Igen, autót tesztelni egyrészt izgalmas, másrészt nagyon kiváltságos dolog, mondjuk vigyázni rájuk nem könnyű, hiszen a zsúfolt utakon nem csak rajtunk múlik, hogy mi történik velünk. A tesztautóknak mindig van bája, mindig van olyan képesség, ami miatt szeretni lehet őket, mi is markoltuk már meg megannyi típusnak a kormánykerekét. Na de a legutóbbi négykerekű, az bizony olyan volt, aminek a legtöbben utánafordultak. Ez pedig nem más, mint a Volkswagen Arteon, ami lényegében a Passat fölé lett pozicionálva, a CC utódjaként is emlegethető, és agresszív, szemet gyönyörködtető formája ellenére jóval olcsóbb, mint a konkurens modellek.

Végre merész, agresszív formaterv

A Volkswagen végre merészet mert lépni az Arteonnal, olyan markáns, annyira figyelemfelkeltő, annyira futurisztikus és agresszív vonalakat rajzolt meg, hogy tényleg le a kalappal, ráadásul szerencsére ez nem egyedi lépés, hiszen a T-Roc esetében is hasonlóakat vélhetünk felfedezni. A R-Line felszereltséggel érkező verda egy rakat extrát tartalmazott, más kérdés, hogy nem mindenért mondom azt, hogy feltétlenül fizetnék, inkább csak szimplán elvárnám. Ilyen a teljesen digitális műszerfal, a 20,3 centiméteres érintőkijelző középen, a hátsó márkajelzés mögül kibukkanó elektromos tolatókamera szintén. Persze vannak még itt más kényelmi funkciók is: adaptív tempomat, első hátsó radar, sávtartás, vagy éppen elektromos csomagtérajtó nyitás, head-up kijező,DYNAUDIO Confidence prémium hangrendszer, nem beszélve az Apple CarPlay, Android Auto vagy éppen a Car-Net támogatásról. Van vezeték nélküli töltőpad és USB csatlakozó is. Természetesen a világítás is messze jobb az átlagnál, ledes fényszórók biztosítanak arról, hogy sötétben is lássuk, mi történik előttünk.

Ez a fenék olyan, amit lehet és kell is nézni

Persze a külső nem minden, ahhoz, hogy egy ilyen irtózatosan jól kinéző, 4,862 méter hosszú autóban jól érezzük magunkat, kell a dinamika is, ezért a Volkwagen többféle motorral kínálja az Arteont: a tesztgép 2 literes TDI erőforrással szerelték fel, már a 150 lóerő hallatán sem fogunk a fejünkhöz kapni, hogy kiszalad alólunk a paripa, de a valóságban sem, amihez az aránylag lassan kapcsoló DSG váltó is “hozzájárul”. Persze gondban nem leszünk, nyomaték bőven van benne (340 nm), plusz ez lényegében egy ilyen minilimuzin, ami inkább utazásra termett, ennek megfelelően országúton és pályán nem eszik többet 6-7 liternél, városban persze meg lehet csípni a 9 litert, főleg rövidebb távok és hideg esetén. Azért egy negatívum: a motor hangja szörnyű, mint egy varrógép, én szeretem a dízelt, de ez egyáltalán nem muzsikál szépen.

A 2 literes, 150 lóerős TDI takarékos, de nem túl erős és szép hangja sincs

A választási lehetőségek között akad benzines és dízel motorral szerelt Arteon, méghozzá normál, Elegance és R-Line felszereltséggel, első- vagy négykerék (4motion) meghajtással. A mi kis 150 lóerős masinánknál jóval combosabb verziót is lehet vásárolni, R-Line esetén akár 290 paripa is lakozhat a dízel motorban, amivel valószínűleg teljesen más világ köszönt a volán mögött ülőkre, ilyen esetben már kizárólag négy kerékkel aszfaltot szaggató modell érhető el. Benzinesnél 1.5 liter és 150 lőerő az alja, 2 liter és 190 lóerő a teteje. Nagyjából tíz szín közül gondolhatjuk ki a számunkra legkedvezőbbet, a képeken látható ezüst elég jól áll a kocsinak, a kurkumasárga (nevezzük aranynak) még egy fokkal rátesz a dizájnra.

Szokásos beltér digitális műszerfallal és hatalmas kijelzővel

A Volkawagen Arteon további előnye, hogy nagyon kényelmes, nemcsak elől fér el akár egy két méteres sofőr, hanem mögötte is nagyon nagy a hely, ültünk négyen a járműben, a lábtér méretére egy rossz szó nem érkezett, talán az égimeszelők érezhetik a hátsó sorban szűkösnek a fejteret. A csomagtér viszont megint a napos oldalra tartozik, lehet bele bátran pakolni, mivel ötajtós megoldásról beszélünk (szemben a Passattal), hatalmasra nyílik az autó szája és meglehetősen sok bőröndöt képes elnyelni, nyers adatokat nézve alapból 563, a hátsó üléseket lehajtva 1557 literes.

A VW jel mögül bukkan ki a tolatókamera

A Volkswagen Arteon jött, látott, és nálunk nagyot kaszált, még az árazást tekintve is. Oké, nem a legprémiumabb márkáról beszélünk (mint a Lexus, az Audi, a Mercedes vagy a BMW), ám ennek ellenére nincsenek recsegő-ropogó műanyagok, a matéria és az összeszerelés teljes mértékben felső kategóriás. A nálunk lévő modell cirka 13 millióért vihető haza, a belépőszint viszont már 10 milliótól indul. Nyilván ezt sem csengeti ki mindenki azonnal, ám a konkurensekhez képest sok millió forintnyi fórral indul az Arteon, miközben vezetni nagyon jó, dizájban legalább olyan jó, ha nem jobb, és alig kerül többe, mint a Passat, mégis messziről látszódik, hogy melyik a jobb merészebb autó.

További képek:

A lábtér hátul is hatalmas, a fejtér 180 cm felett már kevésbé
Hátul még a hórihorgas emberek lába is elfér
A napfénytető manapság már nem túlzottan nagy extra
Nemcsak hatalmas a csomagtér, de nagyon jól is pakolható
Hirdetés
Zsolt
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt