Hirdetés

A 2024-ben piacra dobott ROG Ally X maga a gyártó szerint sem egy igazi generációváltás, ennek ellenére nem csupán egy egyszerű frissítés, hanem egy jelentős lépés előre az eredeti modellhez képest. Az ASUS mérnökei jóformán a felhasználók összes panaszát meghallgatták és igyekeztek reagálni ezekre, így számos területen finomítottak a hordozható játékkonzolon, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtson.

Az eredeti ROG Ally is piacon maradt, így vásárlás előtt érdemes az alábbi pontokon végigmenni és átgondolni, hogy a sok újítás megéri e a felárat.

Akkumulátor

A kézikonzolok lényege a hordozhatóság, amit a ROG Ally a sokoldalúsággal kombinált, hiszen a Windows 11-nek köszönhetően a teljes játékkönyvtárunk velünk lehet. Az első generációnál sokan panaszkodtak az alig pár órás üzemidőre, ami maximális teljesítménynél még rövidebb is lehet. A ROG mérnökei mindent megtettek, hogy a méretbeli korlátokat is áttörjék és a lehető leghosszabb üzemidőt kínálják a ROG Ally X esetében.

Az Ally X 80Wh-ás akkumulátora akár 3-4 órányi folyamatos játékot is lehetővé tesz, míg az eredeti modell 40Wh-ás akkumulátora átlagosan 2-3 óra játékidőt biztosított. Az akkumulátor élettartama természetesen a játék típusától és a beállításoktól is függ, de ebben is előrelépett a ROG Ally X, hiszen a processzor TDP-je 15-30W között állítható annak fényében, hogy a hosszabb üzemidőre vagy a jobb játékélményre gyúrunk. Az is sokat segít, hogy az AMD FSR 2.1 technológiájával az 540p-s képet akár Full HD felbontásig is fel tudja skálázni a konzol.

Memória

Az eredeti ROG Ally 16GB memóriával érkezett, mely egyébként több, mint amit a belépőszintű gamer laptopok akár még a mai napig is kínálnak. Ennek ellenére érződött, hogy az intenzívebb játékokhoz és a teljesítmény egyensúlyához elférne még mellé legalább 8-16GB extra. Ez is orvosolták a tervezők, hiszen a ROG Ally X 24GB megosztott memóriával rendelkezik, mely megoszlik a beépített grafikus gyorsító és a rendszer között. Az akkumulátornál említett FSR 2.1 ereje is jóformán annak köszönhető, hogy komoly memóriamennyiség áll a Radeon gyorsító rendelkezésére.

Háttértár

Az eredeti modell 512GB háttértárját is megduplázták a második generáció érkezésével. Az 1TB-os egység továbbra is cserélhető/bővíthető és a játékok, alkalmazások számára biztosított tárhely mellett gyorsabb írási és olvasási sebességet is kínál, így általános használat közben is élvezhetjük az előnyeit.

Portok

A ROG Ally egyik különlegessége volt a felső részen elhelyezkedő XG Mobile csatlakozó, mely a gyártó saját külső grafikus egységével való párosításért felelt. Ezt azonban vélhetően nagyon kevesen használták ki, így a riválisokhoz hasonlóan egy extra USB-C portra cserélték a mérnökök. Ezzel a ROG Ally X még sokoldalúbb lett, hiszen a töltés mellett egy extra port jut a kiegészítőknek, dokkolóknak vagy akár a hagyományos külső grafikus kártyáknak. Az első generációnál sok galibát okozó MicroSD kártyaolvasó nem tűnt el, de átalakult. Egészen pontosan a kártyafoglalat elhelyezkedése megváltozott, így a hűtőnyíláshoz való közelsége miatt tapasztalható problémák megszűntek.

Ergonómia

Az ASUS kézikonoljának ergonómiájával sosem voltak nagy gondok, az első visszajelzések igen pozitívak voltak és nyilván mindig lesznek olyan felhasználók, akiknek valami nem áll tökéletesen kézre, de ez például az okostelefonok kapcsán is elmondható. Ennek ellenére apróbb változások megfigyelhetőek a gombok méretében és elhelyezkedésében, mellyel a mérnökök szerint még kényelmesebb lett a ROG Ally X fogása. A felhasználói élmény ráadásul nem csak hardveresen, hanem szoftveresen is javult, hiszen teljesen megújult a Armoury Crate SE névre keresztelt platform, mely igazából a kézikonzol szíve és lelke.

A ROG Ally továbbra is elérhető, hiszen 249 990Ft-ért kapható a hivatalos online márkaboltban, miközben az új ROG Ally X 379 990Ft-ba kerül. Ez lényeges árkülönbözet, de látni, hogy szinte minden pontban előre is tudott lépni az új generáció. Egyedül a kijelző és a processzor nem változott, vélhetően az igazi generációváltás nagy dobása ez a két pont lesz.

Hirdetés
Tech2 Laci
Kiskorom óta vonzott az informatika és főleg a mobilok világa és ez juttatott el oda, ahol most vagyok, időm nagy részében a YouTube videókkal foglalkozom.