Tegnap napvilágott látott a hír, miszerint október 24-től a szolgáltatóknál ingyenes lesz a mobiltelefonok függetlenítése. A Telekom, Telenor és Vodafone szolgáltatók kötelesek lesznek díjmentesen elvégezni ezt a szolgáltatást.
Jelenleg még díjköteles a telefon függetlenítés, szolgáltatóként eltérő. A Telekomnál 15.000 forintot kérnek el a munka elvégzéséért, míg a Telenornál csak fele ennyibe kerül. A Vodafone-nál figyelembe veszik, hogy a szerződés mikor jött létre, így egy éven belül húszezer, a szerződés második évében tízezer, ezt követően 2500 forint a tarifa.
A Telenor azt nyilatkozta, hogy nekik nem okoz ez gondot, eddig is végeztek függetlenítést, ezután is fognak, csak nem kérnek majd pénzt érte. A Telekom később ad felvilágosítást ügyfeleinek, de megígérték, hogy a jogszabályi előírásának meg fognak felelni.
A Vodafone azt nyilatkozta, hogy most is és a jövőben is az ügyfeleknek kell elvégezni a függetlenítést. A cég az ügyfél címére postai úton juttatja el a hálózati zár feloldásához szükséges kódot. A díjmentes szolgáltatás tehát csak október 24-e után lép életbe, így akiknek nem sürgős, azoknak érdemes várni.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az október 24-én bejelentett függetlenítési igényt máig nem sikerült a Telenor-Samsung párosnak megoldania. Az ügyfélnek kell időről-időre bemennni a Telenor boltba, ott sorszámot húzni. Ha sorra kerül, az „ügyfélszolgálat” kikeresi a gépen, hogy érkezett-e függetlenítő kód a Samsungtól, majd közli, hogy még nem, és ők nem tudnak mit tenni, és fogalmuk sincs, mikor lesz. Email-értesítést sem vállalnak, hanem egy digitális kódért az ügyfél járkáljon vissza számtalanszor, és reménykedjen, hátha egyszer méltóztat a gyártó és szolgáltató eltávolítani a hűségidő letelte után voltaképpen már jogtalan korlátozást a telefonjáról. 2017-ben…