Így néz ki a Xiaomi elektromos autója, leleplezte az SU7 külsejét Lei Jun, a vállalat vezérigazgatója.
A jármű egy közepes-nagy szedán, 4997 mm hosszú, 1963 mm széles, 1440 mm – 1455 mm magas, tengelytávja 3000 mm-es. Az akkumulátor kapacitása 73,6 kWh vagy 101 kWh. A CLTC hatótáv előbbi esetén 668 km-ig, utóbbinál maximum 800 km-ig terjed.
A vezérigazgató szerint a jármű drágának tűnhet, a pletykák szerint 200 000 és 300 000 jüan (átváltva kb. 9 728 000 – 14 593 000 forint) körül alakulhat az árazás, de a Xiaomi árazását ismerve elképzelhető a 200 000 jüan alatti ár is. A jármű jelenleg próbagyártás alatt áll, néhány hónap múlva kerülhet piacra.
A mai bemutatón megerősítést nyert, hogy a vállalat a következő 15-20 évben a világ TOP 5 autógyártója közé szeretne kerülni.
Tavaly a Xiaomi Auto 430 millió dollárnyi befektetést kapott, és több, mint 2300 kutatás-fejlesztéssel foglalkozó munkavállaló dolgozik a projekten.
A Xiaomi is saját ökoszisztémát épít, az okoseszközök és okosotthon kütyük mellett az elektromos autó is a rendszer részévé válhat.
A vállalat ígéretet tett arra, hogy egy évtizeden keresztül 10 milliárd dollárt fektet az autókba, a cég egy a néhány kínai szereplő közül, akik élvezik a hatóságok támogatását.