Hirdetés

A Xiaomi az elmúlt években világossá tette, hogy nem csupán az okostelefon-piac meghatározó szereplője szeretne lenni, hanem komoly ambíciói vannak az autóiparban is.

A vállalat viszonylag fiatal üzletága most először mutatott igazán impozáns számokat, hiszen a második negyedévben 20,6 milliárd jüan, vagyis nagyjából 2,45 milliárd euró bevételt termelt. Ez közel 14%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest, és 232%-kal magasabb, mint egy évvel korábban, de utóbbi esetében hozzá kell tenni, hogy tavaly ilyenkor a húzómodell SU7 szedán csak a negyedév végén került piacra.

A profitabilitás elérése az autópiacon még a nagy múltú szereplőknek sem egyszerű mostanában, ám a Xiaomi már biztató jeleket mutat. Az „innovatív üzletágak”, amelybe az elektromos autók és a mesterséges intelligencia is beletartozik bruttó haszonkulcsa 26,4%-ra emelkedett az előző negyedév 23,2%-áról. Bár a részleg még veszteséget termel, az üzemi mínusz 500 millió jüanról 300 millióra csökkent, ami azt mutatja, hogy a cég közelít a nullszaldóhoz.

Mindez nem a véletlen műve: a Xiaomi április és június között rekordszámú, 81 302 járművet adott át, ami negyedéves szinten 7%-os, éves összevetésben pedig közel 200%-os bővülést jelent. A sikert elsősorban a március végén bemutatott SU7 villanyszedán hozta meg, ám a cég a nyáron új szintre lépett, amikor leleplezte első elektromos SUV-ját, a YU7-et, amelynek kiszállításai már meg is indultak.

Hirdetés
Tech2 Laci
Kiskorom óta vonzott az informatika és főleg a mobilok világa és ez juttatott el oda, ahol most vagyok, időm nagy részében a YouTube videókkal foglalkozom.