Nagyot fejlődött az Apple M3 és az A17 Pro GPU-ja, számos újdonság érkezett a párhuzamos feldolgozás terén, ami jelentős előrelépést hoz a Metal API-t használó játékok és programok esetében.
A Dynamic Caching segítségével a GPU regisztermemóriát úgy foglalja le a lapka, hogy az pont a kellő mennyiségű legyen minden egyes művelethez, a korábban nem elérhető regisztermemória így felszabadul, melynek köszönhetően több shader-feladat tud párhuzamosan futni.
A GPU a flexibilis memória kiosztásnak köszönhetően a lapka teljes memóriáját képes igénybe venni, ellentétben a rögzített memória kiosztással, amikor eltérő memóriatípusokat használnak a különböző feladatokra.
A hardveresen gyorsított ray tracing (sugárkövetés) és a hardveresen gyorsított mesh shading pedig a számítások egy részénél leveszi a terhet a GPU válláról, ezekkel ugyanis külön egységek foglalkoznak, vagyis több párhuzamos folyamat képes futni, ezáltal jelentős gyorsulás érhető el.
A fejlesztőknek alapvetően semmit sem kell tenniük azért, hogy az újdonságok valamennyi előnyét kihasználhassák, ugyanakkor ajánlott használniuk a hardveresen gyorsított ray tracinget és a mesh shadinget, a flexibilis memóriát és az FP16-os matematikai műveleteket, ugyanis az aritmetikai egység az egész számokkal, az FP16-os lebegőpontos számokkal, valamint az FP32-es lebegőpontos számokkal párhuzamosan képes számolni.