Hirdetés

Befutott a Shin Megami Tensei V: Vengeance, ami a korábban Switch-re megjelent játék definitív változata, de vajon megérte várni rá? Tartsatok velünk és mutatjuk miért is hatalmas igen a válasz

A Persona sorozat kapcsán már biztos azok is összefutottak a Shin Megami Tensei szériával, akik amúgy élből kerülik a JRPG címeket. Az aktuális játék a sorozat ötödik fő epizódjának ‘definitív’ élményét kínálja, két nagy kampánnyal és számos minőségi javítással feldobva az eredetileg Nintendo Switch exkluzív alkotást. Az Atlus és a Sega pedig nem volt rest és idén nyárra elénk is tette a Shin Megami Tensei V: Vengeance névre keresztelt kiadást, mely ezúttal nagy konzolokon és PC-n is rabul kívánja ejteni a klasszikus JRPG-k szerelmeseit. Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy ezt mesteri szintre is hozza ez a változat, de nézzük is mire kell számítani.

A Shin Megami Tensei V: Vengeance története maximálisan spoilermentesen és dióhéjban új elemeket ad az eredeti történethez. A korábban megismert kezdés során két utat választhatunk, az egyikben az eredeti történetet, míg a másikban egy újabb, fordulatokkal átszőtt alternatívát ismerhetünk meg, ami garantálom, hogy sokaknak fogja felborzolni a lelkivilágát. A játékban a cselekmény nagy része négy kiterjedt, nyitott területen zajlik egy alternatív valóságban, amely egy poszt-apokaliptikus Tokiót tükröz, tele mitológiai szörnyekkel és hősökkel. Ez a nem mindennapi világ pedig egy csomó olyan újdonsággal gazdagodott, ami miatt annak is érdemes újra neki vágnia, aki már letudta a kalandot a Nintendo masináján.

A történet mellett Shin Megami Tensei V: Vengeance játékmenetében is számos újítás található. A megszokott JRPG játékmenetben nincsenek emberi csapattagok, akik végig velünk maradnak, így egy folyamatosan változó csapatot építünk három démonból, akiknek megvannak a saját erősségeik, gyengeségeik és speciális trükkjeik. A démonok összeolvasztása központi szerepet játszik a fejlődésünkben. De mostantól ide is bekerült némi újító szellem és jóval egyszerűbben tudunk hozzáférni pl. ezen menüpontokhoz. Ki nem hagyható újdonság, hogy a mentési rendszer is átalakult mostantól tetszőleges helyen, a mentési pontok nélkül is eltárolhatjuk az aktuális állást egyetlen gombnyomással, ami nagy könnyebbség egy ilyen mértékű kaland során. De hatalmas segítség, hogy szintén egy gombnyomásra áttekinthetjük a környező területet, mintha egy felettünk elrepülő madár szemszögéből tennénk.

Technikai szempontból a Shin Megami Tensei V: Vengeance számos fejlesztést tartalmaz az eredeti játékhoz képest. Ahogy az várható a combosabb hardverek alatt jóval nagyobb felbontásban és atomstabilan fut, 60 képkocka per másodperccel a cucc. A hangokkal nem volt gond az eredetiben sem és itt hasonlóképpen jól szólnak és került be néhány új muzsika is, de a történet hossza miatt még a türelmesebbeknek is az agyára fognak menni a sűrűbben felcsendülő dallamok. A játékban a felsoroltak mellett vannak olyan fejlesztések, amelyek megkönnyítik a játékot, mint például a korábban már említett bárhonnan és bármikor elérhető mentés és a javított térképek.

Összefoglalva, a Shin Megami Tensei V: Vengeance egy izgalmas új tagja a Shin Megami Tensei sorozatnak, új elemeket hoz a történetbe, előremutató és szükséges újításokat tesz a játékmenetben és az erősebb hardvereket is kihasználó technikai fejlesztéseket hozott tető alá. Egy szó, mint száz, kiváló újrakeverése az eredeti játéknak, még azok számára is, akik azzal a példánnyal már rendelkeznek. A játék június 14-én jelenik meg digitálisan és fizikailag az összes lehetséges platformra. Érdemes lehet bárki számára, de JRPG rajongóknak egyenesen kötelező!

(A tesztpéldányt a CENEGA Hungary Kft. biztosította)

Értékelés: 9/10
Fejlesztő: Atlus
Kiadó: Sega
Platform: PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, Xbox One, PC

Hirdetés
Fonyódi Dávid
Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, emellett igyekszem a munkahelyemen is megállni a helyem, de altatás után előveszem a kontrollerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam. Klasszikus geek vagyok, tehát jöhet minden, legyen az videójáték, film, sorozat, könyv vagy képregény. A főbb műfajok, amiket előszeretettel fogyasztok: sci-fi, horror, anime, jrpg és autós cuccok.