Hirdetés

Az Asus bemutatta a ROG Phone II-t, mely 120Hz-en frissülő 10-bites HDR, AMOLED kijelzővel, rengeteg kiegészítővel és hatalmas akkumulátorral próbálja meg magához csábítani a gamereket és az Android power usereket.

Kettős élet

Az Asus ROG Phone II-n érezhető, hogy egyszerre próbálják vele a játékosokat és a power usereket is kielégíteni. A telefon kettős élete a szoftverben is megjelenik, lehet ugyanis választani, hogy a szinte gyári droidként működő Zen UI-t akarjuk használni, ami Zenfone 6-ban mutatkozott be, vagy inkább a maradnánk a gamer külsőségekkel és dedikált extra funkciókkal operáló ROG UI-nál.

A ROG Phone II nem kis darab, de a vásárlók igényelték a nagyobb kijelzőt és itt nem igazán megoldás a kávák lefaragása, mivel az a kényelmes játék közbeni használat rovására menne. A mobil széltében közel 78 milliméter (pontosan 171 x 77,6 x 9,48 milliméteres a készülékház), mellyel az egy kezes használat sem okoz nehézségeket. De az Asus mindent optimalizált a szoftverben ahhoz is, hogy elfektetve is tökéletesen használható legyen a mobil. A kijelző képaránya követi a mainstream telefonok trendjét, 19.5:9-re változott az első generációs ROG Phone-ban található 18:9-ről.

Kijelzőben brutálisan erős a ROG Phone II

A 6,59 hüvelykes AMOLED kijelző, amely a ROG Phone II-ben található 120Hz-es frissítési rátával és 1 milliszekundumos késleltetési idővel is tud futni. Természetesen van választható 60Hz-es és 90Hz-es mód is, sőt a menüben böngészve is visszaveszi a 120Hz-et a telefon automatikusan.
Az Asus állítása szerint az iPhone XS Maxnál is gyorsabb a ROG Phone II kijelzőjének érintésekre adott válaszideje, köszönhetően a beépített szenzor 240Hz-es mintavételének és a rendszer optimalizációjának. Összehasonlításként a ROG Phone II 49 milliszekundumos válaszidőre képes, míg például a Samsung Galaxy S10+ 87 ms-ra.

Az AMOLED panel 1080 x 2340 pixel felbontású és támogatja a 10 bites HDR+ tecnhológiát is, hogy még jobban láthatóak legyenek a játékok.

A kijelzőt a Corning Gorilla Glass 6-os üvege védi és az ujjlenyomat-leolvasó is ez alá lett beépítve.

Bemutatkozik a Qualcomm Snapdragon 855 Plus

A csúcs Snapdragon lapka felturbózott változatával debütált a ROG Phone II. A 855 Plus magasabb órajelen (2,96Ghz) működik és gyorsabb GPU-t (Adreno 640, 675Mhz) is kapott.

RAM-ból 12GB lesz minden európai forgalomba kerülő modellben, a háttértár pedig UFS 3.0-ás tárolón akár 512GB-nyi. Valószínűleg 128GB-ról indul majd a választható tároló mérete, erről nincs egyelőre pontos infónk.

Persze egy ekkora és ilyen minőségű kijelzőhöz és hardverhez fontos a megfelelő hűtés és áramellátás. Utóbbiról egy 6000 milliamperórás akkumulátor gondoskodik, amit a gyári adapterrel 30 Wattal lehet feltölteni. Egy óra a töltőn 66%-ra pumpálja a telepet, 100%-ra töltve pedig 7 órán keresztül lehet a ROG Phone II-vel PUBG-zni.

A telefon felforrósodását egy új fejlesztésű, folyadékhűtéses rendszer oldja meg. Az Asus állítása szerint ezzel képes a telefon fenntartani azt a hőmérsékletet, melyen még nem kell visszavennie a processzor órajelét. De ha valaki nem bízna ebben, a gyári csomagban egy csatlakoztatható ventilátor (AeroActive Cooler II) is lesz, amely 24 decibeles hangerővel zúg ugyan, de képes a ROG Phone II belsejét folyamatosan 5 fokkal hűteni.

Tartozékok és csatlakozók

Az előbb említett ventilátor a ROG Phone II oldalán található USB Type-C csatlakozókba dugható be, ezekre lehet a többi kiegészítőt vagy éppen a dokkot is rádugni. Van a Nintendo Joy Con irányítóihoz hasonló kontroller, melybe be tudjuk pattintani a telefont vagy használhatjuk őket vezeték nélkül is.

Van több fajta dock, melyekkel monitorra vagy tévére köthetjük rá a mobilt. Van megújított TwinView Dock, mely képes a telefon kijelzőjét tükrözni és vannak például tokok, melyeken a ROG felirat világít, ha felpattintjuk a telefonra.

A két USB Type-C mellett maradt a 3.5-ös audio Jack és maradt a két előlapi hangszóró is. A hangszórók az előző generációhoz képest két és félszer hangosabbak állítólag. Maradt és fejlődött az Air Trigger nevű funkció is. Ez a telefon egyik oldalán egy érintésérzékeny felület, amit a játékokban használhatunk (például a PUBG-t játszva a fegyver elsütéséhez ravaszként). Az Air Trigger immáron működik anélkül is, hogy az ujjunkat fel kellene emelni, képes ugyanis a nyomás erősségét érzékelni a mobil oldala. Ezzel egyébként a menüben is „játszhatunk”, ugyanis a különböző érintésekre különböző extra funkciókat lehet beállítani.

Ismerős kamerák

A ROG Phone II-ben összesen három kamerát találhatunk. Az előlapra egy 24 megapixeles szenzor került, melyet úgy pozicionáltak, hogy játék közben se takarjuk le ujjunkkal, így könnyedén lehet vele streamelni is. A hátlapra pedig a Zenfone 6 kamerái kerültek. A 48 megapixeles Quad Bayer fő szenzor mellett maradt a 13 megapixeles ultraszéles (125 fokos) kamera, kimaradt viszont az optikai stabilizáció. A ROG Phone II célközönsége mondjuk valószínűleg nem főként fotózás céljából választja magának ezt a készüléket, a mindennapi használatra pedig a Zenfone 6 teljesítménye alapján ez a két kamera is kielégítő lesz.

Árazás, megjelenés

Pontos árról és európai megjelenési dátumról egyelőre nem beszélt az Asus. Ennek oka az, hogy a Kínába szánt modell bemutatóját tartották most, Európában egy picit eltérő eszköz kerül majd a kiadásra. A premierre nem kell sokat várni, szeptember 4-én az IFA előtt tart majd sajtótájékoztatót a cég a ROG Phone II-ről. Mindenesetre az talán biztató, hogy a Mobilaréna kérdésére az Asus azt mondta, meglepő árakra számítsunk.

Hirdetés
Dani
Óvodás korom óta érdekel az informatika és a technológia világa. Programtervezést és könyvtártudományt tanultam, lassan öt éve, hogy írással és közösségi médiával foglalkozom.