Hirdetés

Fel tud-e idén nőni a MotoGP 24 videojáték konverziója a sportban történő nagy izgalmakhoz? Játszva válaszolunk.

Akármilyen sablonosan is hangzik, az idei esztendő más mint a többi a Gyorsaságimotoros-világbajnokságban és ez olyan nézőket is jobban megszólít, akik eddig csak koca jelleggel ültek le egy-egy verseny elé.. Mégpedig azért, mert a sportág egyik jelentős alakja színeket váltott: narancsosról bilikékre. Hogy ne csak a bennfentesek értsék, természetesen Marc Márquezről van szó, aki 11 év Hondázás (mind a hat nagykategóriás bajnoki címét velük érte el) után egy Ducatira nyergelt át. Igaz nem gyári, hanem szatellit csapatba és nem is a legfrissebb technikára (a Gresini még a tavalyi modellt kapja), de így is érdekes látni, mire megy a sorozatos nagy sérülések és a japán gyártó kritikán aluli fejlesztései után (és mondhatjuk, hogy nem megy rosszul).

Persze a showt továbbra is az immár kétszeres bajnok Pecco és az ifjú trónkövetelő Martin szolgáltatja. Pártatlan szemmel nézve szerencsére egyikük sem tökéletes formát hoz, így vannak izgalmak bőven, amibe a többi európai gyártó (Aprilia és KTM) is rendre beleszól. Kár volna tehát pusztán Ducati márkakupának csúfolni a bajnokságot, pláne hogy egy olyan ifjú tehetség is megjelent a színen (Pedro Acosta), aki olyan elánnal vetette magát a legnagyobbak közé, hogy az ember elgondolkodik, hogy ennek a srácnak nem szóltak, hogy most egy évig legalább meg kéne húznia magát, megszeppenni, meg tanulni.

Na de mi a helyzet a videojátékos feldolgozással? Minden évben (ahogy tavaly is) megy a lamentálás, hogy mennyit tudott fejlődni a széria a Milestone kezei között és rendre meg is állapítjuk, hogy vannak jó és új dolgok, de még mindig nem az igazi. A MotoGP 24 esetén sincs másképp. Az elmúlt évek komolyabb villantásai (2022-ben a sztori mód, 2023-ban a dinamikus időjárás ) után idén kicsit szerényebben a pilóta piac a buzzword. Mit is jelent ez? Hát azt, hogy karriert játszva a saját és az AI által terelgetett versenyzők is csapatot válthatnak, így nem kell fizikailag kivárni a fenti példát, hogy Marquezt egy kék Ducatin ülve lássuk. A dolog izgalmas, de leginkább csak a sportág szerelmeseit fogja lenyűgözni, a többieknek szinte irreleváns lesz ki hol húzza a gázt. Akit viszont le tud nyűgözni a dolog, az a szintén tavaly bejött közösségi médiának is több értelmét látja majd, mert ahogy a való életben, itt is elindulnak a pletykák ki hol folytatja, illetve kialakulnak rivalizálások, ésatöbbi.

A másik nagy terület, ahol újdonságokat láthatunk, az az irányítás és a mesterséges intelligencia. A játék továbbra is kihívásokkal teli, így nem árt a jól bevált gyakorlásokkal kezdeni, de a többféle módon skálázható nehézségen most a tempó lassításával is könnyíthetünk, hogy több időnk legyen bármit lereagálni. Az AI is fejlődött szerencsére (bár ezt mindig elmondjuk) és talán most tényleg precízebb végre valahára, nem akar mindenáron az életünkre törni. Ha szeretnénk, adaptív módon igazodik az általunk mutatott szinthez, vagyis mindenki ténylegesen megtalálhatja a saját szintjének megfelelő ellenfeleket és nem válik unalmas körözgetéssé a játék, akár messze a többiek előtt, vagy éppen mögött haladva (ehhez le kell nyomni pár sessiont, hogy legyen neki minta).

Végezetül a büntetések rendszere is változott egy picit. A hosszúkörös ítéletek továbbra is jelen vannak (ahogy eddig is), igazából a stewardok megjelenése jelenti inkább az újdonságot a MotoGP 24-ben (és nem csak a játékost figyelik). Bármelyik etapban (szabadedzés, időmérő) vétünk valamit, az vizsgálatra kerül és a futamokon kell letöltenünk a büntetést. Így már lehet mondani, hogy minden olyan, mint a való életben, vagy legalábbis majdnem. A kisebb kategóriák közül megint csak a Moto2 és Moto3 van jelen (a MotoE késik), ráadásul ezen csapatok aktualizált festései csak pótlólag, megjelenés után kerülnek, kerültek be. Amit kicsit értetlenkedve fogadtunk, mert miért nem jelent meg akkor a játék júniusban, mint tavaly, ha nem sikerült mindennel elkészülni.

A pályák viszont legalább tényleg ott vannak mind, még az is, ami a valós életben már biztosan nem fog Grand Prixnek otthont adni. A kazah nagydíj sorozatban másodjára marad el idén, ahogy az argentin forduló is hiányzik most (előbbi a versenynaptár része azért, utóbbi a historical tracekek között kapott helyet furamód Laguna Seca és Brno mellett). A grafika is játék közben a leglátványosabb továbbra is, habár idén igazán nagy fejlődést nem lehet látni. Sajnos a körítést tekintve sem, ami meg inkább szomorú. A versenyzők és csapattagok karaktermodelljei továbbra is borzalmasak – csak halkan említem, de én hajlandó volnék egy olyan DLC-ért is fizetni, ahol végre ezt valaki normálisan megoldja, de alternatív módon azért is, ha egyszerűen kikapcsolható lehetne.

Hosszú évek óta gondolkodom, mikor lehetne már az aktuális részre nyugodt szívvel nyolcast adni, de még mindig úgy érzem még nem jött el az idő, illetve a már említett egy lépést előre, egyet hátra dolog miatt is. Idén például nincs nagyobb, látványosabb újdonság, a 2022-es részhez hasonló NINE-t vagyis egy kvázi sztori módot szívesen láttunk volna újra. Cserébe ami már működött, az továbbra is rendben van, egyedül a bukások utáni “teleportot” lehet picit felróni (ami fura is, hogy miért tért vissza). Ez sajnos megint hetes, a MotoGP 24 továbbra is inkább a megrögzött rajongók játéka maradt.

(A tesztpéldányt a Magnew biztosította)

Értékelés: 7/10
Fejlesztő, Kiadó: Milestone
Platform:
PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Hirdetés
Sinka Tamás
A munkahelyemen hivatásból, otthon szórakozásból játszom. Aztán meg leírom amit gondolok. A Tech2 hasábjain leginkább a Gaming rovatban.