Max Mustard ugrálni, az Arizona Sunshine Remake túlélni tanít, a Vendetta Forever pedig a reflexeinket csiszolja tökéletesre. Még szerencse, hogy mindezt relatíve kényelmesen, a saját nappalinkban egy VR headsettel a fejünkön élhetjük át.
A kitartó PSVR2 rajongók elégedetten csettinthetnek az októberi választék kapcsán: akad egy édi ugrabugra és két füstölgő puskacső. A platformer az Astro Bot VR méltó vetélytársa, a lövöldözősökből meg akad egy zombis és egy Superhot klón. A legjobb jó hír viszont, hogy képtelenség rosszat választani közülük.
Max Mustard
Gyakran mélázok rajta, hogy milyen játékokra is a legjobb a VR. Valószínűleg mindenkinek más az igénye, részemről nagyon sokszor megfogalmaztam már, hogy platformjátékokat (Astro Bot, Moss) szívesen látnék még. Imáim most meghallgatásra találtak és egy nagyon cuki kis ugrabugrát kaptunk. Max Mustard kalandja tavasszal Meta Questen indult el, de most végre a PSVR2 változat is befutott. A jetpackkel röpködő kissrác igazából semmilyen téren nem hoz igazán újat a műfajba, de cserébe igényesen lett összerakva a játék, így élmény a négy nagyobb (egyenként egyedi bossokkal záródó) világ végigjárása.
A sztori annyira sablonos és érdektelen, hogy bele se érdemes kezdeni abba, hogy a negyven pályán át miért is folyik a küzdelem. Inkább érdekes, hogy mindegyiken három kis repkedő lényt kell kiszabadítani a fogságukból, közben meg gyűjtögetni lehet a az ultimate fizetőeszközt, vagyis az érméket, amelyekből ezúttal új skilleket lehet vásárolni a shopban (ötletes, hogy egy lezárt csomagban kapjuk meg őket, amit be kell hajítani egy nyílásba, hogy megkapjuk). A legtöbb tennivalónk a platfromról platformra ugrálás, lebegés lesz, az ellenfeleket meg pörgéssel, vagy fejre ugrással likvidálhatjuk. Időnként olyan minjátékok is színesítik a kalandot, mint amikor egy budipumpákat lövő fegyverrel kell célbalövőst játszani, vagy egy fő bosst kiiktatni. A pályák közti terepasztalok ötletesek, ezen tudjuk mindig a következő szintet kiválasztani. A Max Mustard ugyan megreformálni nem fogja a zsánert és a már említett Astro Bot kalandot sem múlja felül, mégis nagyon kellemes meglepetés, így akinek elvonási tünetei vannak valami hasonlóra, azok számára igencsak javallott.
Értékelés: 8/10
Fejlesztő, Kiadó: Toast Interactive
Platform: PC, PS5, Meta Quest
Arizona Sunshine Remake
Van az úgy, hogy egy bizonyos sorozat fordított sorrendben ér el hozzánk. Az Arizona Sunshine 2-t tavaly karácsonykor teszteltük, most alig tíz hónappal később megérkezett az első rész felújított változata. S hogy mit is tud az Arizona Sunshine Remake, vagy miért volt rá szükség? Az utóbbival kezdem, mert gyorsabb megválaszolni: például, hogy legyen elérhető PSVR2 platformon is olyanok számára, akiknek korábban PSVR-en kimaradt. De ha már valaki (szintén) így járt, akkor élvezheti a felújított grafikát is, mert a készítők gyakorlatilag a tavalyi folytatás szintjére hozták a látványt. Világverőnek ugyan nem volt nevezhető akkor sem a kissé cartoonos beütésű művészeti irány, de a mostani mindenképp óriási előrelépés a nyolc évvel korábbi változathoz mérten.
A gameplay maga és a sztori természetesen ugyanaz, s habár kisebb javítások történtek az irányításon például, nyugodtan mondhatjuk, hogy maga az élmény maradt a megszokott, csak immár szebb köntösben. Akik a második rész irányából jönnek, azoknak egy óriási hiányosság viszont lesz – itt (még) nincs Buddy. Igen, a folytatás kutyusa igazi gamechanger volt, most nélküle kell boldogulnunk, vagyis a zombik aprítása kizárólag ránk marad: lőfegyverekkel, kézigránáttal, meg mindenféle kezünk ügyébe kerülő izével (pajszer, ásó, stb.). Természetesen a lőszer utánpótlásra is ügyelni kell, ahogy az energia szintre is, ezekhez rengeteg lootot találunk mindenfelé szétszórva – de ezt megszokhattuk már az efféle stuffokban. Ami igazán jó hír, hogy az Arizona Sunshine Remake tartalmazza az első rész DLC-it is és a horda módozatot is, ami ellenpontozza az ezúttal picikét rövidebb (5 órás) kampányt. Ha valaki rendelkezik a korábbi változattal a Sony headsetjének elődjéről, akkor egy baráti 10 USD-s upgrade-del is szert tehet az újabb kivitelre.
Értékelés: 8/10
Fejlesztő, Kiadó: Vertigo Games
Platform: PC, PS5, Meta Quest 2,3
Vendetta Forever
Anno a Superhot jött látott és győzött. A bullet time effektussal operáló, minimál grafikás lövölde először még sima változatban hódította el a játékosok kegyeit, hogy aztán a VR változat egészen új értelmet adjon újra az egésznek. Mára már hivatkozási alap a játék, például az olyan címeknél, mint amilyen a Vendetta Forever is (na jó, említsük meg a Pistol Whipet is, mert arra is hajaz). A grafika az említett játékokhoz hasonlóan szinte csak fillezett vektorokból áll és rendkívül egyszerűen modellezett “pálcikaembereket” vonultat fel ellenfél gyanánt. Sztori istenigazából nincs, a több mint hatvan pályát egymás után különösebb összekötő kapocs nélkül tolhatjuk le.
Ismerős lesz viszont pár pálya, mégpedig azért, mert a készítők híres filmekből inspirálódtak, megelevenedik a Matrix, az Indiana Jones sorozat és még ki tudja mi minden. A fő lényeg azonban a játék kapcsán nem is itt leledzik, hanem hogy a gameplay kapott egy icikepicike újdonságot, ami karaktert ad a Vendetta Forever-nek. Arról van szó, hogy az lelőtt ellenfelek elhullott fegyvereit magunkhoz vehetjük, sőt maga a karakterünk mozgása is ennek kapcsán történik. Gyakorlatilag odahúzhatjuk magunkat ezekhez a pisztolyokhoz, puskákhoz, késekhez, dobócsillagokhoz, hogy aztán rögtön fel is használjuk, s röpüljünk a következőm no meg a pálya vége felé. A legtöbb szinten szimplán mindenkit ki kell nyírni, de akad amikor speciális célpontra vadászunk, vagy éppen az ártatlanokat nem szabad semmiképpen bántani. Nem szeretnék füllenteni, az irányítás igényel egy kis megszokást, de ha ráérez az ember, onnantól addiktívan tölti be majd egymás után a kihívásokat. A nehézség mondjuk kissé egyenetlen, vagyis akadnak jóval nehezebb pályák, de ez is csak ösztönzést adhat a folytatásra.
Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Meatspace Interactive
Kiadó: nDreams
Platform: PS5