Hirdetés

Kicsit megkésve, de úgy tűnik, hogy a külföldi média is kezdi kapizsgálni azt, amit itt a Techbook-on már elemezgettünk. Örülök, hogy az eddig alaptalannak tűnő logikázgatásomra a „nagyok” is ráéreztek.

Az Amazon szavazásából az derült ki, hogy a Playstation 4 nyerte a kezdei csatákat, hiszen a szavazók 95%-a választaná a Sony konzolját (de hányan szavaztak?). Nem áll jól a Microsoft szénája, de vajon miért?

A digitális korlátozások (DRM) egy már létező rendszerből fakadnak. Ez a Steam, aminek az előnyeit ki akarja terjeszteni a Microsoft a NextGen konzoljára. Amikor a Valve beindította a Steam-et, akkor nagyjából ugyanilyen mennyiségben kapta a megalázást, mint most az Xbox One. „Mi történik a játékaimmal, ha a Valve becsődöl, vagy leállnak a szerverek?”, „Mi van, ha ideiglenesen nincs internetem és nem tudom hitelesíteni a játékaimat?”, „Mi van, ha nincsen bankszámlám?”, „Mi történik a legálisan megvásárolt játékaimmal, ha megszegem a szabályokat és bannolnak?”, „Mi van, hogy ha éppen az Antarktisz felett repülök és elromlik a V gomb, így nem tudom bemásolni a hitelesítő kulcsot a játékba, ill. ha allergiás vagyok a Steam színeire, de minden áron játszani akarok!?”. A Valve könnyedén megközdött a felmerülő problémákkal és évről évre egyre inkább tökéletesítették a rendszert, amíg mára az egyik legnépszerűbb interenetes játék-letöltőközponttá fejlesztették a Steam-et. Panasz nincs rá, rengetegen imádják. Nah ezt a példát szeretné követni a Microsoft a restrikcióival. Ami lássuk be, hogy hosszútávon gyümölcsöző lesz, hiszen a kalóztartalmakat 100%-osan ki lehet szűrni, ami azt jelenti, hogy olcsóbbak lesznek Xbox One-ra a játékok.

Xbox One-on is meg lehet osztani a játékainkat a barátainkkal, ami lényegében jobbnak tűnik, mint amit a PS4 kínál. Lássuk, hogy miért? Ezt írja röviden a lenti cikk:

„Van egy Xbox One-om és veszek hozzá egy új játékot a boltban. Hazaviszem, bekapcsolom a boxot, bejelentkezek a Microsoft fiókomba (kell internet), beteszem a lemezt és a játék feltelepítődik a HDD-ra, egyúttal a MS fiókomba is. Innentől kezdve a lemezre már egyáltalán nem lesz szükségünk (Xbox 360-nál, ha HDD-ra telepítettük a jákokat, akkor minden indításnál szükséges volt az eredeti lemez betétele a boxba. Az új rendszer abban különbözik, hogy nem a lemez kell, hanem az internet). Ha elutazok egy barátomhoz, aki az USA-ban él (én pedig Angliában), akinek szintén van egy Xbox One-ja, de nem vette meg a játékot, akkor pusztán csak annyi a dolgunk, hogy az Ő boxán bejelentkezek a saját fiókommal és már játszhatunk is. Nem kellett sem a lemezt, sem a gépet magammal cipelnem a repülőn. Ezzel szemben a Playstation továbbra is lemezköteles, nincs regisztráció, nincs saját fiók, stb, illetve „felhatalmazta” a játékkiadókat, hogy különféle DRM technológiákat fejleszthessenek ki a jogtisztaság védelme érdekében (és miért ne tennék ezt?). A végeredmény ugyanaz lesz! Meg kell vennünk teljes áron a játékokat.”

Az árazásban $100 differencia van a  két konzol között. Ez valóban egy nagy különbség, de ez a Microsoft nem „lopja” el Tőled! A megvásárolt dobozban mindkétfél esetében ott lesz a játékkonzol és egy vagy két kontroller, de az Xbox One esetében kapsz még hozzá egy Kinect 2-t is. Ha azt vesszük, hogy az ehhez mérhető Playstation 4 csomagba + $50-ért vásárolhatsz külön egy PS Eye-t, akkor már csak $50 a lyuk. Tegyük mégmellé a Kinect kifinomult, új, páratlan technológiáját és máris ott vagyunk, hogy az Xbox One is $400 csak elengedhetetlen tartozéka egy $100-os Kinect szenzor.

Az Xbox One szükségszerűen kéri az internet szolgáltatását 24 óránként. Ha nem kapcsolódtál az internethez több, mint egy napja, akkor single player módban sem tudsz játszani a konzolodon. Mi a teendő, ha nem voltál otthon egy hétig, mert a Balatonon nyaraltál? Dugd be az internet kábelt, vagy kapcsold be a Wifi-d, lépj be az Xbox-on az MS account-odba és máris teljeskörűen játszhatsz bármivel, bárhogyan! Ez a megoldás ellehetetleníti a kalózkodást és olcsóbb játékokat eredményez. „Ezek hosszútávon mind a játékosok érdekeit szolgálják, miért nem veszik észre az emberek?” – kérdezi a cikk szerzője.

Más megoldások is léteznek még az online hitelesítésre, a szerző például a telefonja mobilinternetén keresztüli hitelesítésben is lát megoldást.

Tehát miről szól most mégis ez az egész balhé az Xbox One körül? Arról, hogy a Microsoft valami pocsék munkát végez e kommunikáció terén már egy jóideje és hagyja, hogy a közönség találgasson, meg mindenféle elméletet találjon ki, hogy hogyan rángatja le rólunk a Microsoft nadrágot is.

Ahogy a cikk szerzője is én is csak azt tudjuk mondani azoknak, akik elpártoltak a One vásárlásától, mert bedőltek a DRM és egyéb pletyáknak, hogy semmivel sem jobb a Playstation 4, és egyáltalán nem rossz választás az Xbox One. Vannak ugyan hátrányai, de legalább ugyanennyi előnye is van.

Forrás: winbeta.org

Hirdetés
Tech2 Laci
Kiskorom óta vonzott az informatika és főleg a mobilok világa és ez juttatott el oda, ahol most vagyok, időm nagy részében a YouTube videókkal foglalkozom.

1 hozzászólás

  1. a 100%-os kalóztámadáskiszűrés túlzás, hisz több millióan játszanak még mindig Steam-en az AMD feltört DiRT 3 kódjaival, szval ez se tökéletes, de tény, hogy 99 %-os 😛

Comments are closed.