Teljes a káosz az Apple pénzlevonások kapcsán, megnyugtató közlemények, majd újabb levonások és kellemetlen következmények övezik az esetet, egységes megoldás pedig továbbra sincsen.
Fejlemény, 2024.06.28., 23:20
A legújabb információk szerint az Apple megtalálta a hiba okát, hamarosan megkezdődhetnek a visszatérítések a többi banknál is, a folyamat azonban napokig is tarthat.
Elvileg nem érdemes aggódni, a jogosulatlanul levont összegeket minden bizonnyal visszatérítik, előbb-utóbb. Aggasztó, hogy a furcsa levonások csütörtökön is folytatódtak, az Apple pedig a Telex egyik olvasójának azt mondta, ők nem látják az általa kérdezett tranzakciókat.
A bankkártyánkat nem biztos, hogy megéri letiltani, főleg, ha fizikai kártyáról van szó és a tiltás nem ideiglenes, vagyis új kártya igénylésével jár a feloldása. Ha limitet állítunk be, az segíthet, azonban ekkor más előfizetéseinknél, online vásárlásnál problémákba ütközhetünk.
A jövőre való tekintettel a legjobb megoldás a virtuális bankkártya használata, mely nem biztosít hozzáférést a főszámlánkhoz és külön beállítható vásárlási limittel rendelkezik.
Nem javasolt eltávolítani az Apple rendszeréből a bankkártyát akkor, hogyha fut valamilyen előfizetésünk, mivel ez a művelet annak megszakadását okozhatja.
Több Telex olvasó jelezte, hogy negatívba fordult az egyenleg a betéti számláján, annak ellenére, hogy letiltatta a kártyáját. Az egyik esetben a bank nem látta a téves tranzakciókat, és az sem derült ki, hogyan ment mínuszba az ügyfél számlája.
A bankkártyás fizetésben számos szereplő érintett, a bankokon, a kereskedőkön, a fizetés-lebonyolító rendszereken túl a kártyatársaságok is.
Utóbbiak nyújtanak egy úgynevezett chargeback nevű szolgáltatást, melynek segítségével visszatéríthetőek a tévesen levont előfizetési díjak.
Lévai Gábor pénzügyi szakember a Telexnek elmondta, hogy szerinte a legjobb, amit tehetünk, hogy mielőbb jelezzük a bankunk felé a gyanús tranzakciókat a pontos paramétereikkel együtt, hogy elindíthassák a chargeback folyamatát.
Az Erste saját hatáskörben már megkezdte a visszatérítéseket, a Raiffeisen pedig arról tájékoztatta az ügyfeleket, hogy jövő héten a még vissza nem térített összegek visszatérítéséről gondoskodni fognak.