A Xiaomi a semmiből tört a legjobbak közé. 2014 harmadik negyedévében a harmadik legnagyobb okostelefon gyártó  volt a világon, és a világ egyik legfontosabb és leggyorsabban növekedő piacán, Kínában a Samsungot lehagyva lett a legnagyobb márka az ottani piacon.

Noha a Xiaomi fő ágazata az okostelefonok gyártása, de TV-ket, táblagépeket, fejhallgatókat és set-top boxokat is árul a cég. Megjelentek bizonyos pletykák a céggel kapcsolatban, hogy egy teljesen új piacra fog nyitni, mely nem más, mint az autók.

A jelentések szerint a Xiaomi már tervez egy kis méretű autót, melynek Mistla a kódneve, mely a hírek szerint 4.100 £-ért, átszámolva kicsivel többért, mint 1.500.000Ft-ért lehet megvásárolni majd. Az autót A0-típusúnak vagy “szuper mini”-nek titulálják, hasonló méretű lesz, mint a Reanult Twingo, Toyota Aygo és a Fiat 500.

xiaomi mistla car

A másik potenciális hír, hogy a Xiaomi az új autón a Tesla-val fog együtt dolgozni, ezt a hírt két forrás is meg tudja erősíteni, szóval van valóságalapja. Az első forrás, hogy a Xiaomi alapítója Lei Jun találkozott a Tesla alapítójával Elon Musk-kal tavaly, a Global Mobile Internet Conference keretein belül. Lei Jun azt mondta, hogy a Tesla érdekli a legjobban Musk összes cége közül. Arról is beszélt, hogy a Tesla mennyire megváltoztatta az USA autópiacát és olyan luxus szektorokban foglal helyet, ahol a Mercedes-Benc, BMW és Audi is szerepel, ez az, amit szeretne ő is átvinni Kínába.

10941730_1561408714115008_797388720_n

A második forrás, ami a Tesla-ra való hivatkozást erősíti meg, már kicsit bizonytalanabb. Azon alapul, hogy láttak parkolni egy Tesla autót a Xiaomi főhadiszálásán Beijing-ban, de tekintve azt, hogy a Tesla autók már megvásárolhatók az országban, így ez nem igazán erősíti meg ezt a feltevést a két vállalat között.

A Xiaomit régóta kritizálják az okostelefonok dizájnja miatt, melyek 1:1 másolásnak tűnnek más gyártók mobiljáról, mint az Apple iPhone. Állítólag a Xiaomi ismét másolna egy dizájnt a Tesla autót tekintve, felhasználja az ötleteket, hogy megépítsen egy sokkal kifizethetőbb elektromos autót.

A Xiaomi sikere abból adódik, hogy az árakat még mindig alacsonyan tudja tartani, mindent online értékesít, és az emberek szava alapján építi fel a márkát. Az még tisztázatlan, hogy ezt a taktikát fogják-e használni az autóiparban is.

Voltak megkeresések, de a Xiaomi eddig még nem kommentálta ezt a hírt, várjuk a további fejleményeket.

Hirdetés
6 éve írok az informatika és a telekommunikáció világáról és 1 éve készítek videókat. Papír szerint mérnök-informatikus vagyok, de a mobilok világa jobban vonz.