Vajon miért mondják erősnek és különlegesnek a Microsoft next-gen konzoljának operációsrendszerét? Hogy is van ez a 3 virtuálisgép? Ismerjétek meg röviden az Xbox One memóriafelosztását!

Az Xbox One már 8 GB RAM-mal rendelkezik, ami nagy előrelépés elődjéhez képest, hiszen az Xbox 360 512 MB memóriával is büszkén állta a sarat egy generáción keresztül. A 8 GB memória felosztása a következő:

image_35998_thumb_wide620

 

Akik nem tudnák, az Xbox One három virtuális gépezetet futtat egyszerre: a legerősebb kizárólag a játékokért felelős. Emellett egy Windows-eredetű partíció (3 GB) működik a rendszer és az alkalmazások futtatására. Ezek alatt pedig a Hypervisor, amely a hardvererőforrások elosztását kezeli. Ezek a virtuális gépek párhuzamosan futnak egyszerre. Az előző generáció készülékei nem voltak arra képesek, hogy a dashboard-ot folyamatosan futtassák a játékok alatt is.

A következő nagy kérdés már akkor felmerült, amikor megjelent a Windows 8, amit fokozott az Xbox One “full entertainment system”: Zavarja-e egyáltalán a nappaliban punnyadó felhasználót az a hatalmas szoftvertömeg, ami körülveszi őt TV-nézés, mobilozás, táblagépezés és konzolozás közben?

A válasz a következő gondolatmenetben rejlik: Multi-tasker-ek. Így látja a Microsoft a gamer közönséget, hisz ők bizonyos, hogy egyszerre 2 dolgot is csinálnak két különböző eszközön a játék mellett. Mindenek felett a társasági élet a legfontosabb, hogy folyamatos kapcsolatot tudjanak tartani a barátaikkal. Ezért terveztek egy konzolt nekik, ami közösségi eszközként is tökéletes.

A multitasking bevezetése követelte meg azt, hogy a memóriát több darabra szeparálják. Sokakat zavarja, hogy a 8 GB teljes RAM nem egy magként funkcionál, hogy a játékok teljesítményét növelje. Azonban meg kellett találnia a Microsoft-nak a kellő egyensúlyt, ha egy átlagos multitasker gamer minden igényét ki akarja elégíteni. Egyszerre futtathatunk egy rakat programot a konzolon úgy, hogy a játékra semmilyen befolyással nincsen. És ez ugyanúgy előnyös a fejlesztőknek is. Hiszen a kiadó több tízmillió dollárt csak a dizájnerekre költ, hogy a látvány és az élmény fokozódjon. Ezen szeretné kamatoztatni a befektetését. Azonban, ha romlik a játék minősége, látványa, sebessége a háttérben futó alkalmazások – Skype, Facebook, HBO – miatt, akkor pénzkidobás volt minden.

Forrás: oxm.co.uk

Hirdetés
6 éve írok az informatika és a telekommunikáció világáról és 1 éve készítek videókat. Papír szerint mérnök-informatikus vagyok, de a mobilok világa jobban vonz.