Az Interbrand 2016-os Legjobb Globális Márkák listáján tavalyhoz képest rengeteg lépett előre a Huawei. 2015-ben a 88. helyen állt a márka, az idei lista szerint pedig a 72. Egy év alatt 12 helyet sikerült javítania, ezzel a vállalat a technológiai szektor egyik leggyorsabban fejlődő szereplője.
Először 2014-ben került be az Interbrand listájába a Huawei, akkor mint első kínai márka a nagyok között. A Huawei-nek három üzletága van: a vállalati, a fogyasztói és a carrier. 2016 első félévében a három üzletág összesített bevétele meghaladta a 36 milliárd dollárt. 2015-ben 108 millió okostelefont szállítottak, ami 2014-hez képest 44%-os növekedést jelentett.
Nézzük kicsit részletesebben, mivel is foglalkozik a Huawei három üzletága. A fogyasztói természetesen az okostelefonokkal, táblagépekkel és hasonló kütyükkel foglalkozik. Ez az üzletág továbbra is stabilan növekszik, köszönhetően a Huawei P9, a Mate 8 vagy a Honor 8 mobiloknak, illetve a vállalat első 2-az-1-ben készülékének, a MateBook-nak.
A vállalati üzletág is dinamikusan fejlődik, itt olyan innovatív Huawei termékeket és szolgáltatásokat használnak a vállalatok, mint például a felhő alapú számítástechnikai, tárhely és SDN termékek, a Safe City és az Electric Power IoT. Ezeket pénzügyi, energiaellátási, közlekedési, közbiztonsági, oktatási szektorokban előszeretettel alkalmazzák.
A „carrier” üzletág négy területen kínál innovatív megoldásokat: üzleti, operációs, architektúra és hálózat. A Huawei olyan technológiákon dolgozik ezen belül, mint az 5G hálózat fejlesztése vagy az Internet of Things (IoT).
A Huawei kezdi megismertetni magát a világgal, 3-4 évvel ezelőtt még nagyon kevesen ismerték, mára azonban kb. 30 országban a legnagyobbak között szerepel. A Huawei márkaértéke jelenleg 5,8335 millió dollár.