A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) technológia idén februárban, az MWC-n robbant hatalmasat. Azóta már több cég kínálatában is megtalálható. A Telenor már áprilisban tesztelte a Hipersuli digitális oktatási programjában a VR oktatási célú alkalmazását. Most az UNICEF karácsonyi kampányában a világhírű zenész, Ewan McGregor főszereplésével kapott fontos szerepet.
Az UNICEF karácsony idején a VR-t választotta, hogy innovatív módon mutassa be munkáját, működését és eredményeit. Ewan McGregor (Obi-Wan Kenobi) és egy kilenc éves kenyai kisfiú szerepel a videóban, amelyet a cég a Gyermekbénulás Világnapjára jelentettek meg. A videó üzenete az, hogy 99%-ban már sikerült megállítani ezt a fertőző járványt, most pedig az utolsó 1% meglétéhez kér támogatást a szervezet. A videó Kenyában készült, és a világ minden táján levetítik.
„Az UNICEF komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a leginnovatívabb technológiák segítségével mutassa be életmentő munkáját. A VR egy nagyon jó megoldás az emberek érzékenyítésére, és bár virtuális technológiának hívjuk, a valóságot mutatjuk meg az érdeklődőknek. Külön köszönjük a Telenornak, hogy az Ébresztő Óra támogatása mellett technológiai kérdésekben is számíthatunk a segítségükre.” – mondta el Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság ügyvezetője.
Az UNICEF a karácsonyi adománygyűjtő kampányának keretében szervez egy VR kiállítást, amely 2016. december 13. és 23. között megtekinthető az Allee Bevásárlóközpontban, az emeleti Costa Coffee előtti területen.