Hirdetés

Konzolokra is ellátogatott végre Shodan, hogy a System Shock remake-jében terrorizáljon minket a mutánsokkal teli űrállomáson.

Nem vagyok már éppen mai darab, de 1994-ben még túl fiatal voltam a System Shockhoz, nem mintha lett volna eszközöm, amin tudtam volna futtatni ezt a kultikus remeket. Persze valamilyen korabeli magazinban azért csorgattam rá a nyálamat, majd utólag le is csaptam egy példányra, azonban valahogy mindig úgy alakult, hogy ez a remek, de archaikus játék szinte az összes alkalommal elijesztett. Hol túl nehéznek találtam, hol nem volt elég modern, hol az időmbe nem fért bele, azonban az minden alkalommal konstans, hogy nem jutottam a végére. Így természetesen a nagysikerű PC-re már megérkezett remake láttán, tudtam, hogy nekem kell a kezeimbe vennem a konzolos változat tesztelését. Tartsatok hát velem, mert az alábbiakban leírom megéri-e nekilátni ezen platformokon is játéknak.

Aki esetleg nem ismerné a System Shock történetét, annak néhány szóban azért gyorsan összefoglalom. Adott tehát egy névtelen hekker, aki egy TriOptimum nevű vállalta rendszerét próbálja éppen feltörni a távoli jövőben, amikor is a helyi rendvédelem erői rajtaütnek és elhurcolják a Citadella nevű űrállomásra. Itt egyszerű választás elé állítják: vagy feloldja az állomás mesterséges intelligenciáján, Shodanon az etikai korlátokat és bónuszként kap egy combosabb implantot, valamint bűnei is megbocsátást nyernek vagy nem, de az igazán előnytelen kifutással járna a személyére nézve. Természetesen az első opciót választja, aminek eredményeként 6 hónappal később ébrek a hibernálásból, arra, hogy az állomás leigázta az MI és mindenfelé hullák hevernek. Ebből a nagyon kellemetlen helyzetből indulunk, hogy mielőbb megtaláljuk a megoldást és megállítsuk az elszabadult géplelket, mielőtt kipusztítaná az emberiséget.

A System Shock remake egy teljesen újrafogalmazott változata a 1994-es klasszikusnak, amely az eredeti játékmenetét ötvözi modern köntösbe öltöztetett, de mégis remekbeszabott és az eredeti látványra emlékeztető grafikával, frissített irányítással és teljesen átdolgozott felhasználói felülettel. Az anyag megőrizte eredeti FPS mivoltát és a beállított nehézségi szintnek megfelelően tolja arcunkba a problémákat, normálon én példának okáért már erősen küzdöttem a fejtörők nehézségével, valamint az erőforrás menedzsmenttel. A nem-lineáris történetvezetése lehetővé teszi számunkra, hogy saját tempónkban fedezzük fel a sötét sarkokkal teli állomást, és csak akkor lépjünk tovább, amikor már valóban készen állunk. A PC-s változathoz képest itt lényegi eltérés nem volt tapasztalható.

A System Shock PlayStation 5-ös változata természetesen támogatja a DualSense vezeték nélküli kontroller vibrációs funkcióját és ravaszhatásait, valamint a játéksegítő funkciókat is. A cucc 4K felbontásban fut 60 FPS sebességgel, dinamikus felbontásskálázást használva a GPU terhelés csökkentésére, szükség esetén, de a képminőség általában kiváló, és a konzolos kiadások megőrzik a PC-s változat vizuális finomságait. Azonban az hagy némi kívánnivalót maga után, hogy a pazar látvány alkalmanként megbicsaklik és hajlamos belassulni a képfrissítés. Emellett különösen bosszantó, hogy gyakran akadunk fent úgy tereptárgyakon, hogy csak az állás visszatöltése segít rajtunk, feltéve, ha bőszen használjuk a manuális mentés opciót, mert az automata elég hektikus és hajlamos egy egész felfedezett szint után is mellőzni az adott állás tárolását, hatalmas bosszúságot okozva a mezei játékosnak. És természetesen megértem, hogy ez az eredeti játékban is így volt, azért lehetett volna tovább fejleszteni ezt a nem éppen elhanyagolható aspektust.

Összességében tehát azt kell mondjam a System Shock egy remek felújítása egy mára már klasszikussá vált játéknak, azonban az általunk tesztelt PlayStation 5 változat közel sincs olyan jó formában, mint a tavaly megjelent PC port. Reméljük a készítők mihamarabb foltozzák ezt a néhány, de annál bosszantóbb hibát, hogy ez a változat is elfoglalhassa méltó helyét minél több játékos könyvtárában.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Nightdive Studios
Kiadó: Prime Matter
Platform: PC, Xbox One, Xbox Series S/X, PlayStation 4, PlayStation 5

Hirdetés
Fonyódi Dávid
Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, emellett igyekszem a munkahelyemen is megállni a helyem, de altatás után előveszem a kontrollerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam. Klasszikus geek vagyok, tehát jöhet minden, legyen az videójáték, film, sorozat, könyv vagy képregény. A főbb műfajok, amiket előszeretettel fogyasztok: sci-fi, horror, anime, jrpg és autós cuccok.