A Hyundainak nem megy rosszul. Épp most lettek gazdagabbak egy Red Dot elismeréssel, a cég ezt az innovatív formai megoldásaiért, a formatervezési minőségéért és a márkamenedzsment szakértelméért kapta. Ma pedig sajtótájékoztatót tartottak, ahol láthattuk a Santa Fe modellt, szó esett a hidrogénhajtás előnyeiről, előrelépéseiről, a Hyundai Nexo élen jár ebben, csak még necces a töltőhálózat, Norvégiában már nagyon haladnak vele, de hozzánk még sok idő, mire ez elérkezik.
Kiállították a Hyundai Kona Electric-et, ami már igencsak érdekes lehet a közeljövőt illetően. Végre olyan hatótávot képes elméletben ígérni az autó, amire még a kétkedők is csettinthetnek. Kétféle verzióban vásárolható meg a négykerekű, a 39 kW-os akkupakkal 312 km-t képes megtenni, maximális teljesítménye 136 LE. A nagyobb, 62 kW-os telepcsomaggal viszont már 480 km-t is maga mögött tud hagyni egy feltöltéssel, ehhez társul 204 LE és 395 Nm (plusz bónuszként 7,6 mp-es 0-100 km/h sprint). Utóbbi már teljesen használható érték, nem csak városban, de azon kívül is.
Az 1,8 m széles és 4,18 m hosszú Hyundai Kona Electric belseje is minőségi, van egy 7″-es supervision műszeregység, a sofőrt ezen kívül a fejmagasságban elhelyezett HUD segíti, ami a biztonságos vezetést olyan információk megjelenítésével emeli magasabb szintre, mint például a sebesség, a navigációs parancsok vagy az üzemanyagszint, valamint a vezetéstámogató rendszerek biztonsági vonatkozású figyelmeztetéseivel, például a elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA), az aktív sávtartó rendszer (LKAS), a holttér-figyelő rendszer (BCW), az „intelligens” sebességhatár-figyelmeztetés és a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW). Az audio üzemmódra és a rádióra vonatkozó információk szintén kijelzésre kerülnek.
A Hyundai Kona Electric középkonzoljánál találunk egy 7″-es LCD kijelzőt is, méghozzá Apple CarPlay és Android Auto támogatással, természetesen Bluetooth képességekkel ellátva. Említésre méltó az indukciós töltőfelület (Qi szabvány), a vezetékmentes töltést támogató telefonok tehát akár kábel nélkül is etethetők. Számos extrával vértezték fel a gépet, sávkövető asszisztens (LFA), aktív sávtartó rendszer (LKA), holttér-figyelő rendszer (BCW), mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCW), vezető éberségfigyelő (DAW), intelligens fényszóró asszisztens stb.
A 322 literes csomagtartóval ellátott Hyundai Kona Electric állami támogatással és fullos felszereltséggel már 11,9 millió forintért hazavihető, ami jóval jobb ajánlat a konkurenseknél, főleg, ha a rendkívül alacsony szervizelési igényt is belevesszük. Más kérdés, hogy egyelőre nagyon kevés érkezett Magyarországra és meglehetősen sokat kell várni annak, aki most szeretné a garázsba parkolni a szépséget.
