Már a ChatGPT-ben is használható a Photoshop, Express és Acrobat hármas

Az Adobe nemrég jelentette be, hogy három népszerű megoldása, a Photoshop, az Express és az Acrobat közvetlenül használhatóvá vált a ChatGPT felületén, ráadásul teljesen ingyen.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy elég elmondani a ChatGPT-nek, mit szeretnénk elvégezni, ő pedig a háttérben az Adobe professzionális szoftvereivel hajtja végre a módosításokat. A folyamat teljesen beszélgetésalapú, így ha valami nem tetszik, egy újabb mondattal finomíthatjuk a végeredményt. A Photoshop integráció különösen erős, mivel a ChatGPT képes egy adott részletet módosítani, beállítani a fényerőt, kontrasztot vagy expozíciót, vagy akár kreatív effekteket is alkalmazhat, méghozzá úgy, hogy a kép minősége nem gyengül.

Az Express ehhez képest inkább a dizájnfeladatokra fókuszál. Sablonokat kereshetünk, képeket cserélhetünk, animálhatjuk a grafikai elemeket, és gyakorlatilag egyetlen képernyő elhagyása nélkül készíthetünk személyre szabott vizuális anyagokat. Az Acrobat integráció szintén sokak munkafolyamatát gyorsíthatja fel, hiszen PDF-eket szerkeszthetünk, szöveget vagy táblázatot emelhetünk ki, több dokumentumot egyesíthetünk vagy tömöríthetünk, sőt az érzékeny információk kitakarása is megoldható mindössze néhány utasítással.

A funkciók már most elérhetőek ChatGPT-n böngészőben, PC-n és iOS-en. Androidon egyelőre csak az Adobe Express használható, a Photoshop és az Acrobat támogatása hamarosan érkezik.

Constance teszt

Egy elcsépelt közmondás szerint ne fessük az ördögöt a falra, de a Constance ügyességi játékban pont ezt kell tennünk, hogy túléljünk a megpróbáltatásokat.

A korábbi évekhez képest idén talán egy kicsit visszafogottabb felhozatalt tapasztalhattunk (a minőségi) metroidvaniákat illetően. Ezért külön örömteli, hogy szinte a semmiből ölembe (PC) pottyant a Constance. Már első ránézésre, vagyis grafikai szempontból is nagyon izgalmasnak ígérkezett, mivel a készítők kézzel rajzolt, rajzfilmes beütésű látványvilágot álmodtak meg neki. Ügyességi játékunk sztorija szerint a címszereplőt irányítjuk, aki festőművészként tevékenykedik, ám a színekben pompázó világát ellepték a mentális egészségre veszélyes egyének, akik a saját belső világából származnak. A bűbájosan megvalósított külsőségek mögött bizarr pszichológiai történet elevenedik meg (főleg az alkotói válság viszontagságaira koncentrálva), ami a végkifejlethez érve egészen elgondolkodtatóvá válik.

A Constance 8-10 órát felölelő játékmenete a metroidvaniákra jellemző mechanikával rendelkezik. Karakterünkkel mindig van valamilyen feladatunk, amit teljesítenünk kell azért, hogy aztán a soron következővel elbíbelődjünk egészen addig, amíg a játék befejezéséhez nem érünk. A frissen szerzett képességeink megkaparintását követően (javarészt boss harcok után) olykor vissza kell kalandoznunk egyik-másik korábban már bejárt helyszínre, hogy bejussunk az addig lezárt területekre, de mellékküldetéseket is teljesíthetünk. Természetesen feladatainkat jellemzőn barátságos NPC-kkel való társalgás után kapjuk meg s rendre készségesek, hisz érdemi információkkal látnak el bennünket – és persze elakadás esetében a megfelelő haladási irány tekintetében is remek mankót nyújtanak.

Meglepő módon a térkép szegényesen sikerült, kevés információval spékelték meg és könnyű elveszeni benne, ugyanis csak addig jelent segítséget, míg a „labirintusban” elkalauzol a következő megbízatáshoz. Egy különös talentumunk révén korlátozott mennyiségben jelölgethetünk, pontosabban képernyőmentést készíthetünk a helyszínekről annak tudatában, hogy a későbbiek folyamán nehogy feledésbe kerüljön valamilyen megszerzendő cucc.

