A Nintendo Gamecube egyik legkedveltebb JRPG-je, a Tales of Symphonia felújított kiadást kapott, azonban könnyen lehet, hogy nem sikerült megugrani a Tales of Symphonia Remastereddel a felújítástól elvárt minőséget.
Sajnos kimaradtam a Gamecube játékosok tiszteletbeli köréből, ugyanis ez a konzol a mai napig sem díszíti szerény gyűjteményem sorait. Ennek ellenére sok kötelező címet más kortárs konzolon, Wii-n, vagy emulátoron bepótoltam, de a Tales of Symphonia valahogy kimaradt, pedig később PlayStation 2-re, PlayStation 3-ra és PC-re is megjelent, így alkalmam lehetett volna a kalandhoz. Magam sem értem ez hogyan fordulhatott elő, mert nagy rajongója vagyok a zsánernek és a Tales szériának is. Persze amikor felsejlett a teszt lehetősége, azonnal kaptam az alkalmon és elmerültem a felkészülés nyújtotta örömökben, hogy egy kisebb arconcsapást kapjak az első indításnál. Na de ne szaladjunk ennyire előre. Az eredeti játék 2003-ban jelent meg Nintendo Gamecube-ra, a kritikusok és a játékosok egyaránt nagyon szerették, repkedtek a kötelező jelzők az értékelésekben, azóta pedig kialakult egy afféle kult státusz, az eredeti példányok pedig elég jó áron kelnek el. A manapság egyre hódító remaster/remake őrületben pedig senki kellemes emléke sincs biztonságban, mert mindent is fel kell újítani. Így alanyunkon a sor, lássuk is mit sikerült összehozni a Bandai Namco Romaniának.
Feltételezem, hogy a Tales of Symphonia Remastered iránt érdeklődő közönség játszott a legutóbbi, Tales of Arise című epizóddal, ami valljuk be, remekül sikerült. Azt hiszem többen is abban bíztunk, hogy az ott látott minőség lesz az etalon és persze tisztában vagyok vele, hogy ez csak egy remaster, de mégis ott motoszkált bennem a naív gyermek, hogy talán kapunk valami igazán jót most is a pénzünkért. Sajnos azonban le kell, hogy lombozzak mindenkit, egy elsietett, összecsapott öszvért kaptunk, aminek egyetlen célja a gyors pénzszerzés és a piac szondázása volt. Mondom mindezt legfőképpen azért, mert a PS3-as “remaster” tartalmazta az eredeti játék mellett a Dawn of the New World epizódot is, ami a mostani kiadásból kimaradt, sanszosan azért, hogy jövőre azt is ránk sózzák 30-40 eurós árcédulával. Na de azért beszéljünk a játékról is.
Alapjáraton a Tales of Symphonia Remastered egy igazi aranybánya lesz az klasszikus JRPG fanoknak, mert tud mindent, amit egy kora 2000-es évekbeli JRPG-nek tudnia kellett, sőt az elsők között alkalmazott valós idejű harcot, gép által vezérelt csapattársakkal, ami akkoriban igazán úttörőnek számított. Mára viszont erősen érződik a kora, így jócskán félre kell néznie a jelenlegi pörgős és nagyon fluid játékmenethez szokott felhasználóknak. Ahogy az várható egy hatalmas felfedezésre váró világ vár minket, kismillió megoldandó problémával, persze a kiválasztottal történő világmegmentésen kívül, ami a történet alapját adja. Sajnos a kellemesnek ígérkező kaland és az epikus csaták szüneteiben szűnni nem akaró grindolások és végtelennek tűnő kazamaták várnak minket, amik erősen szegni fogják a játékosok felfedező kedvét. Nyilvánvalóan ezek műfaji sajátosságok, de ha már máshoz nem, legalább ehhez hozzányúlhattak volna, kellett volna a vérfrissítés, ma már ez így nem állja meg a helyét.
Grafika terén is sántít a Tales of Symphonia Remastered, noha technikailag többnyire rendben van, az ígért 1080p felbontás és a 30 fps rezzenéstelenül futott a teszt alatt egy Series X-en, de ez nem egy nagy technikai bravúr egy 20 éves játéktól, ami tegyük hozzá, hogy Gamecube-on 60 fps-sel futott. Viszont a színek furcsán fakók voltak és meg merem kockáztatni, hogy a PC és PS3 kiadásokban ez nem volt ilyen szembetűnő. Emellett rengeteget tölt és előfordultak kisebb textúrahibák is, de úgy hallom Switch-en még nagyobb a baj. Audió terén nem tudok belekötni semmibe, minden megfelelően működött, ahogy annak kell, bár érzésem szerint itt sem tettek hozzá semmit az eredetihez.
Összességében nem tudom jó szívvel ajánlani a Tales of Symphonia Remasteredöt, nem igazán éri meg az árát jelen helyzetében, ha valaki már tolta a PC vagy a PS3 változatot. Viszont ha valakinek kimaradt és nem kaparja a falat a 2000-es évek elején megszokott JRPG-ktől az bátran vesse bele magát már csak az eredeti történet öröméért, de lehet ők is jobb szájízzel csócsálják, ha megvárnak egy akciót, ami szerintem hamarosan aktuális lesz.
Értékelés: 6/10
Fejlesztő: Bandai Namco Romania
Kiadó: Bandai Namco
Platform: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch