Az Apple visszaszorította a reklámcégek nyomkövetési lehetőségeit a tavalyi iOS-ben, most pedig kibővíti a hirdetésekből származó bevételi forrásait. Jöhetnek a reklámok a rendszeralkalmazásokba.
Manapság már nem újdonság, hogy reklámokkal találkozunk a rendszeren belül. A MIUI tipikusan ilyen, most az iOS rendszer-alkalmazásokba is jöhetnek a reklámok.
Az Apple egyre inkább a szolgáltatásokra koncentrál. Ez az oka annak, hogy a hirdetési bevételeit is növeli a cég. Jelenleg házon belül tesztelik az Apple-nél a Maps keresési találatai közt megjelenő hirdetéseket, javaslatokat.
Az iOS, iPadOS, macOS rendszereken megtalálható gyári appokban jelenleg is vannak reklámok: az App Store-ban, a Hírekben, a Részvényekben és az Apple TV+-ban is.
Ezek a hirdetések főként javaslatok, tehát nem kell attól tartani, hogy hatalmas bannerekkel és irreleváns, bezárhatatlan reklámokkal bombáznának minket. Ez a reklám azon fajtája, ami még hasznos is lehet, persze várjuk ki a végét.
Ti mit gondoltok erről? Zavaróak számotokra ezek a hirdetések, vagy volt már olyan, hogy hasznotokra váltak?
A borítókép illusztráció, forrása: Apple