Van olyan, hogy a számítások nem jönnek be úgy, ahogy szeretnénk. Árnyékra vetődtünk a SCHiM kapcsán is? Cikkünkből kiderül.
A SCHiM alapötlete egyszerre fifikás, tetszetős és bájos. Egy minimalista, leginkább csak kontúrokkal operáló rajzos világba kerülünk a játékban, mely a színeket is nagyon szűkmarkúan kezeli, de az így kapott monokróm kinézet a maga módján nagyon is vonzza a szemet. A főszereplőnk egy kis béka szerű aprócska lény lesz, akinek a különleges tulajdonsága, hogy csupán az árnyékok mentén képes közlekedni. Ha pedig azok elfogynak, akkor pontosan kettőt még képes ugrani (egy nagyobbat és egy kisebbet), de aztán menthetetlenül eltűnik (ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy visszább kerülünk a legutolsó biztos ponthoz).
Sajnos ezzel mindent el is mondtam, nincs nagyon sokkal több a játékmenetben. Forgathatjuk a kamerát, tudunk tárgyakat beüzemelni, vagy használni – például sorompót felnyitni (amely lehetőséget ad messzebbre eljutni a hosszabb árnyék miatt), vagy jelzőlámpát átkapcsolni (ami meg zöld utat ad egy olyan autónak, melynek árnyékában vidáman továbbhaladhatunk). De akadnak éjszakai pályák is, villódzó lámpákkal, vagy villámlással, vagyis csak időlegesen elérhető árnyékokkal. Ahogy említettem, akár mozgó célpontokhoz is csatlakozhatunk, ezek jelenthetnek akár egy gyalogost, vagy biciklistát.
A SCHiM 65 pályát vonultat fel, mellyel kényelmes tempóban is egy pár óra alatt végezni lehet. Sajnos azt kell mondjam viszont, hogy a játék rövidsége ellenére is hamar egyhangúvá válik. Kevés az igazán jó ötlet, gyakorta ismétlődnek a pályaelemek, illetve a nehézség is nagyon inkonzisztens. Van egy halovány alapsztori, de ez nem igazán erős és önmagában nem elég ahhoz, hogy fenntartsa a figyelmet. Az irányítás legalább jó, de nagyon sok variáció azért nincs a helyszíneken. Félreértés ne essék, gyakran akad egynél több út, de a hamar meg lehet látni melyik a tuti és persze inkább arra könnyebb venni az irányt.
Pár gyűjthető extra is akad, amelyért lehet a fanatikusok elindulnak majd, de a többség az első pályák után már nem lesz érdekelt ezek összeszedésében. Ennek ellenére, akik kedvelik a művészjátékokat, azok örömöt lelnek majd a SCHiM-ben is, csak arra kell figyelni, hogy ne akarjon senki egyszerre végezni vele, mert menthetetlenül megcsömörlik. Az ár a fent elmondottak mentén egy picit borsos (20 Euro), akinek tehát van most mivel játszani, nyugodtan megvárhatja az első leárazást, hogy akkor ugorjon fejest az árnyékvilágba. Csak aztán arra kell figyelni, hogy a való életbe ne vigyük át a játékban használt logikát, mert ha túl sokat bámuljuk a földet alkalmas árnyék után kutatva, akkor előbb-utóbb tutira elcsap majd egy figyelmetlenebb biciklista.
Értéklés: 7/10
Fejlesztő: Ewoud van der Werf, Nils Slijkerman
Kiadó: Extra Nice, PLAYISM
Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S|X, Nintendo Switch