Az ellenségeink elleni párharc és a precíziós platformer részek bizonyultak a Constance igazi erősségégnek. Némely formát ecsetvonással színezhetjük ki annak apropóján, hogy azután át tudjunk haladni például bokrokon, ráugorhassunk pallókra, de akár nemeziseinkkel szemben is bevethetjük. Persze nem festegethetünk össze-vissza, sőt! Ügyelnünk kell arra, hogy a tarsolyunkban lévő színezék mennyisége véges és csak röpke tétlenkedésünk után töltődik fel automatikusan. Ha elfogy, azt szinte szó szerint a „lelkünkre vesszük” és az életerőnk ezzel egyidejűleg fogyásnak indul, majd a képernyő elkezd sötétedni. Sajnos hiányzik tesztalanyunkból a hangalámondás, ami indie cím dacára fájó pontnak mutatkozik, főleg, hogy a szereplők szinte egytől-egyig rendkívül érdekesek. Az ő közreműködésükben fejleszthetjük a pemzlinket, amivel „eltakaríthatjuk” ellenlábasainkat és persze használata az ugrálós részeknél is rendre kapóra jön.

Könnyedén elsajátítható, egyedi irányítás jellemzi a Constance-t, miközben szövevényes története és meseszerű látványvilága remek érzékkel nyúl a zsánerhez. Így összességében – még, ha nem is minden szempontból tökéletes –, de igazán kellemes időtöltést ígér annak kedvelői számára.

Értékelés: 8/10
Fejlesztő:
btf
Kiadó:
btf, ByteRockers’ Games, PARCO GAMES
Platform:
PC PS5, Xbox Series X|S, Switch

Az Apple miatt maradhat el a Samsung Galaxy S26 kamerafejlesztése

A jelek szerint a Samsung jövőre sem bolygatja meg a belépő Galaxy S-széria kamerarendszerét. A dél-koreai The Elec friss riportja arról számol be, hogy a Galaxy S26 ugyanazokat a modulokat örökli meg, amelyek már a Galaxy S25-ben és S24-ben is dolgoztak.

Ez azt jelenti, hogy a 2026-os alapmodell továbbra is a jól ismert 50 megapixeles főkamerára, a 3× optikai zoomos 10 megapixeles telefotóra és a 12 megapixeles ultraszéles látószögű egységre támaszkodhat. A döntés különösen azért meglepő, mert a Samsung eredetileg nagyobb frissítésre készült, ám az Apple húzása felborította a terveket. A cupertinóiak ugyanis úgy turbózták fel a sima iPhone 17-et – 120 Hz-es ProMotion panelre és 256 GB alap tárhelyre váltva – hogy közben megtartották a 799 dolláros indulóárat. Ez állítólag olyan nyomást helyezett a Samsungra, hogy a cég végül visszalépett a Galaxy S26 tervezett kamera-frissítésétől azért, hogy árazásban versenyképes tudjon maradni.

A változtatásnak két kellemetlen következménye lehet. Egyfelől a Galaxy S26 és az S26+ gyártása késésben van. A Galaxy S26 Ultra kapcsán már decemberben megkezdik a sorozatgyártást, az olcsóbb modellek viszont csak 2026 elején gördülhetnek le a futószalagról. Másfelől pedig jövőre még nagyobb kritikát kaphatnak az alapmodellek a stagnáló kameraminősége miatt, főleg a rivális iPhone 17-hez mérve, ami sokat újított idén.

Bemutatkozott a hangjegyzet-rögzítő Pebble gyűrű

A Pebble visszatérése már önmagában elég nagy meglepetés volt a közösség számára, de úgy tűnik, a cég még egy váratlan fordulatot tartogatott. A klasszikus Pebble órák modern újragondolása után most egy olyan eszközt mutattak be, amely teljesen szembemegy minden okosgyűrűs trenddel.

Az Index-01 nem méri a pulzusod, nem számolja a lépéseidet, sőt még alváskövetést sem kínál. Helyette egyetlen dolgot tud, de azt állítólag zseniális egyszerűséggel. A gyűrű lényegében egy parányi hangjegyzet-rögzítő. Egy gomb, egy mikrofon, semmi kijelző, semmi sallang. Megnyomod, halkan elmondod a gondolatot, és az Index-01 elküldi a telefonodra, ahol az alkalmazás automatikusan átírja és rendezi a feljegyzéseidet. A Pebble ezt „agy-memória gyűrűnek” nevezi, és azoknak szól, akik folyamatosan Todoist-, Notion- vagy Apple Notes-listákban élnek, de utálják elővenni a telefont csak egy új feladathoz.

A filozófia is teljesen más, mint amit a Galaxy Ring vagy az Oura Ring képvisel. Mivel nincs kijelző, vibramotor vagy nagy energiaigényű szenzor, az Index-01 akár két évig is működik egyetlen elemmel és tölteni nem is lehet. Ha lemerült, a Pebble visszaveszi újrahasznosításra, a felhasználó pedig egy újat vesz. A cég szerint ez tudatos döntés. A gyűrűt „tedd fel és felejtsd el” alapon tervezték, a hangfeldolgozás pedig teljesen helyben, a telefonon történik, így a felvett jegyzetek nem kerülnek felhőbe.

