Hirdetés

A BMW az i3 és i8 modelljeivel már letette névjegyét az elektromos (illetve plug-in) autók világában, de a gyártó természetesen már a jövőre készül. Az köztudott, hogy egy villanyautó (egyik) legfontosabb alkatrésze az akkumulátor maga, és ahhoz, hogy egy új modellt megfelelő mennyiségben lehessen gyártani, ahhoz bizony komoly beszállítói kapacitás kell ezen a téren is.

Ezért is jelentette be a BMW főnöke, Harald Krueger, hogy egy új megállapodást hoztak tető alá a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) céggel. Ők már a harmadik olyan vállalat, akiktől akkumulátorokat vásárolnak a jövőben. Mégpedig nem is keveset, ugyanis a szerződés alapján évtizedes távlatokban gondolkodnak. Elsőnek a CATL Münchenben, a BMW központjától nem messze létrehozott egy akkumulátor kutató és fejlesztő központot, melyet a két cég összesen 200 millió euró befektetéssel támogat.

Ám ez még nem minden, hiszen a CATL már építi első európai akkumulátorgyárát Erfurtban és ezt könnyen követhetik majd újabbak is. A vállalat ugyanis a világ egyik legnagyobb akkumulátor gyártója, és most úgy döntöttek, hogy az európai piacon is megkezdik a terjeszkedésüket. A gyárban 600 ember dolgozhat majd és évente összesen 14 GWh (gigawattóra) kapacitásnyi akkumulátor készülhet itt 2022-ben. A CATL-el kötött megállapodás szerint a BMW egymaga 4 milliárd euró(!) értékben rendelt akkumulátorokat a következő 10 évre, ami egyben bizonyíték arra is, hogy hamarosan komoly elektromos offenzívát láthatunk a bajor autógyártótól.

Hirdetés
FORRÁSBMW Blog
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.