Hirdetés

Lecsap a YouTube a hirdetésblokkoló alkalmazásokra, a reklámblokkolók után a harmadik felek azon appjait célozza meg a vállalat, melyek alkalmazáson belül lehetővé teszik a videók hirdetésmentes megtekintését.

Tavaly júliusban először szűk körben, októbertől pedig széleskörűen megkezdődött a reklámblokkolás elleni fellépés a YouTube részéről.

Lecsap a YouTube a hirdetésblokkoló alkalmazásokra - illusztráció

A vállalat bejelentette, hogy elkezdi betartatni a szabályzatát, és fellép azok ellen az alkalmazások ellen, melyek sértik a YouTube általános szerződési feltételeit.

A bejelentésben kifejezetten reklámblokkoló alkalmazásokról írnak, de elképzelhető, hogy az olyan harmadik féltől származó lejátszó programokkal is kezdenek valamit, amilyen a ReVanced vagy a NewPipe.

A reklámblokkoló alkalmazások közül például az AdGuard lehetővé teszi, hogy az appon keresztül használjuk a platformot, reklámok nélkül.

A későbbiekben erre nem lesz lehetőség, a felhasználók olyan hibaüzenettel találkoznak majd, hogy a tartalom nem érhető el az adott alkalmazásban.

A YouTube hangsúlyozza: a feltételei nem teszik lehetővé, hogy a harmadik felek alkalmazásai kikapcsolják a reklámokat, mert ezzel meggátolják, hogy a tartalomgyártókat díjazzák a megtekintésekért, hiszen a reklámok segítenek abban, hogy a YouTube támogathassa a tartalomkészítőket, és több milliárd ember számára hozzáférhetővé tehesse a streaming platformot.

A vállalat azt javasolja, hogyha nem szeretnénk reklámokat, akkor fizessünk elő a YouTube Premiumra.

Hirdetés
FORRÁSGSMArena
Márkus Marcell
A Tech2-n főként mobilokról olvashattok tőlem, de közösségi médiáról, streaming szolgáltatókról, Kuo és Gurman elemzéseiről és újabban már okosvécéről is informálódhattok.