A Pebble Index-01 három színben érkezik, már előrendelhető 75 dollárért, és 2026 márciusában indul a szállítás.

Tech2 és NVIDIA ünnepi nyeremény PC – Powered by ASUS

A lenti űrlap kitöltésével tudsz jelentkezni a nyereményjátékra, melynek keretében egy Gamer PC-t nyerhetsz az ASUS és az NVIDIA jóvoltából.

A játék időtartama: 2025.12.10. – 2025.12.19. 11:59

Sorsolás: 2025.12.19. 14:00

A sorsoláshoz a gleam.io rendszerét fogom használni, a nyertessel az ott megadott email címen keresztül veszem fel a kapcsolatot, ezért kérlek, hogy valós adatokat adj meg. A nyereményt csak Magyarországon belül tudjuk kiszállítani, így kérlek csak akkor jelentkezzetek, ha ez megoldható. Ha valamiért nem töltene be az űrlap, IDE KATTINTVA megtalálod.

Tech2 X NVIDIA Ünnepi nyeremény PC – Powered by ASUS

A Counterpoint szerint az Apple uralja az eladási listát, a Samsung csak a táblázat második felében kapott helyet

A Counterpoint Research friss jelentése alapján az idei harmadik negyedévben ismét az Apple uralta a világ legnépszerűbb okostelefonjainak listáját. Csakhogy nem a vadonatúj iPhone 17 széria állt az élre, hanem a tavaly bemutatott iPhone 16.

A modell egyetlen negyedév alatt a globális eladások 4%-át szerezte meg, ami kiemelkedő arány egy olyan időszakban, amikor már a következő generáció is piacon van. A kutatók szerint a siker egyik kulcsa az indiai ünnepi akciós időszak, illetve az, hogy Japánban is újra erősödött a kereslet. Az iPhone 16 azonban nem egyedül húzta az Apple-t a csúcsra: a 16 Pro, a 16 Pro Max és a kedvezőbb árú 16e is egymás mögé sorakozott a második, harmadik és negyedik helyen. Ezzel gyakorlatilag megismétlődött a tavalyi forgatókönyv, amikor az iPhone 15 trió foglalta el a toplista elejét.

A stabil vásárlói bázis mellett a hosszú támogatási ciklus és a folyamatos szoftveres frissítések is erős szerepet játszanak abban, hogy az Apple korábbi generációs modelljei még az új széria érkezése után is dominánsak maradnak. A tízes lista második felében egyedül a Samsung tudta megszorongatni az Apple-t, elsősorban az olcsóbb Galaxy A-széria modelljeivel. Az A16 5G és az A06 a világ számos piacán bizonyult népszerű belépőszintű választásnak, míg az A36 és A56 a középkategóriában hozták a stabil számokat. A kilencedik helyet az A16 szerezte meg, a listát pedig az iPhone 17 Pro Max zárta, amely mindössze néhány hétig volt elérhető a negyedév során, mégis bekerült a top tízbe, ami előrevetíti, mennyire erős számokra számíthatunk a következő elemzésben.

Retró hangulatú, gyűjtői darabként érkezik a Nothing Phone (3a) Community Edition

A Nothing végre hivatalosan is bemutatta a régóta várt Nothing Phone (3a) Community Editiont, amely alig ezer példányban kerül piacra, és már most biztos, hogy a gyűjtők egyik legkeresettebb darabja lesz.

A projekt még tavasszal indult, amikor a vállalat pályázatot hirdetett a közösség számára, hogy a rajongók maguk alakítsák a telefon hardveres, szoftveres és vizuális világát. Több mint hétszáz nevezés érkezett, a kiválasztott alkotók pedig hónapokon át dolgoztak a Nothing londoni csapatával, hogy a dizájntól kezdve a háttérképen át a marketinganyagokig minden részletet együtt alkossanak meg.

A végeredmény egy kifejezetten különleges készülék lett, amely a késő ’90-es és korai 2000-es évek hangulatát idéző átlátszó, játékos, mégis letisztult megjelenést kapott. A telefonhoz különleges kiegészítő is jár: egy egyedi dobókocka-szett, amely a Nothing saját Ndot 55 betűtípusával készült. A felhasználói felületet is egyedi elemekkel alakították át a győztes pályázók, így a zárolt képernyő órája és a háttérkép is kifejezetten ehhez a kiadáshoz készült, vizuálisan összekötve a hátlap textúráját a kijelző világával.

