Hirdetés

Az International Data Company (IDC) legfrissebb jelentése szerint az április-június (Q2) időszakban a globális táblagép-szállítások 13%-kal nőttek, elérve a 38,3 millió darabot.

A szállítási volumen növekedését elsősorban a cserélési ciklusok, az új eszközök piacra dobása és a kínai állami támogatások ösztönözték. Mindezek mellett több márka is készleteket halmozott fel a vámok bevezetésére számítva, ami szintén fontos szerepet játszott a szállítások növekedésében. Az Apple 12,7 millió eladott darabbal és 33%-os piaci részesedéssel vezette a globális táblagép-piacot a második negyedévben. A vállalat belépő iPadje (2025) volt a márka legfontosabb hajtóereje, amelynek teljes eladási darabszáma 2,4%-kal nőtt az előző évhez képest.

A Samsung 7,2 millió eladott darabbal és 18,7%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett. A Galaxy Tab sorozat Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Európában is népszerűnek bizonyult. A Lenovo a Tab M sorozat iránti erős keresletnek köszönhetően 3,1 millió eladott darabbal és 8,2%-os piaci részesedéssel zárta az első három helyet. A kínai állami támogatások szintén növelték a Y700 és a Xiaoxin Pad Pro modellek iránti keresletet.

Az Amazon volt a leggyorsabban növekvő vállalat a szállítások tekintetében, mivel Fire termékcsaládja több mint 200%-kal bővült, így 3,1 millió szállítással és 8%-os piaci részesedéssel holtversenyben állt a Lenovo-val. A Xiaomi az 5. helyet szerezte meg 2,8 millió szállítással és 7,4%-os piaci részesedéssel, köszönhetően a Pad 7 és a Redmi Pad SE modellek iránti erős keresletnek.

Hirdetés
Tech2 Laci
Kiskorom óta vonzott az informatika és főleg a mobilok világa és ez juttatott el oda, ahol most vagyok, időm nagy részében a YouTube videókkal foglalkozom.