Véget ér a Samsung és az iFixit együttműködése, a vállalatok közt eddig otthoni javítást segítő partnerség állt fenn.
Az iFixit elmondása alapján a továbbiakban nem lesznek a harmadik feles alkatrészek és a javításhoz szükséges eszközök kijelölt forgalmazói. A bejelentés két évvel a program indulását követően érkezett, az iFixit a Samsung által szabott magas árazást említi.
A Samsung elmondta, hogy a jövőben az Encompass nyújt majd hasonló szolgáltatást, a SamsungParts.com weboldal segítségével.
Kyle Weins, az iFixit vezérigazgatója és társalapítója az alkatrészek árát jelöli meg okként. A cég nem tudott hivatalos alkatrészeket szerezni a legújabb csúcstelefonokhoz, így az S23 Ultrához és a Z Flip5-höz, Z Fold5-höz sem, ezek azonban elérhetőek az új weboldalon.
Az iFixit hivatalos sajtóközleménye szerint kétségek merültek fel a Samsung aziránti elkötelezettségét illetően, hogy hozzáférhetőbbé tegye a javítást. Nem tudták az alkatrészeket beszerezni a helyi partnereik számára olyan mennyiségben és áron, ami üzletileg ésszerű. A hosszú közlemény azt is említi, hogy szerintük a Samsung PR okokból lépett be a partnerségbe, úgy vélik, a gyártó sosem akart olyan eszközöket készíteni, melyek könnyedén javíthatóak.
Az iFixit továbbra is árul majd otthoni javítócsomagot a kütyükhöz, ahogy ezt egyébként az Apple eszközökkel is teszi.