Hardverben a készülék megegyezik a standard Phone (3a) modellel, vagyis egy 6,77 hüvelykes, 120 Hz-es AMOLED panelt, Snapdragon 7s Gen 3 chipet, valamint egy 50 megapixeles főkamerára és 2× optikai zoomos teleobjektívre épülő tripla kamerarendszert kínál. A Community Edition változat 12 GB RAM-mal és 256 GB tárhellyel érkezik, így a Nothing egyértelműen a rajongók számára készített, teljes értékű, prémium felszereltségű különkiadást.

A limitált modellre december 11-ig lehet előregisztrálni a Nothing oldalán, az értékesítés pedig december 12-én, egy rövid ideig tartó, exkluzív ablakban indul. Mivel összesen mindössze ezer darab készül, borítékolható, hogy pillanatok alatt elfogy majd. A Community Edition ára 157 990 Ft, ami egy különleges közösségi projekt eredményéhez mérten meglepően baráti.

BALL x PIT teszt

2025 végéhez közeledve bátran kijelenthető, hogy az idei év egyik legnagyobb indie dobása a BALL x PIT, amely remek érzékkel nyúlt a téglatörő játékok zsáneréhez úgy, hogy közben szinte egyáltalán nem érződik annak.

Ballbylon városát megsemmisítette egy meteor, azonban kincsvadászok útnak indulnak, hogy a kráter alkotta veremből megkaparintsák a hátha hagyott, rendkívül értékes tárgyakat. A járatokat különféle barbár rémségek vették uralmuk alá, így az expedíciók során valamennyi jelentkező elbukott. Adott tehát a feladat, hogy társakat toborozva immáron a felszínen építsük fel Új-Ballbylont és visszaszerezzük az elveszett ereklyéket. A BALL x PIT alapvetően a téglatörő játékok megszokott mechanikájára épül, de a végleges (több összetevőjű) műfaja ennél sokkal összetettebb.

Mint ismeretes, a téglatörő vagy angol nevén brick breaker játékokban adott egy vízszintes vagy függőleges ütő, amivel egy (vagy alkalomadtán több) labdát ide-oda ütögetve megsemmisíthetjük a pályákon található alakzatokat. Ha a képernyőt teljesen kipucoltuk, miénk a győzelem. Nos, a BALL x Pit nem szimplán egy újabb Arkanoid klónocska, hanem a napjaink videojátékos elvárásainak egyik legékesebb pozitív példája. A jól bejáratott alapmechanika ezúttal is adott, viszont nem szimpla „szakaszt” mozgathatunk, hanem egy harcost (gyakorlatilag a képernyő bármely szegletébe), aki kerek tárgyakat tud lövöldözni. Ezt opcionálisan kiválasztva automatikusan vagy gombnyomásra tudjuk megtenni: az általunk kiválasztott irányba egyrészt mezei (fehér színű) golyókat szórhatunk, de másrészt persze vannak köztük spéci tulajdonságúak is. Az utóbbiak érdekesek igazán, mivel a nagyjából 10-15 perc hosszúságú küldetések alkalmával azokkal tudunk leginkább trancsírozni.

Ahhoz, hogy szert tegyünk bizonyos lasztikra, szinte nonstop darálnunk kell ellenségeinket. Ekkor kipotyognak áldozatainkból mindenféle csillivilli, színes ékkövek, amiket minden egyese feltöltés után újabb és újabb lehetőségeket tárnak elénk. Ekkortájt a játék felajánl három különböző fejlesztési lehetőséget. Ilyenek például a labdák, melyek többféle, gyökeresen eltérő képességgel rendelkeznek, valamint a passzív adottságú tárgyak, amikkel például gyorsabban lövöldözhetünk vagy magasabb a sebzési erőnk stb. És a labdákat még kombinálhatjuk is, amellyel helyet szoríthatunk az újabb fegyvereknek. Természetesen, ha valamelyik pályán elhasalunk vagy sikeresen azt befejeztük, akkor a megszerzett tárgyakat elveszítjük.

A csinnadratta közepette szerezhetünk tervrajzokat is, melyek jellemzően valamiféle épület blueprintjét jelentik. Ezekből a sémákból a felszíni építkezés területén tudunk felhúzni épületeket, de mindenekelőtt ehhez szükségünk van nyersanyagra is. Követ, szalmát, fát és pénzt szintén a felhúzótt kuckókból tudunk megkaparintani, de a föld alá merészkedve is gyűjtögethetünk belőlük. Erősen javallott mindent a végletekig acélosítanunk, hiszen így toborozhatunk új hősöket (valamennyijükkel végigjátszhatunk minden egyes küldetést), akiknek tulajdonságait a szerepjátékokban bejáratott kritériumok alapján erősíthetünk meg a készítők által kitalált módon.

