Zelda kaland amiben már tényleg Zeldát irányítva csaphatunk le Hyrule mezeire, kezeink között az Echoes of Wisdom!
A Nintendo kb. az egyetlen olyan cég, aki újra meg újra el adja nekünk ugyanazt a történetet, ugyanazokkal a szereplőkkel, de mi ezért egyáltalán nem haragszunk. Ilyenkor ugye jönnek a jól megszokott frázisok, a már végletekig unott hozzászólások, mely szerint a japán cég rajongói elvakultan, dogmatikusan védik a manapság már Switch exkluzív címeket. Pedig a többség csupán belátja azt, ami a valóság és noha a keretek többnyire hasonlóak, de maguk a játékok olyan mértékben adnak újat és olyan mértékben ejtenek rabul ötleteikkel, mechanikáikkal, amire nagyon kevés más vállalt képes az iparon belül. A felvetésből pedig már sejthetitek, hogy a Nintendo legújabb dobása, ami The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom néven fut, bizony nem egy megkerülhető/megkerülendő cucc az őszi megjelenési hullámban.
A történetbe kapcsolódva egy maxra tápolt Linket irányíthatunk, aki éppen a szokásos Zelda mentőakciót hajtja végre éppen, ám a főgonoszt lenyomva egy hatalmas lila dimenziórepedés szippantja magába. Utolsó erejével azonban még a Zeldát foglyul ejtő kristályt sikerül megsértenie, így a hercegnő kiszabadul és őt irányítva vághatunk bele a mindent korrumpáló lila repedések leküzdését és Link megmentését jelentő kalandba. Az Echoes of Wisdomban, tehát az eddigiektől eltérően nem Linket, hanem Zeldát fogjuk irányítani, aki még a lebutított Linknél is gyengébb, így a harcrendszer, meg úgy általában más sem a megszokott Zelda formulán fog alapulni. Azért lesz egy kis kikacsintás a hagyományokhoz is, de erről majd később, egy kicsit bővebben. A fentiek értelmében tehát a feladat adott, a Hyrule-t sújtó lila dimenzió hasadékok és az innen kiáramló szörnyek, imposztorok leküzdése lesz a célunk, miközben feltárjuk a vidéket és helyieken is segítünk különböző mellékküldetések során.
Mint már említettem az Echoes of Wisdom nem a megszokott zöld ruhás kaland, Zeldát irányítva nem tudunk kardot és pajzsot forgatva végigkaszálni a világon, itt alapból némi fifikára lesz szükség. A hercegnő felett átvéve az irányítást megismerjük kis világító barátunkat, aki ránk hagyományoz egy varázsbotot, amivel különböző tárgyak, ellenfelek visszhangját tudjuk leképezni, hogy azokat felhasználva küzdjünk le minden elénk gördített akadályt. Természetesen ennek a varázserőnek van egy számbeli korlátja, mely előrehaladásunkkal együtt növekedni fog, így nagyobb igényű, vagy éppen kisebb, de több alakot tudunk egyszerre megidézni. Persze azért egy kicsit Link bőrébe is bújhatunk, mert előkerül egy olyan képességünk is amiben egy rövid időre át tudunk változni a fiúvá és kardozhatunk, nyilazhatunk amíg az ezt reprezentáló csík le nem fogy. A fentebb említett klónozós mechanika egyébként nagyon intuitív és kellően ösztönöz a gondolkodásra, aminek hála bizonyos fejtörőket többféleképpen is meg fogunk tudni oldani és ez az adalék, ami megint egy olyan élményt adott hozzá a játékhoz, ami nem ereszti a játékost.
Az Echoes of Wisdom vizuálisan is hangzás szempontjából is rendben van, bár nekem annyira nem jött be ez a plasztikus, a Duplo termékekre emlékeztető dizájn, viszont biztos vagyok benne, hogy sokak számára éppen ez a hívogató. Személyes preferenciám ellenére azonban hibát nem találtam benne, minden szépen és ízlésesen került kidolgozásra és egyaránt elégedett lesz vele kisgyermek, de felnőtt is. Nálam a tesztidőszak alatt dokkolva és kézi üzemmódban is kellemesen futott, nem igazán találkoztam recegéssel, szaggatással, a szoftver stabilan futott végig, de azért érezni, hogy küzd a hardver az életben maradásért. A hangok, felcsendülő dallamok kellemesek, egyáltalán nem mennek az ember agyára. Sajnos szinkron továbbra sem jutott a szereplőknek, de a vizuális stílushoz most annyira nem is éreztem a hiányát.
Összességében tehát azt kell mondjam az Echoes of Wisdom ismét egy párját ritkító alkotás lett. Kiváló élményt nyújt az elé leülő játékosnak legyen az 5 vagy 50 éves. A Nintendo zsenialítása pedig a mai napig ebben rejlik, mert a cirka 20 órás játékidő úgy szalad bele az alaptörténetbe, hogy minden alkalommal amikor le kell tenned a Switch-et azon fogsz gondolkozni, hogy mikor veheted fel újra, hogy folytathasd az éppen aktuális feladvány megoldását. Maximálisan ajánlott alkotás mindenféle, gondolkozni szerető gamer számára. Nem is húznám tovább az időtöket, ugorjatok inkább bele Link megmentésének kalandjába!
Értékelés: 9/10
Fejlesztő: Nintendo EPD, Grezzo
Kiadó: Nintendo
Platform: Nintendo Switch