“Élményautózás a javából”, “Elég az álmodozásból, ideje útnak indulni!”, “Egy álom, egy autó”. Csak pár szlogen a Kia Stinger hivatalos magyar weboldaláról, amin a legújabb Gran Turismo látható. És igen, be kell vallani, hogy amikor még csak katalógusban látja az ember, akkor is leesik az álla ettől a verdától, ami vagány, gyönyörű, és tényleg megmutatja, hogy hová fejlődött a koreai gyártó az utóbbi években.

A Stinger egy sportautó, mégis tágas, mégis elegáns, mégis megadja mindazt, amire a célközönség számít, méghozzá elég kellemes áron. Rengeteg extra felszereltséget is lehet kérni, vagy már eleve jár hozzá: Head-Up kijelző (HUD), 15 hangszórós Harman/Kardon hangrendszer, Android Auto, Apple Carplay, panoráma kamerarendszer, intelligens csomagtérajtó, sebességtartó automatika, éberségi felügyeleti rendszer (ez ebben a modellben debütál a Kiánál), vészfékrendszer és sávtartó plusz távolsági fényszóró assisztens.

Tízféle színben, háromféle motorral választható a Kia Stinger: a 3.3 T-GDI V6 ikerturbó (AWD) összesen 370 lóerőre képes, végsebessége pedig 270 km/h, tehát nincs lekorlátozva, az 510 nm-es forgónyomatéknak is hála 4,9 mp alatt gyorsul 0-ról 100-ra. A 2.0 T-GDI (RWD) soros négyhengeres erőforrás 255 lóerős, 353 nm-es és 6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a 2.2 CRDi (RWD, AWD) pedig 200 lóerőre képes, 440 nm nyomatékot ad le és 7,6 másodperc alatt teljesíti a 100-at. Mindegyik motorhoz 8-sebességes automata váltó jár.

18 illetve 19 inches felnikkel kérhető, utóbbi csak a legerősebb változatnál érhető el, itt még a hűtött Brembo fékek is játszanak, a csomagtér minden esetben 406 liter (lehajtott üléseknél 1114 liter). A 4830 mm hosszú Kia Stinger 2.0 T-GDI motoros modellje EX és GT-Line felszereltséggel kérhető 12,5 és 14,19 millió forintért, a 2.2 CRDi ugyanilyen változatokban 13 és 14,69 millió forintba kerül, a 3.3 T-GDI pedig csak GT variánsban kaparintható meg, méghozzá 17,49 millió forintért cserébe.

További képek alant láthatók, a hivatalos katalógus pedig erről a weboldalról tölthető le.

Hirdetés
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt

1 hozzászólás

  1. A nm az a nanométer. Amit írni akartál, az a Nm.
    Az inch pedig magyarul hüvelyk.
    Szépótó amúgy!!!

Comments are closed.