A Samsung nemrég hivatalosan is bemutatta a Galaxy XR headsetet, amelyet a Google-lel és a Qualcommmal közösen fejlesztett. Ez az első olyan Android-alapú XR-eszköz, amely az egész platform jövőjét alapozhatja meg – a dél-koreai gyártó ígérete szerint hamarosan AI-szemüvegek is követik majd.
A Galaxy XR két micro-OLED kijelzőt kapott, egyenként 3552 × 3840 pixeles felbontással, ami összesen 27 megapixelnyi képpontot, vagyis közel 8K-s felbontást jelent. A frissítési ráta 60 és 90 Hz között állítható, a látómező pedig 109° vízszintesen és 100° függőlegesen terjed ki. A headset elején két kamera biztosítja hogy a felhasználó XR-élmény közben is lássa a külvilágot, ráadásul ezekkel 3D-fotók és videók is készíthetők. A készülék emellett hat külső kamerát is kapott térbeli pozíciókövetéshez, valamint kézmozdulat-alapú irányításhoz, míg négy belső kamera felel a szemkövetésért és az íriszazonosításért.
A hardver központi eleme a Snapdragon XR2+ Gen 2 chip, amelyhez 16 GB RAM és 256 GB tárhely társul. A Qualcomm új lapkája 20%-kal gyorsabb CPU-t és 15%-kal erősebb GPU-t kínál, mint az előző generáció, és képes 12 ezredmásodperces valós idejű színes passthrough megjelenítésre. A headset súlya 545 gramm, az energiaellátást pedig egy külön, 302 grammos külső akkumulátor biztosítja, amely nagyjából 2–2,5 órás üzemidőt kínál. A kialakítás célja a súly elosztása a homlok és a tarkó között, így hosszabb viselésnél is kényelmes marad.
A Galaxy XR teljes Android-kompatibilitást kínál, vagyis minden meglévő alkalmazás futtatható rajta. Az új Android XR platform támogatja az OpenXR, WebXR és Unity fejlesztői keretrendszereket is. A headset egyik legfontosabb eleme a Gemini AI integráció, amely képes a környezet értelmezésére, kérdések megválaszolására vagy akár valós idejű keresésekre – például ha a felhasználó rámutat egy tárgyra, a Gemini azonnal információt szolgáltat róla.
Természetesen a szórakozás sem marad el, hiszen a nagy rivális Apple Vision ebben különösen erős. A Galaxy XR mozitermes élményt kínál sorozatok és filmek nézéséhez, több sportközvetítést jeleníthet meg egyszerre, és támogatja az XR-játékokat is. A Project Pulsar nevű Adobe-alkalmazás például 3D-videószerkesztést tesz lehetővé közvetlenül a headseten, a beépített AI pedig képes 2D-felvételekből 3D-s tartalmakat készíteni.
A Samsung headsete Wi-Fi 7 és Bluetooth 5.4 kapcsolatot, hat mikrofont, valamint kétutas hangszórókat kapott. Az eszköz az Egyesült Államokban és Dél-Koreában már elérhető, 1800 dolláros áron. Továbbá a Samsung egyben megerősítette, hogy a jövőben AI-szemüvegeken is dolgozik, amelyekhez a Warby Parker és a Gentle Monster divatmárkákkal közösen fejleszt dizájnt.
