Tartalmának mennyiségéből adódóan a BALL x PIT piszkosul addiktív cím lett. Ha az ember leül elé, szinte fel sem áll addig, míg teljesen a végére nem ért és azon veszi észre magát, hogy az órák csak úgy repkednek. Minden egyes karakterrel új élménnyel gazdagodunk és diadalmunk esetében a jutalom soha nem marad el. A fejlesztők a 2026-os évre, januártól júliusig bázáróan, már be is ígértek három különböző ingyenes frissítést, kíváncsian várjuk, hogy mivel tudnak még előhozakodni.

Értékelés: 9/10
Fejlesztő:
Kenny Sun & Friends
Kiadó:
Devolver Digital
Platform: PC, Switch, PS5, Xbox Series X|S

2026 első felében indulhat a Honor Robot Phone tömeggyártása

Amikor nemrég felbukkant a Honor különös robot-telefonja, sokan gondolhatták úgy, hogy jól néz ki, de ilyen készülék szinte biztosan nem kerül kereskedelmi forgalomba. Ehhez képest most egyre biztosabbnak tűnik, hogy a márka komolyan gondolja a projektet és a Robot Phone tömeggyártása 2026 első felében el is indulhat.

A hírt a jól értesült SmartPikachu szivárogtató osztotta meg Weibon, aki szerint Honor már javában készül a gyártásra, a nagy bemutatót pedig a 2026 márciusára időzített MWC-n tartják meg. Egyelőre nem tudni, hogy a készülék globálisan is elérhető lesz-e, vagy csak Kínában debütál, de a vállalat egyértelműen árusítani szeretné a formabontó telefont.

A Robot Phone lényege a hátlapból kiemelkedő, gimbal-alapú, forgatható kamera, amely szó szerint a „fejeként” működik a készüléknek. A koncepció közelebb áll egy mini DJI Osmo Pockethez, mint a hagyományos OIS-megoldásokhoz, hiszen a kamera felpattan, követi a mozgást, sőt akár érzelmeket is képes lesz felismerni a beépített AI-modellel. A videón is látható, hogy a telefont zsebben hordva vlogolásra, vagy akár bicajra, autóra rögzítve kalandfelvételekre is használható, miközben tényleg olyan benyomást kelt, mintha egy miniatűr robot nézne ránk.

Hogy mennyire lesz praktikus és tartós egy ilyen mechanizmus, az még nagy kérdés. A pop-up kamerák ideje már leáldozott, de a Honor láthatóan újra kísérletezni mer, ami üdítő színfolt a mobilpiacon.

Meglepő együttműködés: A Google és az Apple közösen teszi könnyebbé a platformváltást

Elsőre szinte hihetetlennek tűnik, de számos jelentés szerint a Google és az Apple egy új, közös projektbe kezdett. Az együttműködés célja, hogy lényegesen egyszerűbbé és gyorsabbá tegyék a váltást a két rendszer között, akár Androidról iOS-re lép át valaki, akár fordítva.

A fejlesztés első jelei már láthatók a nemrég kiadott Android Canary verzióban. Ez még csak a fejlesztőknek szánt, nagyon korai build, így hónapokba telhet, mire eljut a nyilvános Android bétákba, majd végül a stabil kiadásba. Mindenesetre a háttérben már zajlik a munka, tehát a funkció biztosan érkezik.

Apple-oldalon a támogatás egy későbbi iOS 26 frissítésben jelenik majd meg. A jelentések szerint jóval több adattípus lesz átköltöztethető, mint eddig, és maga az átállási folyamat is gördülékenyebb, automatizáltabb lesz. Ez jelentős előrelépés lehet, hiszen jelenleg két külön alkalmazásra támaszkodnak a felhasználók. Az Androidra váltók az Android Switch appra, az iPhone-ra költözők pedig a Move to iOS-re.

A most készülő rendszer viszont közvetlenül az operációs rendszerekbe lesz beépítve, így elvileg gyorsabb, megbízhatóbb és felhasználóbarát módon lehet majd rendszert váltani, külön applikációk nélkül. A fejlesztés még korai szakaszban van, de ha valóban működik majd, ez a lépés az egyik legátfogóbb együttműködés lehet a két rivális között.

Itt is megtalálsz

41,088RajongókTetszik
63,386KövetőKövetés
151,800KövetőKövetés
3,827KövetőKövetés
327,000FeliratkozóFeliratkozás

Hirdetés