Hirdetés

A Csillagok háborúja előzménytörténetében, vagyis a Star Wars: Bounty Hunterben az egyik népszerű fejvadász bőrébe bújhatunk.

A messzi-messzi 2002-ben eredetileg még a néhai LucasArts gondozásában jelent meg PlayStation 2 és GameCube konzolokon a Star Wars: Bounty Hunter, és a kritikusok, valamint a rajongók által többnyire pozitív fogadtatásban részesült. A nemrégiben kiadásra került átirat elkészítését ugyanaz az Aspyr vette kezébe, amely idén a félresikerült Battlefront Classic Collectionnel két mai napig egyébként irtó népszerű Star Wars játékot gyúrt egyetlen nagy csomagba, továbbá előrukkolt az egészen emészthető Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Crofttal. Plusz, ha hinni lehet a híreknek, bizakodásra adhat okot, hogy a rokonvállalat Sabertől átvéve a tengerentúli csapat szüntelenül dolgozik a Knights of the Old Republic remake-jén.

Mindössze egy hónappal a bejelentése után megérkezett a Star Wars: Bounty Hunter. Tesztalanyunk főszereplője Jango Fett: mint ismeretes ő az a mandalóri fejvadász, aki az ugyanazon esztendőben vásznakra került Star Wars II. rész – A klónok támadása című mozi legemlékezetesebb jeleneteiben elvitte a showt, míg végül a geonózisi csatában Windu mester révén fejét vesztette. A remasterben az ő előzménysztoriját ismerhetjük meg, amikor is felbéreli őt egy Darth Tyrannus nevű sith mester, hogy végezzen egy sötét jedivel. A játék tehát kronológiailag George Lucas sikerfilmje előtt játszódik.

Ízig-vérig lineáris és egyben repetitív akciójáték került terítékre, melyben főként repkedhetünk és lövöldözhetünk, illetve a sisakunkra szerelt detektorunk közreműködésével amolyan mellékküldetéseket teljesíthetünk az által, hogy élve vagy halva felkutassunk, majd kiiktassunk bizonyos személyeket. Jómagamat nem igazán kötötte le a különböző egyének megtalálása, ami leginkább a kissé idejétmúlt irányításnak köszönhető. Kizárólag a jetpackkünket és a stukkerünket használhatjuk egyetlen gombnyomással, minden másra pedig – természetesen váltogatás után – egyetlen dedikált billentyűt alkalmazhatunk. És mivel számos járókelővel, pontosabban potenciális prédával futhatunk össze, így előfordulhat az is, hogy felismerés előtt lepuffantjuk (így ugrik a pálya végi jutalom). Magába a játék mechanikájába egyetlen Jangóra szerelhető lámpát leszámítva nem adtak hozzá semmi extrát a fejlesztők, ám most már a sokkal átláthatóbban mászkálhatunk a sötétebb helyeken.

Ha már remasterelt változatról beszélünk, a Star Wars: Bounty Hunter vizualitását tekintve sokat fejlődött: dinamikus fényhatásokat és szebb textúrákat kapott. Nem mondanám, hogy megfelelnek korunk követelményeinek, de a karakterekkel és az átvezető animációkkal együtt minden sokkal szebb lett. Arról nem is beszélve, hogy most már akár 4K-ban is felfedezhetjük a galaxis eddig ismeretlen szegleteit. PC-n játszva egér+billentyűzet kiválasztása révén a korábbihoz képest jóval gördülékenyebbé vált az irányítás.

Igazán remek hónap ez a Csillagok háborúja rajongói számára. Augusztus lezárásaként debütál a Star Wars Outlaws, addig viszont érdemes beszerezni a Star Wars: Bounty Huntert. A mai platformokon, így személyi számítógépeken eleddig hivatalosan nem volt nyüstölhető és ennél teljesebb változat valószínűleg soha nem fog készülni belőle. 6-7 órán keresztül egy igazán klassz történetet ismerhetünk meg, helyenként meglepően bátor fordulatokkal, remek narrációval (köztük Temuera Morrisonnal) és John Williams fülbemászó muzsikáival.

Pontszám: 7/10
Fejlesztő és kiadó: Aspyr
Platform:
PC, Xbox One & Series X|S, PS4|5, Switch

Hirdetés