Adatlap:
Formaterv
A vadonatúj Kona ötvözi a Hyundai progresszív SUV-stílusát a zéró kibocsátású elektromos hajtáslánccal
Új, progresszív első rész: Az auto eleje a SUV család konstrukciójával rendelkezik, valamint zárt hűtőráccsal, aerodinamikus kerekekkel és speciális lökhárítóval
Kéttónusú tető Chalk White, Dark Knight vagy Phantom Black színben
Hét külső szín: Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow, Galactic Grey
Dedikált központi konzol nyomógombos, elektronikus előválasztó modullal
Két belső szín: egytúnusú Black vagy Blue/Grey háromtónusú szürke |
Kapcsolódás és kényelem
Reflexüveg-típusú, fejmagasságban elhelyezett kijelző (kivetíti a navigációs parancsokat, a jármű sebességét és az aktív biztonsági funkciókat)
7”-os supervision műszeregység
3D navigációs rendszer 8”-os, színes LCD érintőképernyővel, hátsó kamerával és LIVE szolgáltatásokkal
Display Audio rendszer a kapcsolódáshoz, 7”-os színes LCD érintőképernyővel és hátsó kamerával
Apple Car Play és Android Auto Premium KRELL hangrendszer Vezeték nélküli telefontöltés
Szellőztethető és fűthető első ülések, fűthető kormánykerék |
Két különböző elektromos meghajtás
Alap-hatótávolságú akkumulátor • 39,2 kWh • 312 km / 345 km-es tartomány (WLTP / NEDC) • 13,9 kWh / 100 km • 100kW / 136 LE • Töltési idő: 6 óra 10 perc (7,2 kW fedélzeti töltő)
Hosszú-hatótávolságú akkumulátor • 64 kWh akkumulátor • 482 km / 546 km-es tartomány (WLTP / NEDC) • 14,3 kWh /100 km • 150 kW/204 LE • Töltési idő: 9 óra 35 perc (7,2 kW fedélzeti töltő)
A 80%-os töltöttség elérése csak körülbelül 54 percet vesz igénybe (100 kW egyenáramú (DC) gyorstöltő)
Állítható és intelligens regeneratív fékrendszer |
Biztonság
A legkiválóbb Hyundai SmartSense biztonsági csomag: • Stop&Go funkcióval felszerelt “intelligens” sebességtartó automatika (SCCw / S & G) • Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer gyalogosfelismerő mód (FCA) • Aktív sávtartó rendszer (LKA) • Sávkövető asszisztens (LFA) • Holttér-figyelő rendszer (BCW) • Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCW) • Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) • Intelligens sebességkorlátozó figyelmeztetés (ISLW) • Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)
|
Alap-hatótávolságú akkumulátor / Motor
Elektromos motor | |
Típus | Állandó mágneses szinkronmotor |
Maximális teljesítmény | 100 kW/ 136 LE |
Maximális forgatónyomaték | 395 Nm |
Végsebesség | 155 km/óra |
Akkumulátor | |
Típus | Lítiumionos polimer |
Kapacitás (kWh) | 39,2 |
Fedélzeti töltő | |
Max. kapacitás (kW) | 7,2 (1-fázisú) |
Töltési idő | |
Töltési idő / Szabvány (AC) | Kb. 6 óra 10 perc |
Töltési idő / Gyorstöltés (DC)
(100 kW DC gyorstöltőhöz csatlakoztatva) |
Kb. 54 perc 80%-os töltöttségig |
Teljesítmény | |
0- 100 km/óra (másodperc) | 9,7 |
Hatékonyság (kWh/ 100 km) | 13,9 |
Kombinált CO2 (g/km) | 0 g/km |
Teljesen elektromos változat (WLTP) | 312 km |
Teljesen elektromos változat (NEDC konverzió) | 345 km |
Hosszú-hatótávolságú akkumulátor / Motor (EV)
Elektromos motor | |
Típus | Állandó mágneses szinkronmotor |
Maximális teljesítmény | 150 kW/ 204 LE |
Maximális forgatónyomaték | 395 Nm |
Végsebesség | 167 km/óra |
Akkumulátor | |
Típus | Lítiumionos polimer |
Kapacitás (kWh) | 64 |
Fedélzeti töltő | |
Max. kapacitás (kW) | 7,2 (1-fázisú) |
Töltési idő | |
Töltési idő / Standard (AC) | Kb. 9 óra 35 perc |
Töltési idő / Gyorstöltés (DC)
(100 kW DC gyorstöltőhöz csatlakoztatva) |
Kb. 54 perc 80%-os töltöttségi szintig |
Teljesítmény | |
0- 100 km/ó (másodperc) | 7,6 |
Hatékonyság (kWh/ 100 km) | 14,3 |
Kombinált CO2 (g/km) | 0 g/km |
Teljesen elektromos változat (WLTP) | 482 km |
Teljesen elektromos változat (NEDC konverzió) | 546 km |
Erőátvitel | |
Automatikus | Egyfokozatú sebességcsökkentő fogaskerék |
Fékek (mindkét motor esetén)
Segédrendszerek | ABS, EPB, ESC és FCA |
Méretek (mm)
Külső
Teljes hossz | 4,180 |
Teljes szélesség | 1,800 |
Teljes magasság | 1,570 |
Tengelytávolság | 2,600 |
Első túlnyúlás | 860 |
Hátsó túlnyúlás | 720 |
Belső
1. sor | 2. sor | |
Fejtér | 1,005 | 957 |
Lábtér | 1,054 | 848 |
Válltér | 1,410 | 1,385 |
Kapacitások (liter)
Csomagtartó min. (l VDA) | 322 |
Csomagtér min. (l VDA) | 1,114 |