Már az első generációs Nissan Leaf is komoly sikereket ért el, hiszen ez lett az eddigi legnagyobb darabszámban értékesített, teljesen elektromos autó a világon. A második generáció jó eséllyel folytatja ezt a sikersorozatot és a Nissannál most egy fokozattal feljebb kapcsolnak ennek érdekében. Az új, második generáció Leaf sok pozitív visszajelzést kapott mind az újságírók, mind a tesztek, mind pedig a vásárlók részéről. Ám időközben kiderült, nem minden tökéletes az autóban, egy komolyabb hiányosság mindenképp van az autóban. Ez pedig az, hogy az akkumulátor nem rendelkezik aktív hűtési-fűtési rendszerrel, ami a töltési folyamatok során problémát okozhat. Mivel a villámtöltés elég komoly hőfejlődéssel jár, ezért ha 24 órán belül 2-3 ilyet is beiktatunk, akkor az akkumulátorok túlmelegednek. Ennek hatására leszabályzásra kerül a töltési teljesítményt, azaz belassul a feltöltés. A Nissannál is érezhették, hogy ezt orvosolni kell és hamarosan érkezik a Nissan Leaf E-Plus nevű kivitel.
Ebben már teljes aktív hőszabályzás lesz az akkuknál, és egyúttal a kapacitását is megnövelik, egészen 60 kWh-ra (a jelenlegi változat 40 kWh-s). Sőt, ezen felül a villanymotor teljesítményét is fokozzák, az eddigi 150 helyett már 204 lóerő áll majd rendelkezésre. És még mindig nincs vége, egy nemrégiben kiszivárgott kép alapján úgy tűnik, a villámtöltést is fejlesztik, 50 kW helyett már 100 kW-os töltőt is képes lesz kezelni az autó, ami természetesen a töltés idejét is érezhetően rövidíti majd. Hatótáv terén a jelenlegi változat valós körülmények között kb. 240 km-t tud (és a tesztek alapján autópálya kivételével erre valóban képes), az E-Plus változat már 320 km-t is kibírhat majd. A Nissan nem vett részt a Párizs Motor Show-t, így a Leaf frissített kivitele a Los Angeles Auto Show-n mutatkozhat majd be, még idén novemberben. Megvásárolni már biztosan csak 2019-ben lehet majd, az áráról egyelőre még nem szivárgott ki semmi, de biztos, hogy drágább lesz a most kapható változatnál.