Az elektromos autóké a jövő. Kitiltják mindenhonnan a dízeleket. A legtöbben benzines kocsit vesznek. Erről szólnak az ipari hírek, nem? De igen, más kérdés, hogy azért az elektromos verdák előtt még hosszú út áll addig, amíg teljesen átveszik az uralmat. Ennek több oka van, de nem ennek a cikknek a feladata ezt elemezni, sokkal inkább fontosabb, hogy mit tud a Kia Soul EV, vagyis a sima Soul tisztán akkupakkos verziója.

A Kia Soul EV külsőleg nem szép. Vagyis nyilván ízlések és pofonok, és engem a Fiat Multiplára emlékeztet, csak érződik rajta, hogy újabb modell. Kicsit doboz, kicsit ronda, mégis szerethető, mert már messziről kitűnik, főleg ebben a fehér-babakék verzióban. A kocsi 110 lóerős, konstans 285 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Ezeknél láttunk már jobb adatokat, szóval nem is szélvészgyors a négykerekű, 11,2 másodperc alatt lépi át a 100 km/h-s sebességet, de ehhez az ECO módot illik, mit illik, muszáj kikapcsolni.

Az elektromos autóknak a nagy rákfenéje, hogy keveset mennek el egy feltöltéssel. A Kia Soul EV sem a horvátországi nyaralásokat kedvelők álma lesz, és nem a 145 km/h-s végsebesség, hanem a 150 km-es hatótáv miatt. Az viszont elég jó, hogy ezt tényleg tartja a kocsi, mentem vele városban, országúton és pályán, mindig mértem, hogy két töltés között mennyit suhantam és szinte mindig kijött a gyári eredmény. Persze nem lőttem el neki minden zöldre váltó lámpánál.

A töltés. CHAdeMO csatlakozón keresztül elég gyorsan lehet etetni a kicsikét, ráadásul ebből a fajta oszlopból talán több is van, főleg országos szinten, csak azért mások is várnak a kajára, gyakran taxisok miatt kell űridőket kitöltenünk. Ez az, amit én kimondottan utálok, de rászoktam, hogy elektromos autótesztelésnél viszek egy laptopot és dolgozom addig, ameddig várok/töltök. Így már teljesen rendben van a dolog, de akár a bevásárlást is el lehet intézni. Tölteni elöl lehet, belül van a gomb az ajtó kinyitásához, innentől már evidens minden (jó, elsőre nem, de utána igen).

A beltér rémesen egyszerű, kicsit talán műanyag, plusz vannak némileg átgondolatlannak tűnő részek, ilyen az A-oszlopnál a hangszórók kitüremkedése. Jópofa viszont, hogy az első ajtókban lévő hangszórók több színben tudnak világítani, sőt, ritmusra villogni, más kérdés, hogy van, akit ez zavar, szóval kikapcsolható. A kormány elég stílusos, multifunkcionális, vezérelhető róla a tempomat, a zene, a hívások stb. A központi kijelző elég méretes, adott a navigáció és a szokásos szolgáltatások, érintőpanelről lévén szó meglehetősen könnyen kezelhető, a menü jól átlátható.

A Kia Soul EV olyan extrákat kapott még, mint az első-hátsó tolatóradar, a három 12 voltos csatlakozó, vagy éppen a kormányfűtés. Ezek azért csökkenteni tudnak a hatótávon, ahogy a fűtés/klíma és ülésfűtés is, szóval így kell készülni, ha bármelyiket aktiváljuk. Az ülések viszonylag jól tartanak, a szélzaj pedig abszolút nem zavaró még nagyobb tempónál sem, kellemesen lehet szelni a kilométereket. A pakolhatóság közepes, nem túl méretes a csomagtér, el lehet benne férni, főleg ha csak bevásárlásra használjuk, szállításnál érdemes a hátsó üléseket lehajtani.

A Kia Soul EV állami támogatással jelenleg cirka 8,3 millió forintba kerül, és sajnos azt kell mondjuk, hogy ez sok érte. Egy nagyon kellemes, környezetet rendkívül jól kimélő (ha az akkugyártás problémáit nem vesszük ide) autóról van szó, ami nem szép, mégis korrektül használható a mindennapokban. Persze a Volkswagen e-Golf és a Nissan Leaf sem filléres mulatság, sőt, drágább a dél-koreai verdánál, mégis 1-2 millióval olcsóbban kellene adni a Soul EV-t, mert az előbb felsorolt konkurensek jóval csinosabbak és többet mennek egy feltöltéssel. Jó az irány, de kicsit még fejlődni kell, mert nem az látszik, hogy a Kia sok energiát fektetne ebbe.

További képek:

Hirdetés
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt