Hirdetés

Már az első generációs Nissan Leaf is komoly sikereket ért el, hiszen ez lett az eddigi legnagyobb darabszámban értékesített, teljesen elektromos autó a világon. A második generáció jó eséllyel folytatja ezt a sikersorozatot és a Nissannál most egy fokozattal feljebb kapcsolnak ennek érdekében. Az új, második generáció Leaf sok pozitív visszajelzést kapott mind az újságírók, mind a tesztek, mind pedig a vásárlók részéről. Ám időközben kiderült, nem minden tökéletes az autóban, egy komolyabb hiányosság mindenképp van az autóban. Ez pedig az, hogy az akkumulátor nem rendelkezik aktív hűtési-fűtési rendszerrel, ami a töltési folyamatok során problémát okozhat. Mivel a villámtöltés elég komoly hőfejlődéssel jár, ezért ha 24 órán belül 2-3 ilyet is beiktatunk, akkor az akkumulátorok túlmelegednek. Ennek hatására leszabályzásra kerül a töltési teljesítményt, azaz belassul a feltöltés. A Nissannál is érezhették, hogy ezt orvosolni kell és hamarosan érkezik a Nissan Leaf E-Plus nevű kivitel.

Ebben már teljes aktív hőszabályzás lesz az akkuknál, és egyúttal a kapacitását is megnövelik, egészen 60 kWh-ra (a jelenlegi változat 40 kWh-s). Sőt, ezen felül a villanymotor teljesítményét is fokozzák, az eddigi 150 helyett már 204 lóerő áll majd rendelkezésre. És még mindig nincs vége, egy nemrégiben kiszivárgott kép alapján úgy tűnik, a villámtöltést is fejlesztik, 50 kW helyett már 100 kW-os töltőt is képes lesz kezelni az autó, ami természetesen a töltés idejét is érezhetően rövidíti majd. Hatótáv terén a jelenlegi változat valós körülmények között kb. 240 km-t tud (és a tesztek alapján autópálya kivételével erre valóban képes), az E-Plus változat már 320 km-t is kibírhat majd. A Nissan nem vett részt a Párizs Motor Show-t, így a Leaf frissített kivitele a Los Angeles Auto Show-n mutatkozhat majd be, még idén novemberben. Megvásárolni már biztosan csak 2019-ben lehet majd, az áráról egyelőre még nem szivárgott ki semmi, de biztos, hogy drágább lesz a most kapható változatnál.

Hirdetés
FORRÁSCarscoops
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.