Hirdetés

Megérkezett a WarCraft III. és a StarCraft II. alkotóinak várva várt valós idejű stratégia játéka, s a Stormgate le sem tagadhatná, hogy kik állnak a fejlesztése mögött. A Korai hozzáférésben lévő játékot rögvest ingyenessé tették.

Talán sokaknak, vagy legalábbis a Blizzard játékok kedvelői számára ismerősen csenghet a két Tim, Morten és Campbell neve. Az előbbi a StarCraft II: Legacy of the Void egyik produkciós vezetőjeként szorgoskodott a cégnél, míg az utóbbira a WarCraft III: The Frozen Throne egyjátékos kampányának vezető tervezőjeként számítottak. Az RTS világban otthonosan mozgó mágusok fogták magukat, majd 2020-ban megalapították a Frost Giant Studiost, ami startup vállalkozásként bámulatos könnyedséggel gyűjtött össze 5 millió dollárt, majd bő egy esztendővel később még ugyanennyi zöldhasút, amelynek hatására többedmagukkal még intenzívebben bütykölni kezdték az említett műfaj következő képviselőjét – aztán persze érkeztek a további bevételek is. A Stormgate-projekt tehát bíztatóan indult és ahogyan a fejlesztés alatt lévő Tempest Rising esetében is kijelenthető (ami mögött ugyebár az ex-C&C-s brigád áll), a játékhoz rutinos rókák adják a nevüket és hozzáértésüket.

Az említett címek története egyébként rendkívül módon hasonlít egymásra, ugyanis a posztapokaliptikus Földön találjuk magunkat, ezúttal valamikor a 22. században, ahova meglepetés híján barátságtalan idegen teremtmények érkeznek. A kampány szerint és az Early Access jelenlegi állapotában csak az emberi faj (Vanguard) misszióiba kóstolhatunk bele összesen hat nagyon rövid és szinte teljes egészen egymást majmoló pályán keresztül. Felépítettségük mivoltából a teendőink jellemzően arra fókuszálódnak, hogy egy csapatot és/vagy a különleges képességgel felruházott karaktert irányítva kezdetben a kisebb alakulatok megmentése után bázisokat kell felépítenünk vagy elfoglalnunk, hogy végezetül egy hatékony sereget kontrollálva leigázzuk nemeziseinket. Ember embernek farkasa, ahogyan az a való életben is lenni szokott, de olykor a két földönkívüli faj (Infernals, Celestials) ellenében is hadba szállhatunk.

Az egyjátékos küldetések mellett nem hiányozhatnak a multiplayer opciók sem. Kooperatív vagy 1v1 módban egyaránt csatázhatunk (a 3v3 pedig a közeljövőben beígérve), de igazándiból nem igen hoz újdonságot, amivel természetesen nincs különösebb semmi probléma, ugyanis az alkotók végeredményében ezt ígérték. És itt elérkeztünk egyúttal a menürendszer nyúlfarknyi kiveséséhez is, amely letisztult és könnyen átlátható, azonban már első ránézésre szembesülünk azzal a ténnyel, hogy gyakorlatilag annyira plágiumgyanúsan kopíroz a StarCraft II-től, hogy az alkotók tulajdonképpen a létrehozásakor nem erőltették meg szürkeállományukat. De jobban belegondolva, a Stormgate alapjaitól kezdve szinte teljes egészében hozott anyagból dolgozik, és a két mára már klasszikusnak mondható játék többé-kevésbé követendő mintaként szolgál, de játékmenet és látvány apropóján az igazi inspirációt mégis inkább Azeroth világa jelenti, hiszen elvégre a hepaj jellemzően szárazföldi konfrontációkra épül, illetve hőseinket felruházhatjuk különböző kacatokkal, aminek révén effektívvé vállnak.

Felemás tapasztalatokkal püföltem billentyűzetemet a Stormgate-tel kapcsolatban. Egyfelől rendkívül örömteli és egyben hálás, hogy oly hosszú idő után végre egy aprólékosan kidolgozott valós idejű stratégiai játékkal foglalhatom le kevéske szabadidőmet, ugyanakkor bosszantó, hogy szinte semmi olyan eget renget dolgot nem véltem benne felfedezni, amit korábban másutt ne konstatáltam volna.  Ám másolat ide vagy oda, a zsáner rajongói dörzsölhetik tenyerüket, hiszen igazán klassz élménnyel gazdagodhatnak és hozza azt a hamisítatlan, megszokott hangulatot, melyre csak a régi Blizzard volt képes.

Pontszám: 6/10
Fejlesztő és kiadó: Frost Giant Studios
Platform: PC

Hirdetés