A dízelbotrány óta a Volkswagen komoly energiát és pénzt fektet az elektromos hajtású és önvezető autók fejlesztésébe. Ehhez egy új modellcsaládot is létrehoztak, melynek legújabb tagját a most megnyílt Genfi Autószalonon leplezték le. Az I.D. Vizzion nevű tanulmány egy méretes szedán, amely igencsak futurisztikusra sikerült. Már a külseje sem mindennapi, a kupészerűen ívelt tető, a kilincsek nélküli ajtók és a hiányzó visszapillantó tükrök a márkától szokatlanul merész összhatást keltenek.

 

Aztán itt van még az egymással szemben nyitható, B-oszlop nélküli ajtók, illetve az elöl világító “hűtőrács”, valamint a hátsó ablakba integrált fénycsíkok. Belül még különlegesebb világ fogadja az embert. Nemhogy kormányt vagy pedálokat, de még műszerfal nyomát se látjuk elsőre. Kormány tényleg nincs benne, hiszen teljesen önvezető járműről van szó, ám a műszerfal, illetve az információs kijelzők megvannak, mégpedig holografikus kivetítők formájában.

Herbert Diess, a cégcsoport elnökének nyilatkozata szerint 2020 és 2022 között már a szériaváltozatot szeretnék gyártani, ami nyilván sokban különbözik majd ettől a koncepciótól, de ezeket a megoldásokat vagy legalábbis egy részüket már 2030-tól alkalmazni szeretné a gyártó. Az I.D. Vizzion meghajtása teljesen elektromos, az első és a hátsó tengelyen 1-1 villanymotor dolgozik, összesen 302 lóerős teljesítménnyel.

A Volkswagen számításai szerint egy feltöltéssel több mint 640 km-es hatótávra képes az autó, amely egyébként nagyobb a most futó Arteonnál is. Kormány, pedálok és kapcsolók hiányában a Vizzion 5-ös szintű önvezetésre képes, így a beltér rendkívül letisztult és rengeteg hely jut az utasoknak. Ha nem is ezt az autót és nem is ilyen formában, de 2020-tól már az I.D. sorozat első tagjai legördülnek a gyártósorról.

Hirdetés
FORRÁSAutoblog
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni.