A kínai kézben lévő, de alapvetően továbbra is svédnek számító Volvo elég intenzíven újítja meg a modellpalettáját. A most nagyon pörgő SUV-okból már piacon van az új XC90 és XC60, megérkezett a vadonatúj XC40 is, az S90-V90 páros a felsőkategóriában kínálja magát. Hamarosan viszont egy fontos váltás jön, érkezik ugyanis a V40-es utódja, amely kompakt ferdehátúként az elsősorban a Golf és Astra által uralt osztályban keresi majd a vevőit.

Az új generáció előzeteseként mutatták meg májusban a 40.2 nevű koncepciót, a tényleges autó pedig az XC40 padlólemezére épül majd. Ez azt is jelenti, hogy jóval tágasabb lesz a most futó sorozatnál és ez rá is fér. A motortérben a D3 és D4 kódnevű dízelek, illetve a a T4 és T5 benzinesek lesznek, ezek mind négyhengeres erőforrások. És lesz még valami, mert a V40 plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos változatban is piacra kerül.

Ennek megfelelően kétféle kapacitású akkumulátor kerül az autóba, a kisebbik korlátozott (elektromos) hatótávot biztosít, de kedvezőbb áron, míg a teljesen elektromossal értelemszerűen hosszabb távon is kibocsátásmentesen, nagyobb teljesítménnyel utazhatunk, ezt viszont a vételárban is meg kell majd fizetni. Ezzel egyidőben az új XC40 is megkapja a plug-in és a teljesen elektromos hajtásláncot. Az új V40 érkezésének ideje egyelőre még kérdéses, 2019 vagy 2020 a reális dátum. Nem ez lesz viszont a Volvo első teljesen elektromos autója, mivel 2019 második felében bemutatkozik a Polestar 2 sportszedán is.

Hirdetés
FORRÁSCarscoops
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.