Lecsap a YouTube a hirdetésblokkoló alkalmazásokra, a reklámblokkolók után a harmadik felek azon appjait célozza meg a vállalat, melyek alkalmazáson belül lehetővé teszik a videók hirdetésmentes megtekintését.
Tavaly júliusban először szűk körben, októbertől pedig széleskörűen megkezdődött a reklámblokkolás elleni fellépés a YouTube részéről.
A vállalat bejelentette, hogy elkezdi betartatni a szabályzatát, és fellép azok ellen az alkalmazások ellen, melyek sértik a YouTube általános szerződési feltételeit.
A bejelentésben kifejezetten reklámblokkoló alkalmazásokról írnak, de elképzelhető, hogy az olyan harmadik féltől származó lejátszó programokkal is kezdenek valamit, amilyen a ReVanced vagy a NewPipe.
A reklámblokkoló alkalmazások közül például az AdGuard lehetővé teszi, hogy az appon keresztül használjuk a platformot, reklámok nélkül.
A későbbiekben erre nem lesz lehetőség, a felhasználók olyan hibaüzenettel találkoznak majd, hogy a tartalom nem érhető el az adott alkalmazásban.
A YouTube hangsúlyozza: a feltételei nem teszik lehetővé, hogy a harmadik felek alkalmazásai kikapcsolják a reklámokat, mert ezzel meggátolják, hogy a tartalomgyártókat díjazzák a megtekintésekért, hiszen a reklámok segítenek abban, hogy a YouTube támogathassa a tartalomkészítőket, és több milliárd ember számára hozzáférhetővé tehesse a streaming platformot.
A vállalat azt javasolja, hogyha nem szeretnénk reklámokat, akkor fizessünk elő a YouTube Premiumra.