret rendelni, de ma már a vásárlók 34,2%-a okostelefonról vagy táblagépről bonyolítja le az online vásárlást.
forrás: Extreme Digital