Ha vitted már szervizbe a telefonod, biztos megfordult már a fejedben, hogy történhet-e valami a telefonon lévő adataiddal. A válasz sajnos igen. Volt már rá példa, hogy rossz kezekbe kerültek egy javítás alatt lévő telefon tulajdonosának személyes adatai.
A Samsung új javítási módja lehetővé teszi, hogy a szervizben anélkül teszteljék a telefon funkcióit, hogy azt fel kellene oldani, ezáltal hozzáférést biztosítani a teljes tartalmához.
Ha aktiváljuk az új javítási módot, a szerviz egy tiszta rendszerhez fér hozzá, amin keresztül nem érik el a telefonon tárolt tartalmainkat.
Ideje volt már ennek a változásnak, ugyanis egyre inkább a telefon az, ahol a legszenzitívebb adatainkat, bejelentkezési kódjainkat tároljuk.
A funkciót a szervizbe küldés előtt kell aktiválni a beállításokban. A javított telefon megérkezése után pedig kikapcsolhatjuk, és máris visszakapjuk az adatainkat úgy, hogy ahhoz nem fértek hozzá illetéktelenül.
Az újítás egyelőre Dél-Koreában, a Samsung Galaxy S21 modellekre érkezik meg, azonban a Samsung később több készülékre is tervezi kiterjeszteni. A nemzetközi megjelenés jelenleg nem ismert, de elég valószínű, hogyha beválik, akkor a világ többi része is megkapja – hiszen egy általános problémáról van szó.
A borítókép illusztráció, forrása: Samsung