Hirdetés

Amikor a General Motors úgy döntött, hogy kivezeti az Apple CarPlay és az Android Auto támogatását új elektromos autóiból, az internetes közösségekben azonnal felháborodás tört ki. Sokan állítják, hogy a telefon kijelzőjének tükrözése a fedélzeti rendszeren alapvető elvárás – sőt, egyesek számára ennek hiánya azonnali kizáró ok lehet egy új autó vásárlásánál. A BMW azonban most másképp látja a helyzetet.

A vállalat felhasználói élményért felelős vezetője, Stephan Durach szerint az a vélekedés, hogy az autósok túlnyomórészt CarPlayen vagy Android Auton keresztül navigálnak, egyszerűen „mítosz”. A BMW nem találgatott az állítást illetően, hiszen több mint 10 millió autóból gyűjtött anonim adatokra támaszkodik, amelyekből pontosan kiderül, hogy az ügyfelek milyen funkciókat és milyen gyakran használnak. Ezek alapján a BMW-tulajdonosok inkább a beépített navigációt választják, mint a telefonos alternatívákat.

Ez persze nem mindig volt így. A régebbi fedélzeti rendszerek lassúak voltak, elavult térképekkel, amelyeket még DVD-ről, SD-kártyáról vagy szervizlátogatással lehetett frissíteni. Mára azonban ezek az idők elmúltak. Az internetkapcsolattal rendelkező modern infotainment rendszerek valós idejű forgalmi információkat és folyamatos térképfrissítést kínálnak – pont úgy, ahogy a mobilos appok. A BMW jelentős erőforrásokat fektetett abba, hogy saját megoldása versenyképes és megbízható legyen, és a számok szerint ez a befektetés kifizetődik.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a CarPlay vagy az Android Auto teljesen háttérbe szorult volna. A BMW adatai szerint a felhasználók leginkább üzenetküldésre és kommunikációra használják a telefonintegrációt, vagyis sokkal inkább kiegészítőként, mint elsődleges navigációs eszközként. Az autóipar közben továbbra is megosztott. A Tesla, a GM és a Rivian teljesen elfordult a telefonos tükrözéstől, míg például az Aston Martin a CarPlay Ultra bevezetésére készül, amely a jármű összes kijelzőjét átveszi. A BMW a középutat választotta. A CarPlay elérhető az autóiban, de a hangsúlyt saját, házon belül fejlesztett rendszerére helyezi.

Ezt a vitát nehéz lenne véglegesen eldönteni és lezárni, egyes gyártók továbbra is a teljes telefonintegrációban, mások a saját szoftverben látják a jövőt. A BMW viszont biztos abban, hogy a saját adatai alapján a felhasználók nagy része már most is jobban bízik a gyári navigációban, mint a mobilos alternatívákban.

Hirdetés
Tech2 Laci
Kiskorom óta vonzott az informatika és főleg a mobilok világa és ez juttatott el oda, ahol most vagyok, időm nagy részében a YouTube videókkal foglalkozom.